casanova_hsij
13-11-2002, 14:17
> >>Gedicht van Ali > >> > >>Salaam Suleika, lieve vrouw. > >>Ikke niet meer werk in bouw. > >>Veel mensen hier zak gekregen. > >>Geld is op voor bouw van wegen. > >> > >>Jij niet denken och wat erg, > >>tegenopzien als een berg. > >>Geluk mij niet verlaten; > >>jou Ali met GAK gaan praten. > >> > >>Zij zeggen ikke rustig houwen, > >>centen krijgen zonder bouwen. > >>Hier zijn echt luilekkerland. > >>Ik krijg geld, niks aan de hand. > >> > >>Hier zijn werkelijk niks loos, > >>alleen 700.000 werkeloos. > >>Ik kijken altijd beetje stug. > >>Zeggen ikke pijn in rug. > >> > >>Nu brengt hollandse PTT > >>elke week veel centjes mee. > >>Geld niet minderen. > >>Je krijgt hier ook veel geld voor kinderen. > >> > >>Zijn er kinderen bijgekomen? > >> > >>Niet erg, Suleika, zijn al tien. > >>Zij geloven hier zonder zien. > >>Suleika, jij niet geloven. > >>Kinderbijslag vliegt naar boven. > >> > >>Dan gaat ook nog door Den Haag, > >>de belasting erg omlaag. > >>Ikke nu weten waar geld hier zit. > >>Vragen gauw om nieuw gebit. > >> > >>En ook nog als ik wil, > >>ikke krijgen nieuwe bril. > >>Breng een extra voor jou mee; > >>wordt toch betaald door WW. > >> > >>Oma ook kom naar Nederlanden. > >>Krijgen vast ook nieuwe tanden. > >>Zij brengen veel oudjes mee. > >>Krijgen hier allemaal AOW. > >> > >>Hierin Holland jij staan paf: > >>krijgen geld van wieg tot graf. > >>Ikke mooi huis, ben tevree, > >>met gas, licht en doortrekplee. > >> > >>Kosten ons maar een paar knaken, > >>rest betaald sociale zaken. > >>Hou eenzaamheid nog effe uit, > >>kom naar huis met rijke buit. > >> > >>ikke dan weer bij jou thuis, > >>bouwen groot huis. > >>Wij samen met buren, > >>huis aan hollandse toeristen verhuren. > >> > >>Regering blijft hier voor ons knokken. > >>Buitenlanders worden voorgetrokken. > >>Ikke nog een jaar hier pot verteren. > >>Dan allemaal hier krijg kolere. > >> > >>jij groeten aan familie geven > >>en zeggen Ali geschreven. > >>Uit Holland, mooiste land der welt. > >>Waar met niks doen, ik krijg veel geld. > >> > >>Holland haast failliet, > >>maar voor Ali geeft dat niet. > >>Hollanders betalen meest; > >>als ikke thuiskom geven groot feest. > >> > >> > >>Ali :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: