Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Gehandicapten

Pagina's : [1] 2

Idjies_n_Assel
16-05-2004, 01:17

wie leeft er met gehandicapten? ( daarmee bedoel ik in het gezin, dus broer/zus, zoon/dochter) hoe ga jullie daarmee om? Graag serieuze reacties ! :zwaai:

mel3oqa
16-05-2004, 01:32
MoƩilijk!

oem_ismael
16-05-2004, 11:09
ik!! jahh ik probeer die gene met respect te behandelen soms is het echtmoeilijk want dat is hij zooooooooooo druk niet meer normaal hij is pas 8 jaar en kan mij nu al aan...maar dan zeg ik altijd tegen me zelf hij kan er niks aan doen dat hij zo is, is al erg genoeg voor hem laat ik dan iniedegeval lief voor hem zijn en inscha Allah goede tijd geven...

oem_ismael
16-05-2004, 11:10
p.s wat ik wel haat is als ik met hem naar de stad ga ofzo en ik kom meisjes tegen die ik ken, zeggen ze wel eens oww is hij gehandicapt en hoe komt het enzo....dan denk ik hallo hij is misschien wel een mongoltje (down syndroom) maar hij is echt niet helemaal achterlijk hoor!! ik bedoel dus te zeggen hij hoort heus wel goed hoor en hij begrijpt dat wle als iemand zo praat, en daar kan ik wel kwaad om worden ze doen net als of hij niks ziet en hoort ofzo

Saartje20
16-05-2004, 12:31

Ach oem_ismael, achterlijke mensen die zo'n dingen niet begrijpen zullen altijd bestaan. Vind het in ieder geval knap van je dat je er zo mee omgaat, en hem veel liefde geeft. RESPECT. XXX Saartje

lala_fatima
16-05-2004, 12:35
Ik heb een nichtje van acht jaar die niet kan lopen, praten, eten, zelf naar de wc etc

oOAMALOo
16-05-2004, 12:41
mijn nichtje , zij hoort niks en zij is ook heel erg druk. maar voor de rest kan ze alles en gelukkig als ik door de stad loop en ik kom bekenden tegen dan reageren ze er gelukkig wel normaal op. Ze vinden het juist heel mooi om te zien hoe ik met haar in gebarentaal praat. We zijn tenslotte allemaal mensen van vlees en bloed en niemand is perfect....

oem_ismael
16-05-2004, 12:44
dank je saartje :) hahah wel grappig toevallig zit hij nu naast me en denkt dat hij ook mee mag typen omdat hij op enter mag drukken hihih wel lief toch

NAdiAtje123
16-05-2004, 12:46
ik hij is al volwassen en aan de buitenkant kun je niet zien dat hij gehandicapt is, en inderdaad als wij met hem weggaan en hij begint te praten dan valt het op en zie je de mensen altijd meteen raar kijken! kijken wij gewoon vrolijk terug. hij gaat ook gewoon in zijn eentje boodschappen halen of voor zich zelf wat lekkers (doet hij best wel vaak!) en werkt op een sociaalewerkplaats speciaal voor gehandicapten! het is gewoon een lieve schat en ik heb echt nooit ruzzie met hem hij is echt mijn grote broer en ik zal er altijd voor hem zijn

oem_ismael
16-05-2004, 12:47
macha Allah nadiaatje!!

Frikouja
16-05-2004, 12:58
Mijn broertje is ook gehadndicapt, (downsyndroom), hij is al 16 maar heeft een verstand van een kind van 5 jaar ongeveer, wij in het gezin begrijpen prima wat hij wil, maar als iemand van buiten naar hem zou luisteren zouden ze denken wat zegt ie nou weeer.. is echt een vrolijke jongen, soms wel moeilijk hoor! wat hij wil moet gebeuren, dus als hij een daggie wil zwemmen dan blijft ie dat net zo lang herhalen tot het gebeurt... en als ik hem mee zou nemen naaar de stad, nou dan mag ik wel heeel veel euro`s meee nemen, want zijn wil is wet. wat hij wil moeten gebeuren en adners, dan breekt de hel los, maaaar ondanks alles is hij gewoooon mijn schatje

oem_ismael
16-05-2004, 13:06
jah dat heeft mijn broertje dus ook downsyndroom hij is acht jaar mar het verstand van een jongetje van 2 en het zou nooit veerl beter worden maar ja acht het heeft zo moeten zijn....

NAdiAtje123
16-05-2004, 13:21
toen mijn broer nog klein was en op school zat waren er allerlei kinderen met verschillende handicapen downsyndroom spastich enz. al deze kinderen werken allemaal nu ook in de sociale werkplaats (kinderen want ja dat blijven ze nou eenmaal) soms haal ik mijn broer op en dan zijn al deze kinderen allemaal zo enthousiast dan krijg ik soms gewoon tranen in mijn ogen ze zijn en blijven altijd zo vriendelijk. je hebt ze ook die altijd boos zijn of met rust gelaten willen worden of je hebt ook nog de autistische kinderen, heel vaak hebben ze ook meerder handicaps, maar we moeten er gewoon het beste van proberen te maken en veel geduld hebben want inderdaad het heeft zo moeten zijn.

miss_mimi
16-05-2004, 13:23
ik wil ff zeggen dat jullie het heel erg goed doen Respect voor jullie allemaal.De manier waarop jullie geduld hebben moge Allah jullie Sbar geven en geeft niet zo snel op.

Moslima_05
16-05-2004, 13:53

Ik werk zelf ook met verstandelijke gehandicapten, vind het harstikke leuk.. ik vind het altijd zo gezellig, en ze hebben humor, ook al zijn somigge moeilijk, agressief, maar je komt er wel over heen. het zijn prachtige mensen..mashallah.... heb zlef ook een zusje.van 16 jaar..zij lichamelijk gehandicapt, totaal afhankelijk van een ander, maar ze begrijpt alles! en dat vind ik zo mooi...en ze is altijd vrolijk.....het is mijn schatje..ik zou niet zonder haar kunnen leven.... :) ma3 salama

Pagina's : [1] 2