Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wat vind jij

Pagina's : [1] 2 3 4

Azzzizzz
17-05-2004, 12:38

We weten dat er een hel en een paradijs is, en we weten dat er een van de twee op ons zit te wachten na de dood. en we willen allemaal naar het paradijs, maar denken altijd, daar GAAN we voor werken...., toekomst muziek, heb je er wel een bij stilgestaan om NU een balans op te maken op welke je het meeste kans maakt, mocht je vandaag de pijp uitgaan......... voor mij persoonlijk ziet het er in ieder geval niet al te best uit. hoe staat het met jullie, en natuurlijk weet ik dat je dat niet zelf mag bepalen, en het is ook aan Allah om dat te bepalen, maar wat VIND jij

Rabat1
17-05-2004, 12:51
Origineel gepost door Azzzizzz We weten dat er een hel en een paradijs is, en we weten dat er een van de twee op ons zit te wachten na de dood. en we willen allemaal naar het paradijs, maar denken altijd, daar GAAN we voor werken...., toekomst muziek, heb je er wel een bij stilgestaan om NU een balans op te maken op welke je het meeste kans maakt, mocht je vandaag de pijp uitgaan......... voor mij persoonlijk ziet het er in ieder geval niet al te best uit. hoe staat het met jullie, en natuurlijk weet ik dat je dat niet zelf mag bepalen, en het is ook aan Allah om dat te bepalen, maar wat VIND jij ik probeer het goede te doen, en het goede te zien in mijn medemens. Ik bid, ik vast, ik geef zakat, ik heb repect voor iedereen. Ik help al wie ik kan helpen. Ik respecteer mijn moeder het meeste (want onder haar voeten ligt het paradijs), ik doe mijn best om niemand zeer te doen. Ik gedenk Allah (swt) meerdere malen per dag. Ik vraag steeds om vergiffenis. Ik beledig nooit zomaar iemand uit. Ik geef veel weg aan kinderen (een gelukkig kind dankzij jou wordt enorm beloond). Maar ben ik daarom goed op weg naar het paradijs? Ik weet het niet, want niemand is perfect. En alleen Allah kan juist oordelen, wij niet.

marjam123
17-05-2004, 12:56
asalamoe alaikoem... zoals het er nu uitziet voor mij... hmm... als er iets tussen de hel en het paradijs zou zijn... zou ik daar belanden (allahoe ya3lam) ik bid, vast, etc... houd me aan de meeste regels... wat probleempjes: praat weleens over anderen... en muziek luisteren... daar ben ik ook heel zwak voor... en verder doe ik echt mijn best... om zoveel mogelijk te doen... inshallah... ben heel lief en respectvol tegenover anderen enzo. ik neem aan dat dat ook maar meetelt... ewa layhdina inshallah... groetjes... M...

Jasmina
17-05-2004, 13:34
Origineel gepost door Rabat1 ik probeer het goede te doen, en het goede te zien in mijn medemens. Ik bid, ik vast, ik geef zakat, ik heb repect voor iedereen. Ik help al wie ik kan helpen. Ik respecteer mijn moeder het meeste (want onder haar voeten ligt het paradijs), ik doe mijn best om niemand zeer te doen. Ik gedenk Allah (swt) meerdere malen per dag. Ik vraag steeds om vergiffenis. Ik beledig nooit zomaar iemand uit. Ik geef veel weg aan kinderen (een gelukkig kind dankzij jou wordt enorm beloond). Maar ben ik daarom goed op weg naar het paradijs? Ik weet het niet, want niemand is perfect. En alleen Allah kan juist oordelen, wij niet. Mooi gezegd en ik ben het helemaal met je eens. Ik had alleen 1 vraagje, niet om jou in twijfel te trekken, maar meer informatief voor mezelf. Men zegt dat onder de voeten van je moeder het paradijs ligt, maar mijn moeder is Nederlands en christelijk, hoe zit dat dan? Of geldt dat alleen voor Islamitische moeders. Weet iemand dat??? jasmina

Rabat1
17-05-2004, 13:41

Origineel gepost door Simo_en_jasmina Mooi gezegd en ik ben het helemaal met je eens. Ik had alleen 1 vraagje, niet om jou in twijfel te trekken, maar meer informatief voor mezelf. Men zegt dat onder de voeten van je moeder het paradijs ligt, maar mijn moeder is Nederlands en christelijk, hoe zit dat dan? Of geldt dat alleen voor Islamitische moeders. Weet iemand dat??? je moeder dien je te respecteren om volgende redenen: zij heeft jou 9 maanden gedragen, met alle leed en pijn dat het met zich meebrengt. zij heeft voor jou gezorgd, zij heeft jou gevoed. wat een kind ook doet voor zijn of haar moeder, nooit zal een kind zijn of haar moeder kunnen teruggeven wat zij het kind heeft gegeven (staat in de Koran). Dus je moet je moeder respecteren, ongeacht het geloof dat ze belijdt. MAAR je mag niet doen wat zegt dat in tegenstrijd is met de Islam (zoals bijvoorbeeld als ze zegt: je moet roken, of iets dergelijks) geldt trouwens voor iedereen: ouders respecteren, maar als ze jou iets opleggen of aanraden te doen wat in tegenstrijd is met de Islam, heb je het recht om dit te weigeren. Je moet gewoon een balans zoeken tussen wat goed is, en wat respect is en wat slecht is. Ik hoop dat ik je heb kunnen verder helpen.

Jasmina
17-05-2004, 13:47
Origineel gepost door Rabat1 je moeder dien je te respecteren om volgende redenen: zij heeft jou 9 maanden gedragen, met alle leed en pijn dat het met zich meebrengt. zij heeft voor jou gezorgd, zij heeft jou gevoed. wat een kind ook doet voor zijn of haar moeder, nooit zal een kind zijn of haar moeder kunnen teruggeven wat zij het kind heeft gegeven (staat in de Koran). Dus je moet je moeder respecteren, ongeacht het geloof dat ze belijdt. MAAR je mag niet doen wat zegt dat in tegenstrijd is met de Islam (zoals bijvoorbeeld als ze zegt: je moet roken, of iets dergelijks) geldt trouwens voor iedereen: ouders respecteren, maar als ze jou iets opleggen of aanraden te doen wat in tegenstrijd is met de Islam, heb je het recht om dit te weigeren. Je moet gewoon een balans zoeken tussen wat goed is, en wat respect is en wat slecht is. Ik hoop dat ik je heb kunnen verder helpen. Mooi gezegd, alleen in praktijk botst dat nogal eens. Als je belachelijk wordt gemaakt omdat je wil bidden of je varkensvlees voorzetten, dan is het moeilijk om respectvol te blijven, maar I got the message, sabr is the keyword, thanks!! :blauwkus: jasmina

Azzzizzz
17-05-2004, 16:58
ik had ook een topic moeten beginnen over SEKS of CHICKS, dan hadden veel gereageerd. maar als het op het echte werk aan komt, dan geeft niemand thuis.... bewijs dat we laf zijn.

MissyOujda
17-05-2004, 17:42
Tjah.. Ik Bid, Vast Etc. Maarjah Is Dat Wel Genoeg..??:confused: De Goede Dingen Die We Doen Die Kunnen We Op Onze Vingers Natellen, Maar Laten We Het Niet Over Alle Zondes Hebben, Want Dan Hebben We Heel Wat Meer Vingers Nodig.. Alhamdoulilah Er Zijn Gelukkig Veel Dingen Waarvan Ik Weet Dat Ik Ze Goed Doe.. Maar Ik Zeg Eerlijk Het Zou Veeel Beter Kunnen.. Iets Waar Ik Op Het Moment Wel Gestraft Voor Zal Worden (Allah Yahfad Allah Yestar) Is Mijn Kleding Etc. Walou Hijaab Namelijk..:( Majah Allahoe A3lam..!! Moge Allah Onze Goede Daden Belonen En Al Onze Zondes Vergeven InshaAllah..!! Ameen..!!

marjam123
17-05-2004, 18:36
Origineel gepost door Azzzizzz ik had ook een topic moeten beginnen over SEKS of CHICKS, dan hadden veel gereageerd. maar als het op het echte werk aan komt, dan geeft niemand thuis.... bewijs dat we laf zijn. voor mezelf had ik al het bewijs dat we laf zijn... toen ik laatst een topic opende met de volgende vraag: Hoe komt het dat sommige mensen totaal geen vrees hebben voor allah swt...? velen kunnen hier makkelijk komen vertellen wie ze wel of niet hebben gehad... maar waar is de vrees voor allah swt... het is namelijk algemeen bekend dat sex voor het huwelijk niet mag... en toch vertellen velen heel makelijk wat ze hebben gedaan... angst is nergens te bekennen... ik ben zelf verre weg van perfect natuurlijk... maar ik heb toch wel die angst dat ik elk moment dood kan gaan en dus niet genoeg heb gedaan om in die mooie plek te belanden... de topic werd wel erg vaak bekeken... maar jammer genoeg kreeg ik alleen een paar reacties van mensen die ook het antwoord op die vragen wilden weten... terwijl er elke keer een 'leuk' verhaaltje in de topic orale sex bij komt... ewa layhdina... ik hoop dat we allemaal op het rechte pad zullen belanden... inshallah... en laten we be3da om vergiffenis vragen voor de zondes die we begaan... misschien dat dat ons nog een beetje kan redden inshallah... xxx

Thidir
17-05-2004, 19:01
Jullie zullen me nog dankbaar zijn als ik jullie een vuurtje geef voor de thee. ;)

doc25
17-05-2004, 20:49
Origineel gepost door Thidir Jullie zullen me nog dankbaar zijn als ik jullie een vuurtje geef voor de thee. ;) :confused: :rolleyes:

marjam123
17-05-2004, 20:51
Thidir... ik vat em eerlijk gezegd ook niet... explain... svp... kdacht dat t alleen aan mij lag... :D xxx

Thidir
18-05-2004, 10:25
Origineel gepost door doc25 :confused: :rolleyes: Roep me als je in de hemel komt. :(

marjam123
18-05-2004, 10:26
Origineel gepost door Thidir Roep me als je in de hemel komt. :( kzou zeggen probeer er voor te zorgen da je daar ook komt inshalllah... xxx

Azzzizzz
18-05-2004, 10:46

we dwalen af, terug bij af, wat vind jij ?

Pagina's : [1] 2 3 4