Bekijk originele versie : berber of arabier???
lella_ouafae
17-05-2004, 10:10
Salaamalaikoem allemaal...
Ik heb een vraagje: ben je berbers of arabisch en zou jij willen trouwen met iemand die geen berber/arabier is??
Nog een vraagje: hoe kijken jullie tegen trouwen aan met iemand uit marokko en/of iemand die veeeeeel ouder is?? (10 jaar of zo)
Ikzelf: ik ben arabier (tetouania) en ik wil het liefste ook een arabier, wegens taalverschil en dergelijke, maar ila ktebli dan trouw ik met een berber, ik zou het liefste iemand niet ouder dan 26 willen en het liefste ook iemand uit nederland....
maar is elmoekteb! zo denk ik er over
en jullie???
xxx lella ouafae :zwaai:
alhoceimachaima
17-05-2004, 10:12
berber
maak ni uit omdat als he tmaar een goeie moslim is
Ik wil niet zeggen ..ik wil dit...ik wil dat...Allah swt weet wat het beste voor me is...Maar...als ik het voor het zeggen zou hebben..Dan wil ik (arabier) met een fellow arabier trouwen, en ik heb nixxxx tegen berbers maar het liefst trouw ik egt niet met een berber...Het zou helemaal perfect zijn als die Arabier dan ook nog eens uit TANGER komt...dan ben ik helemaal tevreden :D :D :D :D :zwaai:
Origineel gepost door lella_ouafae
Salaamalaikoem allemaal...
Ik heb een vraagje: ben je berbers of arabisch en zou jij willen trouwen met iemand die geen berber/arabier is??
Nog een vraagje: hoe kijken jullie tegen trouwen aan met iemand uit marokko en/of iemand die veeeeeel ouder is?? (10 jaar of zo)
Ikzelf: ik ben arabier (tetouania) en ik wil het liefste ook een arabier, wegens taalverschil en dergelijke, maar ila ktebli dan trouw ik met een berber, ik zou het liefste iemand niet ouder dan 26 willen en het liefste ook iemand uit nederland....
maar is elmoekteb! zo denk ik er over
en jullie???
xxx lella ouafae :zwaai:
voor mij maakt het niet uit, want als je verliefd wordt, heb je dat niet in de hand. Gevoelens zijn nu eenmaal niet zomaar stop te zetten.
En wat leeftijd betreft, de man mag niet jonger zijn dan mij, en hij moet op zijn minst 6 jaar ouder zijn dan mij. Reden: ik hou van échte mannen, en niet van snotneuzen, als je me begrijpt...
en met iemand van marokko trouwen, zou ik niet doen, omdat 80% alleen papieren wilt. Ach ja, that's life, en eigenlijk maakt het allemaal niet uit, als ik en mijn man maar gelukkig zijn.
see ya!
lala_fatima
17-05-2004, 10:15
Ben een rifia :)
Heb Liever Een Sousie :D maar maakt eigelijk niet uit als het maar een goede moslim is..
en ik wil toch liever een man uit nederland, maar als ik verliefd word op iemand uit marokko dan zal ik wel met hem trouwen.
en leeftijd...hmm ben nu 19, hij mag niet ouder zijn dan 30 jaar :D
n_berbergirl
17-05-2004, 10:17
ik ben berber en ik wil graag trouwen met een berber
maar als het mektab is dan trouw ik met een arabier
allah oe a3lam en hij mag maar minstens 5 jaar ouder dan mij zijn en niet jonger
Sh*t hee wat een leeftijds verschillen..mag niet ouder zijn dan 30 jakk
Nee man mx 5 jaar ouder ofso en je hebt gelijk over die snotneuzen ja..ghegehee
lala_fatima
17-05-2004, 10:23
Origineel gepost door nora112
Sh*t hee wat een leeftijds verschillen..mag niet ouder zijn dan 30 jakk
Ik val niet echt op kleine jongens :) het liefst iemand van 25...precies goed :Iluvu:
lala_fatima
17-05-2004, 10:25
Origineel gepost door f_mouslima
(én zelfs alhamdolillah al 3maandjes zwanger..hihih). Gefeliciteerd :)
ik hou van zwangere vrouwen, jullie zijn zoo mooi :Iluvu:
ik moet echt snel een man vinden :hihi: wil ook zwanger zijn :bril:
haha ja me2
Good luck f _ mouslimaaaa
lella_ouafae
17-05-2004, 10:32
dank jullie wel voor de reacties... het is zeker elmoekteb ja, zeker weten, maar ik denk dat iedereen, ongeacht jongen of meisje een voor keur heeft.... maar het aller aller aller belangrijkste is dat je gelukkig bent samen ... saffie
lella_ouafae
17-05-2004, 10:42
het allerbelangrijkste is de Dien.. samen bidden, samen vasten, samen je geloof practiseren op alle gebieden, samen ervoor zorgen dat je kids het geloof meekrijgen als nummer 1.. zo groei je naar elkaar toe en maakt t mogelijk dat je gelukkig bent en blijft inshallah ta3ala.. zo vindt de shaitaan geen mm ruimte tussen jullie, waardoor hij (la3anatoeAllah 3alaih) kan gaan stoken.. Sabr (geduld) en vertrouwen in de De Alwetende(swt) hebben.. Moge Allah ieder van ons veel geluk en liefde schenken inshAllah.
wasalaam aleikum wr wb
Goed meid! :) Heel goed gezegd :zwaai:
01LaHbIbAh09
17-05-2004, 11:01
Ik ben Arabier en mijn man is Berber. Je leert veel van elkaar. :)
01LaHbIbAh09
17-05-2004, 11:03
het allerbelangrijkste is de Dien.. samen bidden, samen vasten, samen je geloof practiseren op alle gebieden, samen ervoor zorgen dat je kids het geloof meekrijgen als nummer 1.. zo groei je naar elkaar toe en maakt t mogelijk dat je gelukkig bent en blijft inshallah ta3ala.. zo vindt de shaitaan geen mm ruimte tussen jullie, waardoor hij (la3anatoeAllah 3alaih) kan gaan stoken.. Sabr (geduld) en vertrouwen in de De Alwetende(swt) hebben.. Moge Allah ieder van ons veel geluk en liefde schenken inshAllah.
wasalaam aleikum wr wb
Ameen
lella_ouafae
17-05-2004, 11:07
ja dat vraag ik me ook wel af... hoe is het om als berber/ arabier met een niet-berber/arabier getrouwd te zijn??
de positieve en de negatieve kanten?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.