Bekijk originele versie : Wanneer stopt DIT
Wanneer stopt het.
--------------------------------------------------------------------------------
18 jaar lang in geestelijk gestoord gemaakt, en nu voel ik de gevolgen.
Weg lopen, heeft geen zin. heb ik het lef niet voor, denk aan me moeder die mij als de zogenaamde hoop zie van de familie, de verstandigste. Vaak geschreeuwd om aandacht, om hulp maar niets heeft geholpen.
Nu, laag zelfbeeld, rare gedachtes, overal ruzie, agressief, eenzaam, ongelukkig, veel gemis van mijn vader allaah je rahmo, geen banden met familie zoveel gehuil, zoveel stilte zoveel ongeluk, schulden omdat ik niet met geld kon omgaan, lekker veel shoppen zodat ik me gelukkig voelde, lekker veel weggaan maar nu?
nu zit ik hier thuis, wanhopig, wachtend op een wonder, vragend aan Allah dat Hij mij helpt, ik smeek en ik huil en ik schreeuw maar mijn geduld is op, mijn gezondheid is af, mijn band met moeder is minimaal, ik heb niemand die me bschermt, ik sta nu stil dat mijn leven voorbij is en dat ik nu de gevolgen voel, ik vergelijk me met leeftijdsgenoten die al afgestudeerd zijn aan de universiteit en ik niet. ik ben van opleiding naar opleiding verandert omdat ik de moed de zin de puf niet had om et af te maken. ik had dromen om door te studeren maar nee ik sprak daar niet over omdat het toch niet mocht.
Ik heb me laten slaan met een stok met een stoel omdat ik de deur had open laten staan, omdat ik te lang de telefoon over liet gaan, ik moest in een vuilniszak een bankpasje zoeken omdat ik zijn kamer had opgeruimd en zijnpasje daardoor zoek is geraakt.
ik heb mezelf in dekast verstopt omdat ik werd bedreigd met een mes door me broer. ik ben geestelijk naar beneden gehaald omdat dat gewoon moest zijn, ik ben dom lelijk, gemeen, nietsnut een slet een **** en alles bij elkaar.
niemand die voor me opkomt, alleen gehuil en hoo pdat het goed komt maar al is het nu stil in huis, de bom ontploft elke moment, miss over iets kleins of iets groots, miss over kleren die nietgewassen zijn, misschien omdat de koffie niet lekker is.
Dat is dan 1 persoon die hetzelfde bloed heeft als ik, die aan dezelfe borst gedronken heeft als ik
nummer 2 als persoon is een zij. zij liep weg, werd gesmeekt terug te komen, ze wilde vrijheid uitgaan e nvriendjes, kleden hoe ze wilde, toen me familie met haar ging praten kreeg ik de schuld omdat ze niet met mij kon leven en wat deed ik dan? ik was gewoon een meisje dat leefde in een huis samen met de rest. Ik had wel is ruzie maar dat doen zussen toch, zover om iemand weg te pesten zou ik nooit doen maar ach het werd wel geloofd
De familie tegen me opgestookt, lijkend dat ik denk dat ik alles beter doe, beter weet. Puur omdati k geen fouten heb gemaakt maar gewoon een normaal meisje was dat gewoon leefde als elk meisje.
eenmaal terug in huis kreeg ze het huis voor zich zlf in figuurlijke zin
mijn behoeftes mijn wensen. die telde niet mee, het was leven voor haar en voor die andere ramp. 24 uur 7 leefde ik voor hen, altijd maar polshoogte nemen.
Na heel veel jaren wat ik gewoon teveel vind om te tikken realiseer ik mij dat ik kapto ben gemaakt.
Ik ben voor mij gevoel verloren. Heb vaak nagedacht over weg gaan maar dat kan ik mijn moeder niet aandoen. had me aangemeld voor opvang voor islamitische meisjes maar ik werd tegengehouden en dacht nee ik verlaat pas dit huis als ik als meisje t ga trouwen.
eenmaal een jongen leren kennen na 4 jaar bleek ik maar een vriendin te zijn, ik was netjes, ik had respect voor mezelf voor alles maar er werd misbruik van me gemaakt. jah klopt dan zou je zeggen domwijf.dat ben ik ook alleen weet je waar ik nu achter kom, ik ws opzoek naar veiligheid, vertrouwen en liefde. ik wilde gewaardeerd worden en geliefd zijn maar nee er werd misbuirk van megoedheid gemaakt. ik dacht dat hij met me wilde trouwen, ik ws geobsedeerd door hem, ik was bang dat hij me zou verlaten dus deed vreemde dingen zodat hij me echt niet verlaat. ik dreigde niet met dat ik mezelf ging vermoorden maar gewoon vreemde dingen dat ik denk: jij bent gek! en echt dat is het ook
Tegenwoordig kan ik niet meer tegen veel te veel geluiden, ik raak in paniek me hart keert zich om en ik wil weglopen, tegenwoordig doe ik de stofzuiger aan zodat ik geen gschreeuw hoor als het weer zover is.
tegenwoordig als ik ruzie heb doe ik als een gek die opgenomen moet worden. ik sta er niet bij stil op dat moment maar als ik terug kijk naar mezelf dan weet ik dat ik gek ben gemaakt
ik doe gewoon nietals mens.
Ik zit vast en ja iwat moeti k nog meer zeggen
wat moet ikdoen wat moet ik gewoon doen want alsi emand me nu zou zeggen er is een medicijn die je alles laat vergeten dan zou ik nu in mijn pyama vertrekken en het al lopend ophalen.
ik heb altijd de beste adviezen voor ander, vriendinnen komen naar me toe om te vragen wat moeti k doen, ik zeg dan dit of dat en later blijken ze t dan hebben gedaan en daardoor waarderen ze me zoveel.
dan denk ik, je moesten is weten wat ik mee maak
ik kan niet meer me vriendinnen aanzien, in de zin van; ik voel me zo laag naast hen, als ik ze zie lachen en doen en genieten denk ik wow was ik dat maar, als ik iemand hoor praten over iets dan vergelijk ik me eigen probleme en denk ik had i kdat maar
zoveel ik weet het niet meer en elke dag weer opnieuw deze schade
Ik begrijp het wel, mijn verhaal is te lang om te lezen.
Kan me dat wel ergens voorstellen maar ja ik wildehet gewoon zeggen zonder een voorwaarde.
Ben gewoon echt moe en uitgeput van dit leven
beslamma
Amira2008
25-07-2009, 14:10
Ik begrijp het wel, mijn verhaal is te lang om te lezen.
Kan me dat wel ergens voorstellen maar ja ik wildehet gewoon zeggen zonder een voorwaarde.
Ben gewoon echt moe en uitgeput van dit leven
beslamma
InshaAllah zul je je beter gaan voelen. Pak jouw opleiding op en ga wat leuke dingen doen voor de afleiding. Heel veel sterkte toegewenst. Als je wil praten mag je pm'men. groetjes
InshaAllah zul je je beter gaan voelen. Pak jouw opleiding op en ga wat leuke dingen doen voor de afleiding. Heel veel sterkte toegewenst. Als je wil praten mag je pm'men. groetjes
Ik heb mijn opleiding dit jaar nog afgemaakt en vreemd genoeg met 8ten.
Het is allaah die me zo sterk heeft gemaakt en daardoor sta ik nu nog steeds op beide voeten op de grond.
amira, bedankt voor je oprechte woorden mijn schade is te groot dat ik leuke dingen doen niet meer ervaar als leuk. ik heb tg ehad met dit.
al ga ik weg, ik kom terug. De afleidingen zijn voor mij niet meer genoeg en dat is voor mij ook een zorg.
alleen vergeten zal me goed doen ik mis mijn leven toen ik nog niets doorhad
Beste zuster,
Dat jou leven in jou ogen een hel lijkt dat is duidelijk. Maar blijf vohouden, je hebt je opleiding afgemaakt dankzij Allah. Vervolgens probeert iemand jou pijn te doen dan zul je moeten volhouden. Probeer degene die jou pijn wil doen terug te betalen met goede dingen. Want de goede dingen overwinnen de slechte dingen. En geef de hoop niet op dat je je leven als een hel is. Want Allah is aanwezig met zijn Engelen bij degenen die volhouden. En je bent insa Allah in zijn Rahma.
Beste zuster,
Dat jou leven in jou ogen een hel lijkt dat is duidelijk. Maar blijf vohouden, je hebt je opleiding afgemaakt dankzij Allah. Vervolgens probeert iemand jou pijn te doen dan zul je moeten volhouden. Probeer degene die jou pijn wil doen terug te betalen met goede dingen. Want de goede dingen overwinnen de slechte dingen. En geef de hoop niet op dat je je leven als een hel is. Want Allah is aanwezig met zijn Engelen bij degenen die volhouden. En je bent insa Allah in zijn Rahma.
dank je wel voor je oprechte woorden.
Broeder, je moest is weten hoe vaak ik Allaah zeg dat Hij me moet vergeven voor me zwakheid van alles.
Ik ben gewoon af, die pijn die me nog steeds wordt aangedaan is nu in een andere vorm en dat is het verleden wat ik niet kan loslaten en de stille kwelling van hun.
Het is niet meer op te lossen dat weet ik maar echt waar zolang ik hier ben zal ik er aan herinnert worden. hun stemmen kan ik niet is uitstaan.
Ik weet dat Allah bij me en ik ben ook overtuigd van Allah, ik weet dat Onrecht wordt omgezet in Rechtvaardigheid en ik weet dat de intentie goed is en goed beloond wordt maar door hun problemen en zorgen en hun positie in mijn leven ben ik meegeslokt in hun zorgen.
Deze twee beide hun leven is een puinhoop door hun eigen fouten maar ik dan?
Wat heb ik dan gedaan dat ik de pijn krijg die ik niet is kan verwerken.
waarom voel ik geen hoop meer en geen toekomst in blijde tijdingen.
Waarom ben ik dan uitgeput voor een extra gebed, doeas en het lezen uit de Quraan het constant bezig zijn met de islam.
Ik weet dat het me goed zal doen en echt ik doe het ook maar er gaan drie dagen goed, maar 1x niet iets doen dan val ik terug in alle ongemak en zorgen.
De zorgen blijven komen en ik kan er gewoon niet meer overweg en wanneer ik soedjoed doe dan ben iok gewoon op. ik zucht en zeg Allah wat moet ik zeggen, help me dat vraag ik aan U.
Mijn laatste gebed ging met tranen tijdens het reciteren tijdens de soedjoed zonder wat te vragen.
Ik ben gweoon moe! Mijn gezondheid is achteruit mijn Geest is vernietigd, mijn concentratie voor lezen of luisteren is gewoon zo minimaal.
Alles wat er gebeurt is in me leven heeft nu zovveeeel invloed op me doen en laten en DAT dat wil ik laten verdwijenn.
Ik wil de klik weer zoals vroeger met Allah zo fris en fruitig was ik, zo actief en nu?
Nu kan ik niet is praten over de islam of Allah want het is bij me eruit getrapt.
Wanneer ik iets zeg dan refereren ze naar : maar jij doet dat wel? met andere woorden perfect zijn, t zelfde liedje dat iedereen wel kent kortom, omdat ik zo zwak ben van zelfvertrouwen geef ik snel toe en denk ik vaak onbewust, wie denk je nou dat je bent, of denk je dat je dat gaat volhouden?
Gewoon ik kan niet uitleggen het is gewoon teveel en ik wou dat ik dit niet meemaakte.
Ik voel me geen ware gelovige maar een gelovige. Ik zeg dat ik geloof en ja ik geloof maar me daden zijn in tegenstrijd met Allah s wetten, ik weet allllllles maar wat houdt me tegen.
ja de vervloekte maar ben ik zo gezakt dat ik t niet meer zo zie? dat ik denk, dinah, geef het gewoon op dit is wat je kunt en de rest niet?
Zucht. Ik wil gewoon verdwijnen
Br0wn_eYe
25-07-2009, 17:31
Is praten met je familie niet mogelijk? Misschien dat als je zegt dat je echt kapot bent, dat ze zien waar ze mee bezig zijn?
Is praten met je familie niet mogelijk? Misschien dat als je zegt dat je echt kapot bent, dat ze zien waar ze mee bezig zijn?
Ik heb vaak gesproken, vaak gezegd en er werd niet naar me geluisterd want ik moest sabr hebben en stil zijn.
k moest niet erover praten want ik stelde me aan.
Nu ben ik wat ouder en vertel ik alles maar dan nog, t werkt niet.
Het is meer wat nu in me schuilt, die pijn en schade enz. Voel me gewoon verloren want het is eenmaal in me hoofd.
Praten helpt me niet meer, en of er een verandering moet komen? Weet hetniet of het zal helpen het zit in me gegriff en ik akn het niet loslaten
maar ja
Br0wn_eYe
25-07-2009, 17:43
Oooh wat kut...ken je niet een andere jongen die wilt trouwen zegmaar klinkt misschien raar maar dan ben je wel als getrouwd meisje uit huis, is misschien wel dubbel maar toch...wellicht dat een andere omgeving namelijk jou 'beter' kan maken...
Of dat je ver gaat studeren? Dan moet je op jezelf....mensen die niks toevoegen aan je leven en meer kapot maken enzo...die moet je laten ook al is het familie, het enige wat jou moet uitmaken is je moeder..maar je moet niet denken ooh ik kan niet weg anders is het schande. Wat nu gebeurt is een schande, zo mag je ook niet van het geloof met elkaar omgaan..
Misschien moet je gewoon weg gaan, voor het te laat is :s
Je moet ook aan jezelf denken!!
Oooh wat kut...ken je niet een andere jongen die wilt trouwen zegmaar klinkt misschien raar maar dan ben je wel als getrouwd meisje uit huis, is misschien wel dubbel maar toch...wellicht dat een andere omgeving namelijk jou 'beter' kan maken...
Of dat je ver gaat studeren? Dan moet je op jezelf....mensen die niks toevoegen aan je leven en meer kapot maken enzo...die moet je laten ook al is het familie, het enige wat jou moet uitmaken is je moeder..maar je moet niet denken ooh ik kan niet weg anders is het schande. Wat nu gebeurt is een schande, zo mag je ook niet van het geloof met elkaar omgaan..
Misschien moet je gewoon weg gaan, voor het te laat is :s
Je moet ook aan jezelf denken!!
ja het is waar wat je zegt. et is een schande dat ik zo wordt behandelt maar erover praten met andere mag niet want anders zet ik de familie voor schut.
Het is eht heel vreemd waarin ik leef. Ik ga het bijna goedkeuren dat het zo moet gaan, dat hetn iet mag dat het normaal is want ik weet niet beter totdat iemand weer met de wijsheid komt en denk ik gelukkig dat ik weet dat het niet hoort maar en dan?
Ik heb daar ook over nagedacht en er is wel een jongen in mijn leven en ze zijn ook geweest en er zijn ook wel plannen alleen zuster, ik denk dat ik niet meer wil lijkt wel
Ik had eerst zo een goede beeld over het leven met hem en nu? nu denk ik kan ik dat wel trowuen en zo Zal het niet moeilijkg aan gezien k geestelijk vernietigd ben. Ben zo bang dat ik een klap krijg waarin ik helemaal NIET open sta voor liefde of intimiteit.
Vreemd genoeg is deze jonge voor mij te goed vind ik. hij is zo lief en zorgzaam maar teveel gevoel spreekt hij uit en vreemd genoeg kan ik er niet mee over weg gaan en vind ik het zwak dat hij zo is en dat het niet meer voor mij mannelijk genoeg is omdat ik het niet anders ken?
Hard zijn en hard behandelt worden e nvervolgens goed maken met de foute dat is waar ik in leef en nu ik het leven kan leiden waar het NORMAAL is dat je over elkaars gevoelens praat en elkaar uitleg geef en sorry zegt wanneer nodig is, denk ik dat ik er niet klaar voor ben.
Is het dan zo dat ik een man nodig heb of bij me past die ook HArd is van karakter? of zal ik ermee kunnen leven zo een man heel normaal en zacht en gevoelig?
Wens je veel sterkte toe! Moge Allas (swt) je helpen in deze moeilijke tijd!
kaoutar_tanger
25-07-2009, 18:27
Ja, als jullie het zo lezen op papier..op afstand van het hele gebeuren, dan kunnen jullie je wel inleven he, en dan is het opeens wel zielig en erg..het leven van een Marokkaans meisje..
Maar zodra het gaat om je zusje, veranderen jullie toch weer in de ultieme Marokkaan! Dus waarom nu schijnheilig doen?
Voor de duidelijkheid: ik heb het tegen de Marokkaanse jongens/mannen die dit lezen en reageren.
Ja, als jullie het zo lezen op papier..op afstand van het hele gebeuren, dan kunnen jullie je wel inleven he, en dan is het opeens wel zielig en erg..het leven van een Marokkaans meisje..
Maar zodra het gaat om je zusje, veranderen jullie toch weer in de ultieme Marokkaan! Dus waarom nu schijnheilig doen?
Voor de duidelijkheid: ik heb het tegen de Marokkaanse jongens/mannen die dit lezen en reageren.
WTF?! Waar heb jij 't over? Alle Marokkaanse jongens over één kam scheren omdat jij slecht behandelt wordt door je broers? Maffer kén 't nie! :maf:
kaoutar_tanger
25-07-2009, 18:45
WTF?! Waar heb jij 't over? Alle Marokkaanse jongens over één kam scheren omdat jij slecht behandelt wordt door je broers? Maffer kén 't nie! :maf:
Ik heb het gelukkig niet zo slecht als dit meisje hier, maar ik ken zat meiden die wel onder jullie, Marokkaanse jongens, lijden, jah!
Dit vind ik reden genoeg om over één kam te scheren, aangezien dat andersom ook vaak genoeg gebeurt :ego:
Ik zie heel veel schijnheilige Marokkaanse meiden, dus jullie zijn allemaal zo!
Dit vind ik reden genoeg om jullie over één kam te scheren.
Zo kan ik er wel 100 verzinnen. Ik ben 't niet eens met de bovenstaande stelling, het gaat mij gewoon om 't idee dat jij iedereen over één kam kan scheren omdat sommige rotte appels hun handen niet thuis kunnen houden. Zie je nou in dat jouw reactie totaal nutteloos is? :maf:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.