Bekijk originele versie : 'Rumsfeld keurde verhoorplan Irak goed'
RitaMaria
16-05-2004, 09:59
Gepubliceerd op zondag 16 mei 2004
WASHINGTON (ANP) - De Amerikaanse minister van Defensie Rumsfeld heeft het verhoorplan voor Irak goedgekeurd dat uiteindelijk tot de recentelijk onthulde excessen leidde. Dit meldt het tijdschrift The New Yorker zaterdag.
Volgens de publicatie gaat het om een streng geheim ,,speciaal toegangsprogramma'' (SAP), dat toegang tot informatie moest bewerkstelligen inzake terreur en de Iraakse opstand. Het programma, dat het doden, gevangennemen en ondervragen van zogeheten ,,waardevolle doelen in de strijd tegen het terrorisme'' toestaat, werd eerst in Afghanistan en vervolgens ook in toenemende mate in Irak toegepast.
Rumsfeld zou zich niet over de details hebben gebogen, maar een basisregel zou, volgens een bron bij de geheime dienst, zijn geweest: ,,Pak op wie je moet hebben - doe wat je wil!''
'Anonieme speculaties'
SAP voorziet in fysieke dwang en seksuele vernedering van Iraakse gevangenen. Volgens bronnen bij de geheime diensten, waar The New Yorker zich op beroept, was er binnen de geheime diensten zelf verzet tegen het gebruik van de voor Afghanistan ontwikkelde methodes in Irak. De voor topterroristen ontwikkelde methodes zouden immers nu worden toegepast op ,,taxichauffeurs en van de straat geplukte mensen''.
Het Pentagon noemt het stuk van The New Yorker, geschreven door de bekroonde journalist Seymour Hersh die de Amerikaanse massaslachting in het Vietnamese My Lai onthulde, ,,bizar, samenzweerderig en gevuld met anonieme speculaties''. Het ministerie van Defensie ontkent ten zeerste dat Rumsfeld of een andere Pentagon-functionaris het verhoorprogramma heeft goedgekeurd.
Geactualiseerd zondag om 08.05 uur
NAdiAtje123
16-05-2004, 10:04
en zo graaft de v.s. een steeds dieper gat voor zich zelf, de mensheid heeft zijn ooglappen afgedaan en begint eindelijk in te zien wie de echte vijand is
Bijna heel de wereld steunt amerika..wie moet hen voor die daden nou straffen...Wie gaat zijn mond open trekken..
Dus Nadia..V.S graaft wel een gat voor zich zelf..maar ze komen er net zo makkelijk uit die gat als ze het hebben gegraven..
NAdiAtje123
16-05-2004, 11:48
ze zullen gestraft worden op de manier dat niet alles zomaar meer aangenomen word, en wat de v.s roept gedaan moet worden. vanaf nu zullen somige landen de v.s niet meer blindelings steunen, de v.s zal zijn politieke roer om moeten gooien om geloofwaardig te blijven. bush zal van het podium moeten verdwijnen en de schade zal gerepareerd moeten worden. hierdoor zal de wereld ook anders gaan denken over wat de joden in palastina allemaal zonder straf kan doen. athans op langer termijn dan dit is morgen heus nog niet gerealiseerd maar komt er echt wel aan
RitaMaria
16-05-2004, 15:18
Rumsfeld komt hier niet "heelhuids" vanaf..
als het niet in dit leven is dan wordt het in het hiernamaals..
hij krijgt zijn "straf" nog wel..insha'allah..
Ole_Guapa
16-05-2004, 20:34
Origineel gepost door provocatie
rumsfeld de verstandelijke gehandicapte zoon van bush keurde de tafarelen in de abu ghraib gevangenis goed hij was de gene die zij maak fotos zodat ik en daddy op ons terugreis leuken handelingen kunnen verichten in de toillet!!!!!
vieze bejaarde homo ik wens je een onophoudelijke ziekte toe die erfelijk is zodat jij en je hele stamboom zich niet meer kunnen voortplanten a lihoed
De werkelijkheid is als erg genoeg.
Daar hoef je die flauwekul niet aan toe te voegen.
Ole_Guapa
16-05-2004, 20:37
Wat ik erg vind: Dat de opdrachtgevers en hoge heren vrijuit gaan.
Ik vind dat de soldaten zelf ook verantwoordelijk zijn voor hun daden. (dat "bevel-is-bevel-gedoe, daar komen ze bij mij niet mee weg)
Maar de mensen die die soldaten stuurden, DIE zijn hoofd-verantwoordelijk.
Wat mij betreft moeten Rumsfeld en Bush door het internationaal gerechtshof in Den Haag worden veroordeeld als oorlogsmisdadigers.
Helaas zie ik dit voorlopig niet gebeuren.
RitaMaria
16-05-2004, 21:05
Origineel gepost door Ole_Guapa
Wat mij betreft moeten Rumsfeld en Bush door het internationaal gerechtshof in Den Haag worden veroordeeld als oorlogsmisdadigers.
Olééé!!!!!!!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.