Bekijk originele versie : Waterput graver
Almo3alim
22-07-2009, 21:04
Ik ben van plan om eentje aan te schaffen en emporteren naar Marokko om gratis waterputten in platteland In Marokko te graven.
Dus mijn vraag kent iemand hier een website of een dealer??
Plzz mensen dit is een serieuze topic!
PaRaSoNiCa
22-07-2009, 22:23
Ken er geen, maar up je topic omdat het een mooi idee/inititatief is!
maghreb_site
22-07-2009, 23:14
http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be/d-1544/116807/grondwaterput-graver.html
Almo3alim
23-07-2009, 00:17
http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be/d-1544/116807/grondwaterput-graver.html
Ik heb eentje nodig die dieper dan 100 m graaft.
Thnx voor de moeite!
maghreb_site
23-07-2009, 00:21
Ik heb eentje nodig die dieper dan 100 m graaft.
Thnx voor de moeite!
graag gedaan ;)
MohamedRdam
23-07-2009, 01:01
Ik heb familie in Marokko die dit doen, en het is best prijzig. Ongeveer 40 euro per meter. Voor een put van 100 meter, praat je al over 4000 euro.
Het idee is aardig om dit gratis aan te bieden, maar alleen niet praktisch.
De kosten die hieraan verbonden zijn, zijn niet alleen de aanschaf van de machine.
Voorbeeld wat er allemaal bij komt kijken.
Personeelskosten (minimaal 3 man).
Onderhoud (er gaat vaak wat kapot, compressor, motor, wat gerepareerd
moet worden. Denk ook aan onderdelen).
Brandstof om de machine te laten draaien.
Grondonderzoek (je wilt niet ergens boren als er op 20 meter een stenen
plateau is).
Transport van de machines.
Succes ermee, maar het zou zonde zijn, om een machine aan te schaffen, die dan ergens staat te roesten, omdat de extra kosten door niemand gedekt worden.
Ik heb familie in Marokko die dit doen, en het is best prijzig. Ongeveer 40 euro per meter. Voor een put van 100 meter, praat je al over 4000 euro.
Het idee is aardig om dit gratis aan te bieden, maar alleen niet praktisch.
De kosten die hieraan verbonden zijn, zijn niet alleen de aanschaf van de machine.
Voorbeeld wat er allemaal bij komt kijken.
Personeelskosten (minimaal 3 man).
Onderhoud (er gaat vaak wat kapot, compressor, motor, wat gerepareerd
moet worden. Denk ook aan onderdelen).
Brandstof om de machine te laten draaien.
Grondonderzoek (je wilt niet ergens boren als er op 20 meter een stenen
plateau is).
Transport van de machines.
Succes ermee, maar het zou zonde zijn, om een machine aan te schaffen, die dan ergens staat te roesten, omdat de extra kosten door niemand gedekt worden.
40 euro per meter is dat niet voor grote put, dus geen kleine gat !!
volgens mij kan het goedkoper ;)
agadiria2002
23-07-2009, 09:18
Ik ben van plan om eentje aan te schaffen en emporteren naar Marokko om gratis waterputten in platteland In Marokko te graven.
Dus mijn vraag kent iemand hier een website of een dealer??
Plzz mensen dit is een serieuze topic!
Wow, mashallah wat een goed initiatief zeg!
Ben echt onder de indruk dat iemand zo'n onzelfzuchtige daad wil uitvoeren! :goedzo:
Veel succes met je zoektocht, ik hoop dat t je gaat lukken.
hey mensen het niet alleen graven .. soms moet er ook stenen opgeblazen worden.. dit had mijn vader gedaan ..
hey mensen het niet alleen graven .. soms moet er ook stenen opgeblazen worden.. dit had mijn vader gedaan ..
en dan nog hopen dat het zoetwater is ...!
wij hebben 3x geprobeerd... was zout !
en nog wat je meot die putgravers van nederland niet vergelijken met die van marokko.. ned bestaat uit zand .. dus makkelijk om te graven ... marokko bestaat de grond uit stenen en zand .. dus je moet echt een hele krachtige graver hebben ...
en dan nog hopen dat het zoetwater is ...!
wij hebben 3x geprobeerd... was zout !
ja mijn vader allah rahmoe was.. eerst gestuit op zoetwater... en hij wilde verder gaan naar de bron .. en toen stuitte hij op zoutwater. helaas.
zijn intentie was op een kraan aan te leggen waar alle mensen gratis water konden halen ..
ja mijn vader allah rahmoe was.. eerst gestuit op zoetwater... en hij wilde verder gaan naar de bron .. en toen stuitte hij op zoutwater. helaas.
zijn intentie was op een kraan aan te leggen waar alle mensen gratis water konden halen ..
klopt ... komt vaak voor .!
via via hoorde ik dat er mannetjes zijn die op het veld water gaan opsporen met 2 ijzer draadjes ! beetje vaag
hahah dat heeft mijn vader ook zo gedaan. en zo wist hij waar je water kon vinden.
hahah dat heeft mijn vader ook zo gedaan. en zo wist hij waar je water kon vinden.
haha ok ..bestaat dus wel.
ben eigenlijk wel benieuwd .... of toch zoet water is.
in een ons dorp hebben we van die kleine bronnetjes waar zoetwater vandaan komt ... en mensen zijn bang om daar te gaan boren strax raken ze die bron kwijt..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.