Bekijk originele versie : ?Trouwen met een christen mag van de islam?!
salaam oe geleikoem broeders en zusters....
ik ben bzig met een boek en dat heet "Het leven van Mohammed" van Tahia Al-Ismail.....
Ik lees er daadwerkelijk dingen in waarvan ik denk....Kifesh?!
zoals dit :
Tolerantie
In een tijd waarin vervolging vanwege geloof heel gewoon was in de wereld, zien we dat de boodschapper de christelijke monikken van St.Catherina in de Sinai bescherming beloofde en onthief van de verplichting belasting te betalen....EEN CHRISTELIJKE VROUW MAG MET EEN MOSLIM TROUWEN EN,ALS ZIJ DAT WENST,HAAR GELOOF BEHOUDEN....
Hoe kan dit nou vraag ik me af heeft onze profeet daadwerkelijk zulke dingen gezegd? En war ik ook vaak lees is het volgende :
HIJ (Mohammed dus) DROEG HUN VOORAL OP GOED TE ZIJN VOOR DE MENSEN VAN HET BOEK (JODEN EN CHRISTENEN) EN NOOIT PROBEREN IEMAND VAN ZIJN GELOOF AF TE BRENGEN!!!
Diegenen die relegieus fanatisme tegen joden en christenen ontwikkelen,kunnen gewezen worden op het feit dat de boodschapper eenmaal met een jodin en eenmaal met een christin getrouwd was, en in verband mdaarmee het volgende gezegd heeft : "DEGENE DIE DE MENSEN VAN HET BOEK BELEDIGT, BELEDIGT MIJ"
......kijk hoe onze profeet was....een echte voorbeeld van het islam en niet zoals de mensen van tegenwoordig die zeggen dat ze moslim zijn...en slechte dingen doen....ik heb geen haat tegen de joden en christenen want ze zijn net als ons....slachtoffers van slechte heersers...die het geloof de schuld geven...
maga salaam en denk eraan moslims(a) Allah ziet alles en onze boodschapper ook mohammed had het cker niet ZO gewild...
3ebergrechts
17-05-2004, 11:18
Dat heb je mooi gezegd, en je hebt ook helemaal gelijk.We moeten de mensen die een ander geloof hebben niet haten. En de Joden, er zijn genoeg joden in Israel die heel anders denken dan dat Sharon doet...
Meer dan 100.000 demonstranten in Israel hebben de afgelopen week gedemonstreert tegen sharon zijn afschuwelijke pratijken jegens het Palestijnse volk en voor de vrede.
Zeer zeker zijn er vele Joden die anders denken dan sharon alhoewel er een aantal op dit forum zijn die dat betwisten en die in elke Jood een zionst zien.
DonAgewan
17-05-2004, 11:45
In Marokko hebben gisteren ook honderden mensen Joden Christenen en Moslims gedemosntreerd en samen gebeden in Zowel de synagoge als de grote moskee in Casablanca.
Minga goed zo!
Dat is het. Mensen leven samen en leven is verdraagzaamheid.
Dat betekend tolorantie voor andere geloven. Het belangrijkste in geloven is juist leven en laten leven. Het allerbelangrijkste er is maar 1 (een)(uno) (wuhat) God / Allah onze allerhoogste.
Zonder afgodenrij of andere beeldenstormen.
Goed een zeker mate van vereering van persoon okee omdat het een goed mens was, bijvoorbeeld profeet of andere voorbeelden, maar niet in die mate dat hun woord die van Allah overheerst.
Zo zei het dus Vrede met u allen. :engel:
mashallah ...allah wil vrede en dat wil ik ook...maar er blijven duivels aan beide kanten....ik ben blij dat er mensen zijn...ZONDER HAAT en die niet in iedereen zoals Aislin beschreef zionisten zien ...alhamdoelilah..
Khanoussi
17-05-2004, 12:23
/me wacht op de eerste reactie van Aboe_nogiets
Origineel gepost door minga
salaam oe geleikoem broeders en zusters....
ik ben bzig met een boek en dat heet "Het leven van Mohammed" van Tahia Al-Ismail.....
Ik lees er daadwerkelijk dingen in waarvan ik denk....Kifesh?!
zoals dit :
Tolerantie
In een tijd waarin vervolging vanwege geloof heel gewoon was in de wereld, zien we dat de boodschapper de christelijke monikken van St.Catherina in de Sinai bescherming beloofde en onthief van de verplichting belasting te betalen....EEN CHRISTELIJKE VROUW MAG MET EEN MOSLIM TROUWEN EN,ALS ZIJ DAT WENST,HAAR GELOOF BEHOUDEN....
Hoe kan dit nou vraag ik me af heeft onze profeet daadwerkelijk zulke dingen gezegd? En war ik ook vaak lees is het volgende :
HIJ (Mohammed dus) DROEG HUN VOORAL OP GOED TE ZIJN VOOR DE MENSEN VAN HET BOEK (JODEN EN CHRISTENEN) EN NOOIT PROBEREN IEMAND VAN ZIJN GELOOF AF TE BRENGEN!!!
Diegenen die relegieus fanatisme tegen joden en christenen ontwikkelen,kunnen gewezen worden op het feit dat de boodschapper eenmaal met een jodin en eenmaal met een christin getrouwd was, en in verband mdaarmee het volgende gezegd heeft : "DEGENE DIE DE MENSEN VAN HET BOEK BELEDIGT, BELEDIGT MIJ"
......kijk hoe onze profeet was....een echte voorbeeld van het islam en niet zoals de mensen van tegenwoordig die zeggen dat ze moslim zijn...en slechte dingen doen....ik heb geen haat tegen de joden en christenen want ze zijn net als ons....slachtoffers van slechte heersers...die het geloof de schuld geven...
maga salaam en denk eraan moslims(a) Allah ziet alles en onze boodschapper ook mohammed had het cker niet ZO gewild... Minga, mensen misbruiken hun geloof om hun onmenselijke daden goed te praten.De moslims weten al lang wat je hier boven hebt gepost.Alleen worden de mesten door haat gelijd in plaats vrede.
TangerBaby
17-05-2004, 12:40
Origineel gepost door a3ir
Minga, mensen misbruiken hun geloof om hun onmenselijke daden goed te praten.De moslims weten al lang wat je hier boven hebt gepost.Alleen worden de mesten door haat gelijd in plaats vrede.
Precies
Saartje20
17-05-2004, 13:12
WOW!!!! EINDELIJK wordt er hier eens iets zinnigs, slim en intelligent gezegd op dit forum! Minga, RESPECT en iedereen hier ook :zwaai:
Blizzard
17-05-2004, 13:19
Mag niet, staat in de koran.
Dood aan alle ongelovigen die niet in de Koran, Allah SWT, de profeten en de engelen geloven.
Khanoussi
17-05-2004, 13:21
Origineel gepost door Blizzard
Mag niet, staat in de koran.
Dood aan alle ongelovigen die niet in de Koran, Allah SWT, de profeten en de engelen geloven.
Beetje lief zijn voor je medemens he ? of ze nou wel of niet geloven
helemaal niet blizzard dus jij durft te twijfelen over de woorden van ons profeet?.....Allah zal jouw echt een lesje leren inchallah....er staat helemaal niet dood aan alle ONGELOVIGEN...zo te horen ben jij weer 1 van die types die ik hierboven beschreven heb,...
gegroet....berggeit
Origineel gepost door TheBoogyMan
En andersom ? Mag een Islamitische vrouw trouwen met een Christelijke of zelfs atheistische man ?
Dat moet met al die door de koran gegarandeerde vrouwenrechten toch ook geen probleem zijn ? Je geeft het ook nooit op he ,abra :D :zwaai:
Er zijn genoeg vrouwenrechten...maar het gaat nu om het principe Boogymanneke....ik heb dit geopend met een bedoeling...dat er niet gehaat mag worden....! Maar velen van ons weten dat niet van mijn kant moslims en van andere kanten joodse gemeenschap en christelijke gemeenschap en dat is erg jammer
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.