Bekijk originele versie : De Theoretische Moslim
"Ben je Moslim?"
"Ja Natuurlijk"
"Bid je? "
"Nee."
"Vast je?"
"Nee."
"Lees je de Koran?"
"Nee, ook niet. "
"Wat maakt jou dan Moslim?"
"Ik geloof in Allah."
"Is dat alles, geloven? Hoe laat je merken dat je in Allah gelooft?"
"Ik probeer zo goed mogelijk te leven."
"Maar je bidt niet, vast niet en leest de Koran niet..."
"Nee, maar ik ben van plan dat later te gaan doen."
"Wanneer is later? Morgen, volgend jaar?"
"Als ik er klaar voor ben."
"Wat als 'later' nooit gaat komen...?"
-Stilte-
"Wat is geloven zonder doen? Het is net als het weten dat er iets bestaat, maar tegelijkertijd het bestaan ervan ontkennen. Hoe laat je je geloof zien, als deze zich niet vertaalt in daden? Wie houd je voor de gek, jezelf? Aanbid je Allah?"
"Eh...ik weet het niet."
"Vind je nu nog dat je moslim bent...?"
-Stilte-
yassine23
13-11-2002, 16:16
niemand heeft zekerheid dat ie morgen nog der is....
niemamnd weet wanneer zijn beurt is.....
het blijft geheim en je krijgt ooit mee te maken.......het kan morgen zijn maar ook later...................wie kan mij zekerheid geven dat hij/zij tot een bepaalde leeftijd gaat leven!!!!! niemand
dus werk voor je hiernamaals voordat het te laat is en voordat alle deuren voor u zijn gesloten.............
zuster uw terkst boven vind ik super
yassin,
Origineel gepost door yassine23
niemand heeft zekerheid dat ie morgen nog der is....
niemamnd weet wanneer zijn beurt is.....
het blijft geheim en je krijgt ooit mee te maken.......het kan morgen zijn maar ook later...................wie kan mij zekerheid geven dat hij/zij tot een bepaalde leeftijd gaat leven!!!!! niemand
dus werk voor je hiernamaals voordat het te laat is en voordat alle deuren voor u zijn gesloten.............
zuster uw terkst boven vind ik super
yassin,
Dank je wel Yassine...:)
Jij hebt de boodschap mooi onder woorden gebracht :) Thanx!
freemale
13-11-2002, 16:35
Dat je niet praktiserend bent wil niet zeggen dat je geen moslim bent. Waar leg je de grens? Hoofddoek, bidden, vasten enz. horen voor ieder moslim dezelfde waarde te hebben maar in praktijk is dat niet zo!
Origineel gepost door freemale
Dat je niet praktiserend bent wil niet zeggen dat je geen moslim bent. Waar leg je de grens? Hoofddoek, bidden, vasten enz. horen voor ieder moslim dezelfde waarde te hebben maar in praktijk is dat niet zo!
Hmmmm....tja...waar ligt de grens? Goede vraag...Nog betere vraag: Door wie laat je de grens bepalen: door Allah (swt) of door de maatschappij....think about it :)
freemale
13-11-2002, 16:43
Origineel gepost door Cina
Hmmmm....tja...waar ligt de grens? Goede vraag...Nog betere vraag: Door wie laat je de grens bepalen: door Allah (swt) of door de maatschappij....think about it :)
Dat is geen relevante vraag. Waar het om gaat is dat ieder zijn eigen interpetatie heeft gemaakt. Sommige vinden bijv een hoofddoek niet belangrijk. Zou zo iemand, die zich wel aan de 5 zuilen houdt, gnoemd kunnen worden?
Dat is geen relevante vraag. Waar het om gaat is dat ieder zijn eigen interpetatie heeft gemaakt. Sommige vinden bijv een hoofddoek niet belangrijk. Zou zo iemand, die zich wel aan de 5 zuilen houdt, gnoemd kunnen worden?
Doe wat allah (swt) van jou vraagt in plaats je bezig te houden met wat sommigen vinden.
Ali Z
De vraag die ik stelde is de vraag waar alles om draait...
Ik ben er niet voor om mensen te beoordelen, dat mag ik niet en wil ik niet. Dat mag alleen Allah (swt).
Als je mijn stukje hebt begrepen is het niet mijn bedoeling mensen trachten te beoordelen of aan te vallen. Ik wil je alleen duidelijk laten maken dat je moet nadenken over waar je nu mee bezig bent en dat het allemaal zo over kan zijn...
Liefs,
Cina
freemale
13-11-2002, 16:49
De vraag die ik stelde is de vraag waar alles om draait...
Ik ben er niet voor om mensen te beoordelen, dat mag ik niet en wil ik niet. Dat mag alleen Allah (swt).
Als je mijn stukje hebt begrepen is het niet mijn bedoeling mensen trachten te beoordelen of aan te vallen. Ik wil je alleen duidelijk laten maken dat je moet nadenken over waar je nu mee bezig bent en dat het allemaal zo over kan zijn...
Liefs,
Cina
Ik zie het absoluut niet als een aanval hoor!! maar je hebt wel gelijk over het nadenken. Alleen wat veel mensen vergeten is dat iedereen anders is.
Ik zie het absoluut niet als een aanval hoor!! maar je hebt wel gelijk over het nadenken. Alleen wat veel mensen vergeten is dat iedereen anders is.
Oke...gelukkig maar :D
Iedereen is anders, maar er is maar één Islamtisch geloof en maar één weg die naar de hemel leidt... :)
Oke...gelukkig maar :D
Iedereen is anders, maar er is maar één Islamtisch geloof en maar één weg die naar de hemel leidt... :)
Nee er zijn verschillende soorten wegen alleen het zijn wel allemaal rechte wegen. Je hebt bijvoorbeeld de snelweg, provinciale weg, landweggetje etc
Ali Z
Origineel gepost door Ali_Z
Nee er zijn verschillende soorten wegen alleen het zijn wel allemaal rechte wegen. Je hebt bijvoorbeeld de snelweg, provinciale weg, landweggetje etc
Ali Z
:D En weg van Tanger naar Alhoceima....die is ook errug recht :D
freemale
13-11-2002, 16:56
Origineel gepost door Ali_Z
Ali Z
Zo'n serieus onderwerp en zo'n dom grapje... :ergleuk:
:D En weg van Tanger naar Alhoceima....die is ook errug recht :D
Ehhh er zitten wel wat rechte stukjes.....al zijn t er niet veel :D
Ali Z
Origineel gepost door anoniem83
Ja maar een hoofddoek hoort er nu eenmaal bij.
Allah heeft ons opgedragen een hoofddoek te dragen en dat doe je dan ook.
De meeste zuster dragen geen hoofddoek omdat ze bang zijn nagekeken te worden en zo.
Dat betekent dat je geen imaan bezit en daar wat aan moet doen!
Hallo anoniem,
Dat is het punt waar alles om draait. Mensen worden teveel verleid door dit leven. Ze vinden de mening van de buurvrouw (:D) belangrijker dan het woord van God. Of misschien vinden ze het niet belangrijker, maar kiezen er toch voor...
Je moet sterk zijn om alle verleidingen te kunnen weerstaan...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.