Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Israël wil ook hek tussen Gaza en Egypte

Fitrah
17-05-2004, 14:07

Israël wil ook hek tussen Gaza en Egypte van onze correspondente 2004-05-17 TEL AVIV - Israël wil de grensstrook tussen het zuiden van Gaza en Egypte volledig afsluiten met enorme hekwerken, diepe greppels en een wijde bufferzone. Dat meldde gisteravond de Israëlische televisie. Als Israël zijn plannen gaat uitvoeren, betekent dit dat nog honderden huizen van Palestijnen in de stad Rafah met de grond worden gelijk gemaakt. Volgens de VN heeft het Israëlische leger de afgelopen dagen al meer dan tachtig huizen in Rafah gesloopt. Daardoor zijn ongeveer 1100 mensen dakloos geworden. Families doorzochten gisteren de puinhopen van wat tot voor kort hun woning was, op zoek naar huisraad, bedden, voedsel, kleren. Zaterdag had het Israëlische Hooggerechtshof nog een tijdelijk verbod op verdere destructie afgekondigd, maar gisteren wees het hof de petitie van Palestijnse bewoners af om de verwoesting van hun huizen te voorkomen. Het besluit van het hof komt er op neer dat het leger zijn gang kan gaan als het dit nodig vindt om 'operationele redenen'. Kort na de uitspraak begonnen vele Palestijnen in de grensstrook hun bezittingen in te pakken en hun huizen te verlaten uit vrees voor mogelijk oprukkende bulldozers. Israël stelt dat de maatregelen in de Gazastrook nodig zijn om wapensmokkel tegen te gaan, vooral van raketten waarmee steden in Israël worden bestookt. De Amerikaanse minister van buitenlandse zaken Colin Powell keerde zich gisteren tegen verdere verwoesting van Palestijnse bezittingen. VN-baas Kofi Annan noemde het een schending van internationaal recht. Links Israël lijkt te zijn wakker geschud door de gebeurtenissen van de afgelopen dagen, waarbij 17 Israëliërs en meer dan veertig Palestijnen omkwamen. In de grootste demonstratie van de afgelopen jaren riepen 150000 Israëliërs zaterdagavond in Tel Aviv de regering op: 'Ga weg uit Gaza en begin te praten'. Dit is gewoon te erg....waarom kunnen ze doen en laten wat ze willen??

Khanoussi
17-05-2004, 14:12
Kan Israel niet gewoon een hek om Israel bouwen ?

minga
17-05-2004, 14:14
:hihi: sorry dat ik lach maar als israel zo de baas wilt spelen waarom gaan ze dan niet naar de maan?! heeft niemand last van Sharon :D

SabroenDjamiel
17-05-2004, 15:06
Origineel gepost door Khanoussi Kan Israel niet gewoon een hek om Israel bouwen ? Niks hek bouwen, Israel moet vernietigd worden...De staat Israel is opgericht op illegaal grondgebied door joden die uit de handen van Hitler konden blijven..... Kunnen dr beter geen gaskamers komen om de zionjoden in te stoppen die nog zijn overgebleven?....Want dan alleen zullen de Palestijnen verlost worden van deze duivels....

Khanoussi
17-05-2004, 15:52

Origineel gepost door Nawera Niks hek bouwen, Israel moet vernietigd worden...De staat Israel is opgericht op illegaal grondgebied door joden die uit de handen van Hitler konden blijven..... Kunnen dr beter geen gaskamers komen om de zionjoden in te stoppen die nog zijn overgebleven?.... Want dan alleen zullen de Palestijnen verlost worden van deze duivels.... Ben jij wel helemaal lekker ?

Masriya
17-05-2004, 17:06
aaaaaah jammer en ik d8 als ik dit jaar naar egypte ga en dan naar die grens ga dan kan ik shi joden bekogelen, maar toch... die hek houdt me niet tegen ik ga toch proberen :D

Fitrah
17-05-2004, 17:40
Origineel gepost door Masriya aaaaaah jammer en ik d8 als ik dit jaar naar egypte ga en dan naar die grens ga dan kan ik shi joden bekogelen, maar toch... die hek houdt me niet tegen ik ga toch proberen :D Gewoon een tunneltje onder het hek graven...

Masriya
17-05-2004, 17:48
Origineel gepost door Fitrah Gewoon een tunneltje onder het hek graven... Of niet... kanker yahood. :kwaad: