Bekijk originele versie : Rechter: israel mag palestijnse huizen verwoesten
Israel approves more home demolitions
Sunday 16 May 2004, 12:00 Makka Time, 9:00 GMT
More than 1000 Palestinians were made homeless in 2 days
Related:
Israeli rockets strike Gaza
Palestinians mark national catastrophe
a petition calling for the army to stop demolishing Palestinian homes along the Gaza-Egypt border.
This decision could pave the way for the army to expand the area it controls along the flashpoint boundary.
The Palestinian Centre for Human Rights (PCHR) in Gaza filed a petition to save 13 houses along the border from being demolished.
According to a United Nations agency, Israeli occupation forces demolished nearly 100 Palestinian homes during an intense three-day army operation in the area last week. More than 1000 Palestinians have been left homeless as a result.
Israeli media reported the army was demolishing Palestinian homes - and sought to destroy the 13 along the border - in order to expand an Israeli-controlled road running along the border.
The court, which had issued its temporary injunction on Saturday, gave the army permission to demolish houses in the camp "according to operational needs" or if the military determined that soldiers' lives were in danger.
Home demolitions are reportedly
conducted 'without warning'
According to the PCHR, Israeli occupation forces have demolished at least 2000 Palestinian homes, either completely or partially in the Rafah refugee camp, since the beginning of the current Intifada (uprising) in September 2000.
The organisation says "demolitions are usually conducted without warning allowing no time to appeal against the operation and no time to retrieve possessions."
"The extensive destruction of civilian property carried out wantonly and unlawfully and without military necessity constitutes a grave breach of the Fourth Geneva Convention and a war crime as defined in Article 85.5 of the First Additional Protocol to the Geneva Conventions," the PCHR adds.
http://www.aljazeera.net/mritems/images/2004/5/15/1_225096_1_6.jpg.
extremiste_4eva
16-05-2004, 12:28
iegh Tfoe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zien ze niet hoe oneerlijk dat is damn!! WALLAH IK ZOU ZE ALLEMAAL EEN VOOR EEN WILLEN VERMOORDE!!!maar dat is niet mijn taak maar aan Allah(swt)
Ik had dit ook gelezen...honderden Palestijnen zijn al dakloos....
insha allah zal Allah ze helpen...
Het was zeker een joodse rechter.
Hoe kan iemand nou het verwoesten van huizen goedkeuren??? Mensen worden dakloos en gaan op straat slapen. (Als ze tenminste slaap vatten in een plaats waar de kogels om je oren heen vliegen. Ze proberen de palestijnen kwetsbaar te maken, zodat het makkelijker voor hun is om het gebied over te nemen.
Leve de rechtvaardigheid!!!!
Leila1982
16-05-2004, 19:55
In de koran staat er een vers over, dat mensen zullen worden beloond voor het geduld dat ze hebben met oorlog. Als mensen op zo'n moment toch standvastig blijven, zal Allah hun zonden wegschrijven insahallah.
SabroenDjamiel
16-05-2004, 20:28
Origineel gepost door Mouti3
aanslagen tegen israeliers zijn daarom.. helemaal gerechtvaardigd..
Neen zeg da nou maar nie, want anders ben je gelijk een anti-semiet :rolleyes: ....Liever hebben ze dat je je mond dichthoudt, en stilzwijgend toeziet, hoe onze broeders en zuster door deze kromneuzen worden behandeld.....En als een Palestijnse broeder/zuster zijn/haar leven opofferd om een aantal joden de dood mee in te nemen dan is hij/zij gelijk een terrorist(e)....Ze vergeten da deze Palestijnse mensen wreed worden behandeld door de joodse bezetter en dan is het niks geks dat je de wanhoop nabij bent....En tsjaa zionisteland Nederland heeft veel bloed aan haar handen, de Nederlandse regering is mede-schuldig aan de holocaust in Palestina....
Yaaa eljahoed ik wens jullie allemaal de dood ook de zionistische joden in Nederland!....Val allemaal dood ik haat jullie, ik walg van jullie, tfoeeeeeee........
NoisySilence
16-05-2004, 20:46
En dan te bedenken dat de ongelovige westerse wereld over het minst geringste van islamtische kant een hoop kabaal kunnen maken. Zij mogen en kunnen zich alles permitteren maar moslims niet.
Maar hun straf komt vroeg of laat insha Allah, in die tussentijd weten de mujahiedien wel raad met hen. Angst zit em er dik in, ook hier in kaaskopland.
Walilah el 7amd wa shokr.
In een woord schandalig.
Ik kan niet wachten op de dag dat de wereldgemeenschap (met of zonder de Amerikanen) Israël zal dwingen om zich terug te trekken uit de bezette gebieden (west-bank en gaza).
Waarbij ze als compensatie alle bebouwing (lees woningen en ander gebouwen) als compensatie voor de Palestijnnen in goede staat moeten achterlaten.
NoisySilence
16-05-2004, 21:00
Origineel gepost door Peej
In een woord schandalig.
Ik kan niet wachten op de dag dat de wereldgemeenschap (met of zonder de Amerikanen) Israël zal dwingen om zich terug te trekken uit de bezette gebieden (west-bank en gaza).
Waarbij ze als compensatie alle bebouwing (lees woningen en ander gebouwen) als compensatie voor de Palestijnnen in goede staat moeten achterlaten.
Daar heb je onze kaaskop huichelaar met zijn ozo vriedelievende preken. Ach rot toch man met je bullshit!, de Joden in Nederland en Amerika hebben alle touwtjes in handen en zullen nooit maar dan ook nooit aktief optreden tegen de zionistische imperialisten. Net als jij komen zij vaak met hun maskers op hun afschuw kenbaar maken maar in die tussen tijd zijn we al een paar duizend dooie palestijnen verder!.
Net zoiets als wat er met het Iraakse volk gebeurt maar dan 10x erger. Ze laten hen jaren aan hun lot over en komen daarna als een stel moordlustige gieren de boel zgn opknappen. Rot op man met jullie onophoudelijke drogredenen en rookgordijnen en treed eens een keer aktief op!.
Origineel gepost door NoisySilence
Daar heb je onze kaaskop huichelaar met zijn ozo vriedelievende preken. Ach rot toch man met je bullshit!, de Joden in Nederland en Amerika hebben alle touwtjes in handen en zullen nooit maar dan ook nooit aktief optreden tegen de zionistische imperialisten. Net als jij komen zij vaak met hun maskers op hun afschuw kenbaar maken maar in die tussen tijd zijn we al een paar duizend dooie palestijnen verder!.
Net zoiets als wat er met het Iraakse volk gebeurt maar dan 10x erger. Ze laten hen jaren aan hun lot over en komen daarna als een stel moordlustige gieren de boel zgn opknappen. Rot op man met jullie onophoudelijke drogredenen en rookgordijnen en treed eens een keer aktief op!.
Wat jij denkt maakt me geen ene weinig uit NoisySilence.
Als je mijn posts vaker leest zul je weten dat ik een hekel heb aan de regering Sharon en haar politiek. Ik ben van mening dat de Palestijnen een eigen stuk land en een eigen regering verdienen.
Ik vraag me alleen af wat ik als eenling moet doen tegen de wereldpolitiek. Ik kan alleen stemmen op partijen die het met me eens zijn, en ik kan Israëlische producten boycotten.
Ik betaal in ieder geval belasting en heb dus meebetaald aan de haven die Nederland een aantal jaren geleden heeft ontwikkeld en gebouwd voor de Palestijnen. Je weet wel, die haven die door dat tuig van de Israëlische regering vernield is.
En laat je alsjeblieft niet misleiden door je eigen blindheid (en domheid?) door te denken dat er geen westerlingen zijn die oprecht hopen dat het goed zal komen met de Palestijnen. Dat zijn er namelijk een hele hoop.
SabroenDjamiel
16-05-2004, 21:11
In een woord schandalig.
Ach Peej das gewoon een illusie die nooit werkelijkheid zal worden.....Dit geweld zal voortduren, met nog meer doden aan Palestijnse zijde wat ik dagelijks zeer betreur....De wereld kijkt toe hoe Bush en Sahron elkaar de handjes schudden met ene brede grijns op hun vervloekte duivelse gezichten....De wereld zal ook straks toekijken hoe Kerry en Sharon ( of ene andere duivelse jood) elkaar de handjes schudden, en zo komt men geen ene stap verder....Zij weten hoe ze het spel spelen en de wereld kan alleen maar machteloos toekijken....Want als de bijv. de EU wat had willden ondernemen dan hadden ze da gedaan en met resultaat ook nog....Maar neen ze doen niks, uit angst voor de reactie uit Israel die Europa zal betichten van anti-semitisme......
Het probleem zal blijven bestaan zolang er aan beide zijden extremisten zitten die gewoon simpelweg geen vrede willen.
Haahahha! Grappe maker!
Aan beide kanten extremisten??
Alleen jij ziet ze aan beide kanten!
Ik zie een bezetter! En iemand die die bezeten is! en voor zijn land wil vechten!
Ik zie een niet erkend overhied die een vlok uitmoord en mensen verjaagd op tekunnen uitbreiden en ik zie iemand die voor zijn land wil vechten!
Ik zie tanken en vliegtuigen en ik zie iemand die voor zijn land wil vechten met een steen in zijn hand!!
Ik zie geld en goederen binnen komen van de VS en Nederland om de bezetter daar te houden en ik zie wegen afgesloten om geen hulp goederen naar en bezeten volk tebrengen!
Ik zie Sharon en ik zie vrouwen en kinderen die hun man en vader kwijt zijn!!
Ik zie een jood en ik zie een Moslim!
Ik zie dat de einde van de wereld nadert!!
Dat is wat ik zie! En geloof me! Ik haat geen joden!!
Ik praat en praat met feiten! En niet met onzin!
Israel is een groep joden die noemen wij niet extremisten, maar ze zijn het wel!!! Kijk naar wat ze doen! En vandaag de dag nog steeds doen!!
En de Palestijnen worden niet gesteund door geen enkele overheid! Maar toch geven ze zich niet gewonnen!! Met een steen en de naam van Allah in hun mond strijden ze tegen de bezetters en de extremisten van het midden oosten!!
Ik vind als de joden recht hebben op en eigen stuk land dat dan Duitsland en Frankrijk en Engeland het maar moet geven! Van eigen stukken land! bv. Zeeland en nog een stuk van Engeland, en Groningen en een stuk van Duitsland. Dat is toch reeël!
Je stopt ze toch niet ergens tussen alleen maar Moslims!
Als dit zo doorgaat is een 3 WO niet te vermijden!
Maar ja! De tijd zal het wijzen! En tot die tijd sta ik achter de Palestijnen!!
En jullie??
NoisySilence
16-05-2004, 21:30
Wat jij denkt maakt me geen ene weinig uit NoisySilence.
Als je mijn posts vaker leest zul je weten dat ik een hekel heb aan de regering Sharon en haar politiek. Ik ben van mening dat de Palestijnen een eigen stuk land en een eigen regering verdienen.
Ik vraag me alleen af wat ik als eenling moet doen tegen de wereldpolitiek. Ik kan alleen stemmen op partijen die het met me eens zijn, en ik kan Israëlische producten boycotten.
Ik betaal in ieder geval belasting en heb dus meebetaald aan de haven die Nederland een aantal jaren geleden heeft ontwikkeld en gebouwd voor de Palestijnen. Je weet wel, die haven die door dat tuig van de Israëlische regering vernield is.
En laat je alsjeblieft niet misleiden door je eigen blindheid (en domheid?) door te denken dat er geen westerlingen zijn die oprecht hopen dat het goed zal komen met de Palestijnen. Dat zijn er namelijk een hele hoop.
Ja jouw berichten neigen heel duidelijk naar een anti-islamitische houding, klopt. Iemand die heel duidelijk tegen moslims is zal dan ook weinig feeling hebben met de islamitische Palestijnen die vernederd en vermoord worden. En de overgrote meerderheid steunt het beleid van het CDA en VVD, maar vooral de VVD, die de agenda van de LPF gekopieerd hebben, en deze partijen nemen een hele duidelijk standpunt in, namelijk: "Oorlog tegen de Islam". Irak is daar een heel duidelijk voorbeeld van en de Jood van Aartsen heeft niet lang geleden zelfs opgeroepen om de kaaskop militairen daar zo'n 2 jaar te stationeren als dit noodzakelijk is.
Het volk heeft massaal op hen gestemt dus zij zijn medeverantwoordelijk voor de wanbeleid van de Nederlandse regring en daar hoor jij dus ook bij. En jij bevestigt dit te meer met jouw radicale anti-semitische standpunten hier op marokko.nl. Nee ik vertrouw jou inderdaad niet.
Lezen kun je ook al niet dus.
Dat wordt dus gewoon negeren.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.