Bekijk originele versie : Laptop is heel traag!!!???
Hallo computerkenners,
Ik heb sinds 2 weken een nieuwe laptop gekocht. Een HP met vista. Internet is ontzettend traag. Het doorklikken naar pagina's gaat soms langzamer dan mijn oude laptop met windows xp. Youtube blijft steeds hangen.
Dus help a.u.b. Waar komt het door en hoe kan ik het verhelpen. Ik heb er norton internet security 2009 opgezet en ccleaner. Voor de rest helemaal niks.
Alvast bedankt.
ins1011
ILI_Amazigh
24-07-2009, 17:34
Norton is soweiso troep voor je laptop want dat gebruikt erg veel CPU van je laptop. Ik zou dat vervangen voor ESET Nod 32 of ESET Smart Security 4.
CCleaner is wel handig om alle cookies om te ruimen en helpt ook wel aardig goed om je laptop weer op te frissen.
Heb je al een speedtest gedaan om e kijken hoe hoog je internetsnelheid is??
Wat vaak ook helpt is het defragmenteren van je harde schijf. Hierdoor wordt alles netjes geordend waardoor je laptop alles veel sneller kan opzoeken en openen
Norton eraf halen en kom dan terug....
Wat vaak ook helpt is het defragmenteren van je harde schijf. Hierdoor wordt alles netjes geordend waardoor je laptop alles veel sneller kan opzoeken en openen
ILI_Amazigh,
Hoe doe ik een speedtest. Ik heb niet zo;n verstand van computers.
Defragmenteren; het betreft een nieuwe computer, is dat nodzakelijk?
ins1011
ILI_Amazigh
24-07-2009, 17:50
ILI_Amazigh,
Hoe doe ik een speedtest. Ik heb niet zo;n verstand van computers.
Defragmenteren; het betreft een nieuwe computer, is dat nodzakelijk?
ins1011
Speedtest kun je doen bij speedtest.nl al vind ik die niet zo heel betrouwbaar. Het beste is een bestandje downloaden van een voldoende grootte en dan zelf kijken wat ongeveer de gemiddelde snelheid is waarmee je download.
Ga anders even naar de onderstaande link en klik en download het 100megabyte bestandje. Wel zelf letten op de downloadsnelheid.
ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/
Wat betreft defragmenteren, tja het kan gene kwaad. Als je laptop nieuw is betekent dat ze er van alles op hebben geïnstalleerd dat nog niet gefragmenteerd is. Maar ik denk toch dat het probleem bij je internet zelf ligt en niet aan de laptop.
Ik heb internet via de kabel van Ziggo. Bij ons telefoonabbonement zit standaard een basis internet.
ins1011
ILI_Amazigh
24-07-2009, 18:05
Ik heb internet via de kabel van Ziggo. Bij ons telefoonabbonement zit standaard een basis internet.
ins1011
Basis internet bij Ziggo is volgens my maar 1,5 Mbit/s, komt neer op downloaden met ongeveer 150kb/s ofzo. Niet bepaald een goed abbonomenet voor streamen op youtube e.d.
Norton eraf halen en kom dan terug....
Norton is eraf.
Kom maar op
m0o0tjuh
25-07-2009, 16:48
Doe CTRL ALT DEL
http://i30.tinypic.com/1z2ps8g.jpg
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.