Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een 2e kind????

Pagina's : [1] 2

Selly
17-05-2004, 10:27

Ik heb onderstaande ook ergens anders geplaatst maar ik dacht laat ik het als een aparte topic zetten, kijken wat voor reakties er komen. Vraagje aan de moeders die meerdere kinderen hebben. Ik wil ook snel beginnen aan een 2e want ook ik wil geen groot leeftijdsverschil tussen mijn meisje en haar broertje/zusje. Net als Nadia_Antwerpen twijfel ik ook heel erg. Ik heb namelijk het moederschap zwaar onderschat. Daarmee doel ik op de vele slapeloze nachten, het constant bezig zijn met je kind vooral als je net als ik een superaktief kind hebt. De 1e 4 maanden zijn erg zwaar voor mij geweest. Mijn man helpt mij ook heel veel maar sinds mijn lieverdje is geboren ben ik constant moe. Vaak hoor je alleen de leuke verhalen van een zwangerschap c.q. kindje maar de negatieve verhalen laten ze altijd achterwege. Als ik de verhalen van bv Een_Rotterdamse lees is het best wel moeilijk zo'n 2e... Hoe zijn jullie ervaringen met een 2e kind??

tangia21
17-05-2004, 10:31
ik heb een zoontje van 9 maanden en ik ben zwanger van mijn 2e kind ( al 6 maanden nu en in augustus uit gerekend) ik zal je zeggen dat het echt niet makkelijk is.Ik ben zwanger en tegelijkertijd moet ik voor mijn zoontje zorgen.Is heel zwaar maar tzal straks nog zwaarder worden.Maar het leuke aan is dat mijn kinderen met elkaar kunnen spelen en dan zoeken ze minder aandacht van hun ouders. kinderen zijn een geschenk van Allah en we moeten blij wezen dat we kinderen kunnen krijgen

Selly
17-05-2004, 10:38
Origineel gepost door tangia21 kinderen zijn een geschenk van Allah en we moeten blij wezen dat we kinderen kunnen krijgen Ik weet het Tangia. Misschien lijkt het alsof ik niet blij ben met mijn dochtertje maar ik zou haar never nooit meer willen missen hoor. Ze is mijn lust en mijn leven. 1 Omhelzing van haar en alle ellende is direkt vergeten. De minpuntjes horen er nu eenmaal bij, ik kijk nu in ieder geval heel anders naar mijn eigen ouders! Ik neem aan dat je kindje nog niet kan lopen? is het niet zwaar zo tillen met een dikke buik??

tangia21
17-05-2004, 10:40
hij kan alleen kruipen en bij de tafel lopen.Het is zeker zwaar voor mij want deze zwangerschap is veel vermoeiender dan de vorige. maar ja ik moet nog 3 maandjes.

Nadia_Antwerpen
17-05-2004, 12:40

assalaam wa aleikum selly, ik heb de eerst vier maanden ook afgezien! ik gaf nog borstvoeding en mijn man kon daardoor dus ook niet overnemen. het was dan zo'n gewoonte geworden voor hem dat ik alles deed voor mijn zoontje. ik was echt oververmoeid, depri... als hij al goed sliep dan waren dat vier uren achter elkaar maar gewoonlijk w erd hij om de 2 a 3 uur wakker. dan ben ik gestopt met bosrtvoeding, ik was constant moe, en mijn melk was dan ook niet meer zo verzadigend. sinds ik fles geef is er echt een grote last van me afgevallen! mijn man doet nu echt veel voor em! ik heb niet meer zo het gevoel dat ik vastzit. ik heb nu meer vrijheid, als ik es wat vroeger wil gaan slapen weet ik dat ik op mijn man kan rekenen om hem zijn laatste flesje te geven en hem in slaap te doen, wat nu niet meer zo moeilijk is want meestal na zijn flesje leggen we hem in bed en valt ie na 10 minuutjes in slaap! het is eigenlijk daarom dat ik nu denk aan een tweede! hij slaapt toch de hele nacht door en hij huilt amper nog, enkel als ie echt honger heeft. hoe zit het nu met jouw kindje? vraagt ie nog steeds veel tijd van je? kijk, ik ga eerlijk zijn, als mijn zoontje nog steeds zo moeilijk was en elke keer wakker werd 's nachts, geen haar op mijn hoofd dat er nog aan zou denken! ik ben nu gewoon bang dat het te druk zal zijn, dat ik misschien weer depri zal zijn,.. tangia, petje af hoor! maar je moet maar zo denken, dan heb je er twee heel snel achter elkaar en verschillen ze niet veel van leeftijd, dus tegen dat de één naar school moet, duurt het ook niet lang meer voor de andere dan heb je vrije tijd zat! zo denk ik er toch over! nog veel sterkte toegewenst! mha salama

yasmina.
17-05-2004, 13:37
ook ik twijfel..... bij mij zijn de nachten alleen veeeeel erger.... mijn dochtertje slaapt naast me in bed en drinkt ook nog borstvoeding snachts...... het is me echt een groot gedoe om haar dat af te leren.... ! Ik heb nou zoiets van: ik heb meer rust als ik het zo laat dan als ik haar de borstvoeding snachts af moet leren......... en het slapen in haar bed.... Het was toen zo makkelijk om haar naast me te leggen als baby..... ik was moe.. moest werken en dacht: zo is ze tenminste stil... no way dat ze nou in haar bed ligt hoor..... haar bed staat nog wel naast de mijne..... Dus op dit moment een tweede?? Echt niet....... ben nou echt kapot... ben harstikke moe...... Vandaag valt nog wel mee... Je had me vorige week moeten zien, net een zombie! Maar ja.... Ik weet het, we mogen blij zijn dat we kinderen kunnen krijgen en hebben en ook ik ben niet negatief over mijn dochtertje hoor... Zekers niet.... Ze is harstikke lief..... lacht schattig... komt opeens op je schoot zitten en krijg je zomaar uit het niets een (nat) zoentje....... Je bent zo alles vergeten.... Maar ik ben in ieder geval wel ff genezen voor een tweede... echt..... Ik vind het best zwaar en vermoeiend. soms heb ik het gevoel dat ik gewoon echt oververmoeid ben.... maar ja, blijf doorwerken en borstvoeding geven snachts..... Wat moet je dan? Ik was vorige week do. bijvoorbeeld ziek... Denk je dat ik kan rusten? Zit er nog een kleintje aan je trekken als je op bed ligt.... en als je haar geen aandacht geeft kan je zo een klap verwachten van d'r ..... of in het ergste geval gaat ze gewoon op je zitten en dan een beetje springen....!! hahaha, echt joh, de ene kant heb je dan zoiets van: ooooooh, laat me nou ff slapen... aan de andere kant kan je het echt niet over je hart verkrijgen om haar de kamer uit te sturen..... Dus dan kom je maar weer chagrijnig je bed uit ... ;) (en om dan te bedenken dat je nog een klein babytje zou hebben....)... ik zou echt niet weeeeten hoe mijn moeder ons heeft grootgebracht.... ze had op een gegeven moment 4 kinderen ......van 1 tot 4 jaar.... echt niet te geloven! maar zelfs mijn moeder vind het verzorgen van mijn dochtertje veel meer moeite dan toen zij een kindje verzorgde.... ze vind de kleintjes van nu ook moeilijker dan toen.... is weer een troost voor mezelf hahaha groetjes Y*

Selly
17-05-2004, 13:56
Nadia, mijn kind is nog steeds energie absorberend. Echt ik neem expres niet op vrijdag vrij omdat ik weet dat ik tegen de tijd dat het zondag is ik nog verrmoeider zal zijn dan als ik werk, erg he :D Ze vergt zo veel energie van me, alleen spelen doet ze heel zelden. Pas als ik op de bank zit dan gaat ze met haar speelgoed spelen en als ik opsta dan gaat ze me direkt achterna. Mijn schgoul wordt meteen chaotisch omdat zij dus mee gaat frunikken aan alles. Vaatwasser uitruimen moet giga snel omdat ze aan die geurhangertjes gaat zitten. De kastjes gaan open, de oven moet er ook aan geloven en ga zo maar door. Het enige waar ze nog niet echt dichtbij durft te gaan staan is de stofzuiger maar dan gaat ze op een veilige afstand aan het snoer trekken. Maakt niet uit wat ik haar aanleer ze is heel snel afgeleid en uitgekeken op iets waar ze mee bezig is. Slapen is helemaal funest, soms doe ik er een paar uur over eer ze slaapt en dan maar hopen dat ze doorslaapt. Weet je wat het is, echt stom maar ik ben een controle freak vwb mijn man. Ik moet me echt bedwingen om hem niet achterna te lopen als hij haar in slaap gaat sussen of met haar bezig is. Terwijl hij er erg goed in is. Het liefst moet het op mijn manier en ik ben bezig dit af te leren. Ben eerlijk gezegd op het punt nu dat ik erg blij ben als ik haar niet naar bed hoef te brengen. Kusje en ik kan ook op de bank even uitrusten terwijl ze met pappa naar boven gaat. Yasmina* ik moet er helemaal niet aan denken dat ze s nachts naast me ligt joh. Ik werd van alle kanten gewaarschuwd toen ze geboren was dat ik haar niet naast me moest leggen anders wil ze niets anders meer en dat heb ik goed in mn oren geknoopt. De verleiding is daar dat kan ik alleen maar beamen. Je bent moe, prikkelbaar en het enige wat je wil is slapen maar het gaat niet door zo'n klein " monstertje" . Ziek zijn kan helemaal niet, ze gunt je er de tijd niet voor. Heb ik ook ervaren. Het leven als moeder zijnde gaat gewoon door, ziek of gezond. En dan een tweede erbij??? ! Dat soort gedachten heb ik dus nu. Maar ja ik ben ook geen jonge blom meer zoals jij Yasmina* hahahaha dat ik nog ff kan wachten. Tja als het bij bv 2 zou blijven dan zou ik wel wachten maar ik heb altijd een groot gezin gewild (6 is inmiddels gereduceerd tot 3 :) ) Ik wil niet dat mn kinderen een ouwe ma hebben dus we zullen wel aan de slag moeten :D Je moeder is ook ouder dan kan ze het niet meer zo makkelijk bijhouden die snelle akties van zo'n kind. Echt voor je het weet staat ze al bij de trap of trekt ze weer wat uit de lade. Hebben jullie trouwens dat je aan jezelf twijfel als moeder zijnde?? Dat je in je omgeving ziet dat andere vrouwen het beter doen dan jij, tenminste dat denk je dan.

Nadia_Antwerpen
17-05-2004, 14:10
assalaam wa aleikum selly, heb je er nooit es aan gedacht om je een park aan te schaffen? dat zou toch gemakelijker zijn als je dan het huishouden wil doen? ik heb me er al één aangeschaft terwijl hij nog niet eens kruipt. maar dat is zo handig, al zijn speelgoed ligt erin dus hij is wel een tijdje zoet, maar zoals ik al zei, het is echt een gemakkelijke baby geworden alhamdoellilah! ik heb nog vrije tijd zat! maar ja, ik werk dan ook niet hé. ik heb allang besloten om er fulltime te zijn voor mijn kinderen! dus het is eigenlijk gemakkelijker voor mij. oja, nog iets: ik gebruik niks meer dus nu maar afwachten :-) ik heb het er gisteren met mijn man over gehad en die had zoiets van: ja leuk! :-) mha salama ps: wanneer kroop jullie kleintje, de mijne is al 7 maanden maar niks? is dat niet wat laat? ik zeg altijd tegen mijn man: dat heeft ie van jou, die luiheid! :haha:

Selly
17-05-2004, 14:15
Park?? als het een box is wat je bedoelt dan kan ik je vertellen dat ik die meteen had aangeschaft toen ze geboren was :) ZE WIL ER NIET IN BLIJVEN! Ze bleef altijd net zo hard jengelen tot ik haar eruit haalde, allang niet meer trouwens. Ze kan nu al lopen dus nu is ze al helemaal niet te houden :rolleyes: Ik zou er heel wat voor geven als ik haar gewoon om 20 uur in haar bed kon leggen, kusje en welterusten en weglopen uit haar kamertje. Maar ja, ooit moet ze dat gaan doen dus daar hoop ik maar op. O spannend zeg! Ik gebruik allang niks meer, sinds ze geboren is eigenlijk, goed he nog steeds niet zwanger. Nou ja ik dacht als het komt dan komt het zo niet dan is het ook goed. Kulshie elmekteb. Nou succes en hou ons op de hoogte :)

yasmina.
17-05-2004, 14:40
selly ik herken echt zoveel van jouw kindje in die van mij! die stofzuiger!!! Hahahhaa, alsof je over mijn dochtertje aan het praten bent man... echt die staat ook op afstand naar dat loeiende ding te staren... en als ie wat dichterbij haar komt dan zet ze een paar stappen achteruit... hahaha, ik heb toen zo om haar gelachen... De keukenkastjes zijn ook zowat afgeranseld door haar....wil je niet weten... Gisteren pakte ze er een pan uit, zette 'm op de grond en ging ze er ff lekker bij zitten...... om er nog een kannetje bij te pakken.... De wasmachine staat bij mij ook in een hoekje van de keuken en die knopjes moeten er ook maar aan geloven...... Gisteren was ik marmita aan het maken.... het stond op het vuur en ik was aan het afwassen... en jahoor ze komt de keuken binnen gemarcheerd.... gaat op de oven af en zet zo het gas hoger!!! Ik stond echt te kijken van, Jaaahooor, dat kan nou dus OOK AL niet meer!! Gisteren trouwens.... ging ze de keuken in.... deed de deur dicht...en kon ze er dus niet meer uit..... zij janken jonge!!! ze moest de deur naar haar toe trekken... maar ze zat te duwen... (ja dan gaat ie natuurlijk niet open..).. hahahaaa maar goed...... 6 kindjes he.... ik zou gillend wegrennen als ik 6 kindjes met precies dezelfde lef3ajel als mijn dochtertje zou hebben! Echt waar.... Over het wachten met een tweede..... toch twijfel ik ook hoor..... wil er nou ook niet zoveel leeftijdsverschil tussen..... en het is natuurlijk ook leuk voor mijn dochtertje... een zusje/broertje... trouwens omgaan met kleintjes kan ze echt niet hoor!! Een nichtje dat precies 1 jaar ouder is als haar ranselt ze gewoon af! Wil je niet weten.. Haar nichtje had een puzzelstukje van de teletubbies in haar hand... (van lala of zo).... en dat zag mijn kleintje.... die wilde het van haar afpakken.. maar ze kreeg het niet.. Pats een klap... En haar 1 kop grotere nicht zet het op een janken! Niet normaal hoor.... ;) ellelang verhaal wat helemaal off-topic is maar goed, is ook leuk ... groetjes Y*

Sardina
17-05-2004, 14:47
selly, yasmina*, nadia-antwerpen, ik kan me nog geen voorstelling maken dat zo'n kind zo vermoeiend is, ik krijg vlinders in me buik als ik jullie zo hoor praten. dat gejengel, dat geloop, aan dingen zitten en trekken.............ik zou me kapot lachen, ik zou ervan genieten.... ik kan niet wachten om mn kleine zo te zien. ik heb nog geen kindje hoor, maar ben zwanger. ik weet wel dat ik makkelijk praten heb hoor, ik heb er zelf nog geen ervaring mee. maar selly, als je je kind in de box doet en je laat r gewoon huilen, dan houdt ze vanzelf wel een keer op toch? anders weet ze toch dat ze wat bereikt met t huilen. tenminste zo denk ik erover, laat ze maar janken, ze komen er wel achter wie hier de baas is. anders zijn zij jou de baas. maar nogmaals, ik heb makkelijk praten van een afstand, pas wanneer de mijne geboren is, dan kan in pas weten hoe het is in het 'echt'

Selly
17-05-2004, 15:51
Grappig Yasmina*, ik moest echt lachen toen ik je verhaal las. Is die van jou ook getikt van de teletubbies???? Als ik die dvd doe dan heb ik geen kind aan haar maar ja de hele dag voor die tv zitten is ook niet goed voor haar. Gelukkig heb ik van het gasfornuis geen last, mijn draaiknoppen zitten op het werkblad en mijn oven heeft indrukbare knoppen. Zij gaat meer naar de ovendeur. Speaking of wasmachine: in het begin had ik het niet in de gaten, pas toen mn wasgoed gekrompen uit de wasmachine kwamen omdat ze die graden op 90 had gedraaid hahaha. Gelukkig was het oude kleding.. Hihi ja die van mij is ook lekker fel. Ik laat haar gewoon zo leert ze voor zichzelf opkomen :D . Ik grijp pas in als ze gemeen wordt en de ander het niet verdient heeft. Maar ze staat haar mannetje wel! Sardina hahaha wacht maar als jouw kleintje inshallah geboren wordt! Ik zei altijd precies hetzelfde. Gewoon laten janken enzo en ik ben de baas. Maar iedere keer haar braaksel opruimen is ook een hele karwei (ze geeft altijd over als ze overstuur is) dus dan kies je vanzelf eieren voor je geld :( Ik moet ook altijd lachen als ik haar kapriolen zo zie maar probeer streng te blijven anders gaat ze er misbruik van maken de schat. Maar we kijken of je nog steeds zo praat als je kindje een paar maandjes oud is. T is genieten hoor laat je door ons niet bang maken, maar soms kan je ze echt achter het behang plakken!

yasmina.
17-05-2004, 16:38
Ja wallah.... soms wel ja.... krijg je opeens een klap..... jij: (naam) mag niet! Zij: lachen en er nog een klap achteraan geven; jij weer: hey, MAG NIET! zij krabben! jij klapje op haar vuist geven.... zij keihard huilen haarzelf op de grond gooien.... el moehiem je haren gaan overeind staan... dat je spijt hebt dat je alleen maar "mag niet" hebt gezegd!! ;) ander... ik kom thuis van mijn werk...... kleintje kijkt wie de deur opent en komt naar me toe gerend.... ik doe mijn jas uit.... ,pak haar op en zet haar op mijn schoot... zij geeft me een zoentje... glijdt van mijn schoot af en wijst naar mijn schoenen en probeert ze uit te trekken! goeie he! hahaha, stond stomverbaasd.....

saffa3
17-05-2004, 21:04
hee ladies Hier nog een moedr van zo'n leuke dreumes.Ik herken zoveel in jullie verhalen, echt :het stofzuigereffect ( mn zoontje rent naar de dichtsbijzijnde verstopplek en als ik zeg: we gaan stofzuigen , zegt hij:whoeoeeeee... (lees stofzuigergeluid).De badkamer is zij favorite plek..voooral de wc-borstel en dan maar roeren in die toiletpot (tot mn schrik vergeet ik weleens de deur van de badkamer dicht te doen). En wat ie laatst deed...hij gooide zn eten de hele kamer rond, toen maama even naar de keuken was (natuurlijk mama is nog niet moe genoeg, kan ze voor de derde keer gaan stofzuigen) Al met met al ...Dames die zwanger zijn: wees GEwaarschuwd!!! Er komt een eind eaan die lieve schattige babytijd. Nou Selly over vermoeid gesproken ..ik slaap nu soms nog steeds niet door, mn zoontje heeft eczeem, dus soms ligt hij zich te krabben ;snachts.Ik werk momenteel fulltime, ook mijn zoontje is er zo een die zich slecht allleen kan vermaken, hij wil alleen met speelgoed spelen asl ik met em mee doe .Dus GEEN haar op mn hoofd die nu aan een tweede denkt , hoe graag ik het ook zou willen!! (ondanks alles , is een kind krijgen toch het mooieste wat er is) Helaas moet ik ook aan mn leeftijd denken, want ik ben ook niet meer een van de jongsten. Mijn vraag is eigenlijk, hoe doen jullie dat met werken als er een tweede komt??? Dat wordt dan ff moeilijker, gaan jullie dan stoppen met werken???Of twee kinderen naar de oppas??? Want dat is mijn grote probleem... Maar goed, we zien het wel inshallah groetjes saffa

Nadia_Antwerpen
17-05-2004, 21:32

assalaam wa aleikum jeetje selly, dat is erg als ze overgeeft wanneer ze te hard huilt! mijn zus haar dochtertje had dat ook en ze moest haar altijd haar zin geven want als ze hard begon te huilen, gaf ze altijd over! en nu is het echt een verwend kindje! ja, dan kun je niet zeggen van laat maar huilen hé! gelukkig is dat bij mij niet het geval! ik laat hem vaak wat huilen (als ie oververmoeid is, heeft ie dat soms) en dan ga ik em af en toe wat troosten maar ga altijd weg, en dat kalmeert hem wel en zo valt ie snel in slaap! maar he, je moet je niet ongerust maken hoor! mijn zus haar dochtertje is nu bijna jaar en ze steekt haar om 8 uur in bed, en ze slaapt echt zelf! eerst huilde ze wel wat en gaf ze vaak ook over maar na een tijdje is ze het al gewoon geworden en geeft ze zelf aan dat ze naar bed moet, en soubhanallah, altijd rond 8 uur! :) ach ze worden zo snel groot.. echt grappig die verhalen over jullie kindjes, doet me denken aan mijn klein zusje toen zij ook die leeftijd had :) selly, hoelang gebruik je al niks? en je wordt niet zwanger? raar.. ik was bij mijn zoontje direct zwanger en aangezien ik nooit de pil heb gepakt, zal het nu waarschijnlijk ook niet lang duren, nou ja, dat hoop ik toch! :) oja, ik bedoelde inderdaad een box (park) :) mha salama

Pagina's : [1] 2