Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Zorgtoeslag vraag.

Pagina's : [1] 2

oegt_sara
28-07-2009, 19:26

Ik woon samen met mijn man in bij mijn schoonzus. Zij is de hoofdbewoner en wij de medebewoners. Ik heb zorgtoeslag aangevraagd en mijn man is mijn toeslagpartner, maar telt het inkomen van mijn schoonzus ook mee? Ik heb alleen het inkomen van mijn man en ik opgegeven en niet die van mijn schoonzus.

PaRaSoNiCa
28-07-2009, 19:30
Heb je goed gedaan, je man is je toeslagpartner en je schoonzus niet.

oegt_sara
28-07-2009, 19:39
Ik kreeg vandaag anders een brief van de belastingdienst waarin dit stond: Wij controleren of de gegevens die u voor uw toeslag hebt opgegeven juist zijn. Bij één van deze controles hebben wij vastgesteld dat de huishoudsamenstelling die u hebt opgegeven, bij één of meer toeslagen niet hetzelfde is als de gegevens die wij van de gemeente hebben ontvangen. Daarom begrijp ik er niets meer van:confused:

Djeny
28-07-2009, 19:45
Ik woon samen met mijn man in bij mijn schoonzus. Zij is de hoofdbewoner en wij de medebewoners. Ik heb zorgtoeslag opgevraagd en mijn man is mijn toeslagpartner, maar telt het inkomen van mijn schoonzus ook mee? Ik heb alleen het inkomen van mijn man en ik opgegeven en niet die van mijn schoonzus. Jullie zijn beiden meerderjarig en getrouwd dus heb je daar m.i. gewoon recht op en doet het inkomen van je schoonzus daar niet toe. Wel zijn de toeslagen gekoppeld aan een vaste woon-en verblijfplaats; zijn jullie geregistreerd bij het GBA? Volgens mij moet dit dan geen probleem zijn. Google eens op www.svb.nl (http://www.svb.nl) mss dat je daar je vraag beantwoord kun zien. En neem anders contact op met de SVB, dat is de uitkerende instantie. Succes!

Djeny
28-07-2009, 19:49

Ik kreeg vandaag anders een brief van de belastingdienst waarin dit stond: Daarom begrijp ik er niets meer van:confused: Mss staat een van jullie of jullie beiden nog geregistreerd op een ander adres; wanneer je officieel geaccoordeerd door de hoofdbewoner, medebewoner bent geworden of onderhuurders dan moet de hoofdbewoner met jullie naar de gemeente om jullie in te laten schrijven bij het GBA. (Gemeentelijke Basis Administratie). Alle gegevens van belasting en toeslaen zijn gekoppeld met de Overheidsinstanties. De SVB als uitkerende instantie valt onder de overheid.

oegt_sara
28-07-2009, 19:51
Jullie zijn beiden meerderjarig en getrouwd dus heb je daar m.i. gewoon recht op en doet het inkomen van je schoonzus daar niet toe. Wel zijn de toeslagen gekoppeld aan een vaste woon-en verblijfplaats; zijn jullie geregistreerd bij het GBA? Volgens mij moet dit dan geen probleem zijn. Google eens op www.svb.nl (http://www.svb.nl) mss dat je daar je vraag beantwoord kun zien. En neem anders contact op met de SVB, dat is de uitkerende instantie. Succes! Dat dacht ik dus ook totdat ik vandaag een brief van de belastingdienst kreeg. (zie tweede reactie). Ja we staan geregistreerd bij het GBA, maar ze zeggen dat ik voor de één van de toeslagen mijn schoonzus's inkomen niet heb opgegeven en dat begrijp ik niet, want ze heeft niets te maken met mijn zorgtoeslag.

oegt_sara
28-07-2009, 19:53
Mss staat een van jullie of jullie beiden nog geregistreerd op een ander adres; wanneer je officieel geaccoordeerd door de hoofdbewoner, medebewoner bent geworden of onderhuurders dan moet de hoofdbewoner met jullie naar de gemeente om jullie in te laten schrijven bij het GBA. (Gemeentelijke Basis Administratie). Alle gegevens van belasting en toeslaen zijn gekoppeld met de Overheidsinstanties. De SVB als uitkerende instantie valt onder de overheid. We staan beide geregistreerd op het adres van mijn schoonzus. Dat weet ik zeker en ik heb ook uitreksels (gba) als bewijs. We zijn in het jaar 2006 naar de gemeente gegaan en hebben ons laten inschrijven bij mijn schoonzus.

Djeny
28-07-2009, 20:00
We staan beide geregistreerd op het adres van mijn schoonzus. Dat weet ik zeker en ik heb ook uitreksels (gba) als bewijs. We zijn in het jaar 2006 naar de gemeente gegaan en hebben ons laten inschrijven bij mijn schoonzus. Als ik jou was zou ik gewoon eens even contact opnemen met de belastingdienst! Dat helpt vaak! Ff googelen voor het 0900nr. En je (hun) probleem voorleggen en vertellen dat je gewoon ingeschreven staat sinds 2006 bij het GBA. Soms vragen ze of je een origineel (geen kopie!) geupdate GBA uittreksel te sturen dat niet ouder mag zijn dan 3 maanden. Kost zo'n €7,50 En neem ook even contact op met de SVB. Het inkomen van je schoonzus is niet relevant dat staat los van jullie eigen inkomen als echtpaar!

oegt_sara
28-07-2009, 20:02
Als ik jou was zou ik gewoon eens even contact opnemen met de belastingdienst! Dat helpt vaak! Ff googelen voor het 0900nr. En je (hun) probleem voorleggen en vertellen dat je gewoon ingeschreven staat sinds 2006 bij het GBA. Soms vragen ze of je een origineel (geen kopie!) geupdate GBA uittreksel te sturen dat niet ouder mag zijn dan 3 maanden. Kost zo'n €7,50 En neem ook even contact op met de SVB. Het inkomen van je schoonzus is niet relevant dat staat los van jullie eigen inkomen als echtpaar! Dat ga ik doen! Bedankt voor je antwoorden meid:goedzo:

Lina_xxx
28-07-2009, 20:03
Jullie zijn beiden meerderjarig en getrouwd dus heb je daar m.i. gewoon recht op en doet het inkomen van je schoonzus daar niet toe. Wel zijn de toeslagen gekoppeld aan een vaste woon-en verblijfplaats; zijn jullie geregistreerd bij het GBA? Volgens mij moet dit dan geen probleem zijn. Google eens op www.svb.nl (http://www.svb.nl) mss dat je daar je vraag beantwoord kun zien. En neem anders contact op met de SVB, dat is de uitkerende instantie. Succes! SVB heeft helemaal niets met toeslagen te maken. Dat gaat meer over kinderbijslag enz.

Lina_xxx
28-07-2009, 20:04
Het inkomen van je medebewoners gekoppeld aan zorgtoeslag en huurtoeslag. Het kan dus kloppen dat ze je die brief hebben gestuurd.

oegt_sara
28-07-2009, 20:08
Het inkomen van je medebewoners gekoppeld aan zorgtoeslag en huurtoeslag. Het kan dus kloppen dat ze je die brief hebben gestuurd. Van de zorgtoeslag toch niet? Mijn man is mijn toeslagpartner wat heeft mijn schoonzus de hoofdbewoner er dan mee te maken? Van de huurtoeslag weet ik dat het gekoppeld is aan het inkomen van alle bewoners op dat adres.

Lina_xxx
28-07-2009, 20:08
Aan de zorgtoeslag toch niet? Mijn man is mijn toeslagpartner wat heeft mijn schoonzus de hoofdbewoner er dan mee te maken? Van de huurtoeslag weet ik dat het gekoppeld is aan het inkomen van alle bewoners op dat adres. Ja sorry, je hebt gelijk. Ik was even in de war.

oegt_sara
28-07-2009, 20:09
Ja sorry, je hebt gelijk. Ik was even in de war. Oh oké ik schrok al:hihi: Ik ga het gewoon even nachecken, want ik begrijp echt niet waarom ze me die brief sturen.

Djeny
28-07-2009, 20:15

SVB heeft helemaal niets met toeslagen te maken. Dat gaat meer over kinderbijslag enz. Klopt. De SVB keer o.a. de kinderbijslag uit en kindertoeslag en dat soort dingen. Ik weet niet hoe de pers. omstandigheden van TS zijn vandaar dat ik ook de SVB er bij heb betrokken omdat dit ook gekoppeld is allemaal. De belastingen keer de Zorgtoeslag en Huurtoeslag uit. Vandaar mijn advies contact met hen op te nemen en een en ander voor te leggen betreft de toeslagen met de andere gegevens.

Pagina's : [1] 2