Bekijk originele versie : Wie Heeft Er Allemaal Last Van Vooroordelen
:cool: :cool: :cool: :cool: :cool:
VERTEL WAT JIJ HEBT ERVAREN .
Ik heb er geen last van, want mijn vooroordelen worden altijd bewaarheid.
mimi_tangaouia
13-11-2002, 17:26
Ik heb er bijna dagelijks mee te maken omdat ik van marokaanse afkomst ben denk dat er meerdere zijn net als ik
ik ga altijd e discussie aan ik probeer altijd met goede argumenten te komen en ze er van te overtuigen dat het niet altijd zo het geval is
mimi_tangaouia
13-11-2002, 18:07
Origineel gepost door bezoeker99182
Beste mimi_tangaouia,
Aangezien ik er zelf geen last van heb, kan ik het me niet zo goed voorstellen als je zelf te maken krijgt met deze voor-oordelen.
Kan je mij een voorbeeld geven van zo'n vooroordeel en hoe wordt het eventueel verpakt ?
Omdat je toch discussieert (blijven doen alstjeblieft) ga je er dus vanuit dat dit voor-oordeel over jou in principe kan worden terug gedraaid.
Zijn de mensen die volgens jou vooraf-oordelen zich er zelf bewust van ?
ja die mensen zijn er ook, dat zijn mensen die eigenlijk er geen moeite er voor doen om te kijken of het wel klopt of niet of die iets meegmaakt hebben die dan denken ok jan doet ook zo dan zal piet ook zo doen
een voorbeeld ik krijg dagelijks marokaanse jongengs over de vloer die losje handjes hebben en graag iets mee willen nemen
ik heb collega's die denken dat als een marokaanse jongen binnenloopt ook zo is en nog geen eens de moeite en tijd nemen voor die persoon
die persoon merkt dat die niet welkom is maar ze weten niet dat die persoon anders is dan die knullen die losje handjes hebben
die persoon voelt zich niet welkom
wij kunnen hem niks verkopen
dus wat krijg je dan een ontevreden klant en wij lopen omzet mis waarom omdat het een vooroordeel is
ik kom hier later op terug ga de boel hier afsluiten en ga lekker naar huis!!
ciao :zwaai:
DieselGirly
13-11-2002, 20:11
wanneer kom jij hierop terug lady!?
reneoord
14-11-2002, 08:38
Ik ben een mens, met zijn eigen angsten en onzekerheden. Dit is meestal de basis voor een gezond portie wantrouwen richting mijn medemens. Ik maak onderscheid tussen goed en slechtwillenden, ik discrimineer dus bewust maar dan wel op basis van feiten!
Het maken van onderscheid is een normale menselijke eigenschap die nooit onderdrukt mag worden omdat er dan een vorm van plaatsvervangende irritatie op gaat treden. Wat het effect daarvan is dat zie je nu lekker uitvergroot in Nederland.
Mijn wantrouwen in de politiek is het afgelopen jaar gigantisch toegenomen. Zelfs vooroordelen zijn bij mij aanwezig als ik politici zie praten maar hoogst zelden daadwerkelijk goede dingen zie doen.
Mijn woede en frustratie keert zich dan ook tegen deze mensen die menen het allemaal wel beter te weten zonder daarvoor de mensen waar het om gaat te betrekken in HUN besluitvorming.
Een vooroordeel wordt gemaakt, is niet van nature aanwezig!
Kijk maar naar spelende jonge kinderen!
Een voorbeeld voor de maatschappij, alleen zien de volwassenen het niet meer omdat ze verblind zijn door de eigen opgelopen pijn en onzekerheden.
Wat denken jullie dan van meisjes die een hoofddoek dragen......ik draag mijn hijab nu al een tijdje. Voor dat ik deze op had werd ik minder raar aangekenen dan nu. Er zijn zelfs mensen die vragen van hoor je me wel? of ze denken dat een hoofddoek je hersens aantast ofzo....voor hen ben je meteen dom, wanneer je zoiets draagt, want dan geef je toch toe aan onderdrukking? nee, een hoofdoek dragen is gee vorm van onderdrukking maar een vorm van me zelf uitdrukken. Ik ben een islamitische vrouw, en voor ons is het voorgeschreven je te bedekken. Ik ben niet dom omdat ik een hoofddoek draag, ik luisten kijk om me heen, heb en duidelijk beeld van wat er om me heen gebeurt en heb zo mijn mening...Mensen geef andere een kens om zich te laten zien en horen....iemadn die anders is betekend niet gelijk slecht....
HE HOTSAND DIE VOND IK HEEL ERG GOED WALAH VOORAL ALS HET EEN OUDE WIJFJE IS ZE SCHRIKT EN PEERT HEM METEEN WEET JE DIE VERGEET IK NIET ZO SNEL OKEE THALA
Amira010
03-12-2002, 23:11
Bezoeker heb jij dat wel eens meegemaakt dat een oud vrouwtje haar tas stevig beet pakt als ze jou ziet.
Nou ik als vrouw WEL. En het deed me heel veel pijn. Ik voelde me net een crimineel, terwijl ik degene ben die altijd voor die zelfde mensen opsta in de bus en een diep gaand gesprek met ze voer in het bushokje.
Ik ben opgegroeid in een wijk met 90% ouderen en ik vind die mensen altijd zo leuk, ze weten zoveel van vroeger en daarom deed het me pijn dat een vrouwtje, dat ik niet kende dat deed. Ik zie er verzorgd uit enz.
Ik heb ook wel eens last van vooroordelen, ik draag niet een permanente hoofddoek maar af en toe doe ik m wel eens op gewoon voor de styling, maar anyway, bij de supermarkt waar ik achter de kassa zit mag dat dus niet omdat : HET KLANTEN ZOU AFSCHRIKKEN, ik heb echt nooit zoiets belachelijks gehoord maar ja omdat ik m niet permanent draag heb ik geen recht van spreken Maar over de poll; ik wou eigenlijk op allebei stemmen???
Groetjezzz Lillah
missBenThaib
04-12-2002, 14:24
ik liep op straat toen Pimmetje net werd neergeschoten (ik wist het toen nog niet) begint ze ineens tegen me te schreeuwen Jullie hebben hem vermoord Jullie hebben het gedaan.
Echt leuk is dat hoor (maar niet heus) even eerlijk ik was wel blij te horen dat een Nlder hem had neergeschoten was het een buitenlander dan waren we nog verder van huis.
Amira010
04-12-2002, 18:37
Origineel gepost door bezoeker99182
Nou, ik wil daar eigenlijk nog wel even op reageren.
Ik heb dat inderdaad meegemaakt van dat oude vrouwtje en volgens mij heeft het bijzonder weinig te maken met marokkanen, maar meer met de angst en de kwetsbaarheid van dat soort oude vrouwtjes in het algemeen.
Ik moest een jaar of 10 geleden voor mijn werk even naar Amsterdam en toen ik het station uitkwam heb ik zo'n oud vrouwtje aangesproken om de weg te vragen. Ze leek me een echte Amsterdamse en dus dacht ik: zij weet het wel.
maar ik denk dat ze me niet goed verstaan had en in plaats van mevrouw, ik wil u even de weg vragen verstond 'mevrouw , ik wil u hier even wegjagen want ze greep meteen haar tasje vast en rende weg op een manier dat ik dacht: mijn god benk ik soms een tasjesdief ? Ook dacht ik toen: wat een gezond oud mens zeg, dat ze nog zo hard kan lopen !
Nou zag ik er natuurlijk ook wel uit als een tasjesdief:
+ goed pak aan
+ blank
+ keurig geschoren
+ en met aktetas
Tsja, ik voelde me absoluut niet gediscrimineerd, ik begon me alleen af te vragen wat er met HAAR aan de hand was, verder niks. Ik roep ook nog steeds geen BOE tegen oude vrouwtjes om ze te pesten.
lange tenen zijn mij vreemd.
Daar zit wat en ja, maar het deed mij echt wel pijn ik voelde me echt wel een lange tijd naar.
Dat had ik ook een andere keer in een schoenen zaak waar de eigenaar zo gemeen tegen me deed. Ik moest gewoon janken toen ik thuis kwam. Die man wilde mij niet helpen omdat ik een telefoon vast had. Ik zei dat die tel. uit stond maar ik moest hem in mijn tas opbergen. Ik vroeg waarom, maar hij zij dat mijn soort altijd zo moeilijk doen en dat ik gewoon naar hem moest luisteren. Ik vond dat heel erg. Vooral omdat ik altijd heel netjes en aardig tegen allerlei soorten mensen ben. Nou ik heb echt gejankt, iedereen vond me dom maar ik vond het echt erg.
Origineel gepost door Guets
iK BEN HET ECHT ZAT DE VOOROORDELEN VAN MENSEN DIE ZELF HELEMAAL NIET PERFECT ZIJN.IK ZEG ALTIJD KIJK EERST NAAR JEZELF EN JE OMGEVING EN DAN PAS OORDELEN
HELEMAAL MET JE EEEEEEEEEEEEENSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!
KIJK EERST NAAR JE ZELF DAN NAAAR ANDERE!!!
GREETZ SHIRIN :zwaai:
ten eerste heb ik niet gestemd omdat ik vind dat EGYPTE de mooiste land ter werels is :D
Waar ik echt last van heb en waar ik me ook best aan irriteer is telkens wanneer ik met `n vriend ben in de stad even lopen gewoon.. we in die winkels altijd worden achterna gezeten door zo`n beveiligingsmannetje.. Vandaag was echt helemaal erg.. we waren echt ****ing netjes gekleed (voor de verandering een keertje) en die man kwam gewoon van de ene winkel achter ons aan naar `n andere winkel.. en probeert hij nog onopvallend te doen.. alsof we echt zwaar debiel zijn en dat niet doorhebben ofzo.. Dat vond ik `n beetje te ver gaan.. maarja.. Hebben die mensen ook weer iets te doen toch..anders staan ze daar maar de hele dag voor jan l*l..
mocro_souhaila
21-12-2002, 22:51
tuurlijk iedereen heeft weleens te maken gehad met vooroordelen...maar kom op hey zeg nou zelf: niemand is perfect zelfs ik heb vooroordelen...als ik een arrogant wijf zie lopen op straat ga ik echt niet denken dat ze aardig is ofzo hoor...mijn beeld is dan: wat een *****........dat komt omdat de meeste arrogante meisjes wel *****en zijn...hiermee wil ik duidelijk mee maken dat wij marokkanen heus niet zomaar een slechte naam hebben.....dat komt gewoon omdat ze 1 marokkaan zien(x 1000) die zich niet gedraagd..denken ze gelijk dat de meeste zo zijn(dat is natuurlijk niet goed).......dus jullie moeten niet alleen die oude vrouwtjes de schuld geven(bij wijze van spreke) maar geef eens die criminele marokkaanse hangjongeren de schuld...zij zijn de schuldige als het gaat om: vooroordelen over marokkanen.......
zo denk ik er dan over, ik hoor het graag als jullie er anders over denken
kiss souhaila
( a real mocro lady)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.