Bekijk originele versie : Mag je als Moslima t initiatief nemen als je intentie trouwen is???
houaria21
14-05-2004, 15:34
Salaam aleikoum broeders en zusters
Ik vraag me af of t voor een moslima halal is om als eerst t initiatief te nemen bij een jongen?! Je hebt van die types die ook een beetje verlegen zijn of die niet weten of je ze wel of niet leuk vind aangezien je als moslima niet mag kijken en die dan niks durven te doen omdat ze bang zijn een blauwtje op telopen ofoz ....! Mag je t met hem erover hebben/bellen als je intentie serieus dus t huwlijk is of moet je toch echt wachten tot hij naar je toekomt???
Ben benieuwd naar jullie mening!!? :confused: :zwaai:
wa salaam aleikoum wa rahmatoulah wabarakatou
Khadija stuurde ook iemand naar de profeet Mohammed (vzmh). Ze vroeg hem of hij interesse had in een huwelijk.
Op deze manier mag het. Maar niet dat je gaat daten en een haramrelatie begint.
Je mag alleen 1 keer naar iemand kijken. De tweede blik is voor sjataan. Maar er is een uitzondering: als je iemand wilt huwen, mag je die persoon, wel respectvol, goed bekijken.
DaNGeRouZLy
14-05-2004, 16:02
zou je kunnen doen maar stel dat hij zegt nee bedankt, ik wil niet met je trouwen dan is dat ook zo`n afgang:hihi:
houaria21
14-05-2004, 16:06
Origineel gepost door Najib26
Khadija stuurde ook iemand naar de profeet Mohammed (vzmh). Ze vroeg hem of hij interesse had in een huwelijk.
Op deze manier mag het. Maar niet dat je gaat daten en een haramrelatie begint.
Je mag alleen 1 keer naar iemand kijken. De tweede blik is voor sjataan. Maar er is een uitzondering: als je iemand wilt huwen, mag je die persoon, wel respectvol, goed bekijken.
bedankt voor je reactie ya agie zjazik allah gairan! dus ik mag wel af en toe naar m kijken zeg maar? maar hoe kan je t over t huwlijk hebben als t enige wat hij doet ook alleen maar kijken is en kan t dan zijn dat ondanks t een gelovige jongen is hij gwoon zomaar kijkt (regelmatig) zonder bedoeling want ik bedoel de man is t zelfde als de vrouw toch?
of is de enige manier om erachter te komen wat hij van mij vindt iemand naar hem toe sturen?
wa salaam alaikoum
houaria21
14-05-2004, 16:08
Origineel gepost door DaNGeRouZLy
zou je kunnen doen maar stel dat hij zegt nee bedankt, ik wil niet met je trouwen dan is dat ook zo`n afgang:hihi:
daarom zou ik t nooit doen t hoort ook niet zo maar ik dacht entekal 3ella allah ou safi :D
IS toch niets mis mee? Ik heb meerdere malen nee gezegd tegen vrouwen die met mij wilden trouwen. En er is ook tegen mij een keer nee gezegd. Geen probleem. Als je nooit initiatief neemt, dan komt het er nooit van. Nee heb je, ja KUN je krijgen.
Origineel gepost door houaria21
bedankt voor je reactie ya agie zjazik allah gairan! dus ik mag wel af en toe naar m kijken zeg maar? maar hoe kan je t over t huwlijk hebben als t enige wat hij doet ook alleen maar kijken is en kan t dan zijn dat ondanks t een gelovige jongen is hij gwoon zomaar kijkt (regelmatig) zonder bedoeling want ik bedoel de man is t zelfde als de vrouw toch?
of is de enige manier om erachter te komen wat hij van mij vindt iemand naar hem toe sturen?
wa salaam alaikoum
Wa iyaaki.
Je zou inderdaad iemand kunnen sturen met de boodschap dat jij interesse hebt om hem te leren kennen voor het huwelijk. Geef dan gelijk jouw email-adres mee. En via internet kunnen jullie elkaar peilen. En daarna kijk je nog een keer ontmoeten met een mahram. Of gelijk bij je ouders langskomen. Daar hoeft hij of jij niet gelijk ja te zeggen. Maar dan maak je de interesse officieel kenbaar.
DaNGeRouZLy
14-05-2004, 16:18
IS toch niets mis mee? Ik heb meerdere malen nee gezegd tegen vrouwen die met mij wilden trouwen. En er is ook tegen mij een keer nee gezegd. Geen probleem. Als je nooit initiatief neemt, dan komt het er nooit van. Nee heb je, ja KUN je krijgen.
je hebt wel gelijk hoor maar ik zou dat toch niet durven ik wacht wel lekker tot mijn prins charming naar mij toe komt over een aantal jaar insha`allah en me hand komt vragen:)
houaria21
14-05-2004, 16:19
zijn ze toen zelf naar je toegekomen of hadden ze iemand gestuurd?
DaNGeRouZLy
14-05-2004, 16:20
daarom zou ik t nooit doen t hoort ook niet zo maar ik dacht entekal 3ella allah ou safi :D
ah oke :D
hopelijk komt hij snel naar jou toe Insha`allah
ciao xxxAminaatje :zwaai:
houaria21
14-05-2004, 16:30
je hebt wel gelijk hoor maar ik zou dat toch niet durven ik wacht wel lekker tot mijn prins charming naar mij toe komt over een aantal jaar insha`allah en me hand komt vragen:)
En als jij m nou eens tegenkomt op je werk of school en hij kijkt weleens naar je maar komt niet naar je toe of zegt af en toe iets waar je geen hoogte van krijgt wat zou je dan doen en hoelang zou je dat volhouden :confused:
houaria21
14-05-2004, 18:26
WAT ZOU JIJ DOEN?? EN ALS JE EEN JONGEN BENT ZOU JE DAT VAN EEN MEISJE ACCEPTEREN EN DAARNA NOG T ZELFDE RESPECT VOOR HAAR HEBBEN ALS ZE IEMAND NAAR JE TOESTUURD OF HEB JE DAN ZOIETS VAN KAN ZE ZELF NIET KOMEN OF ZOU JE ZOIETS HEBBEN VAN OH... WAT EEN WANHOPIGE????
zijn ze toen zelf naar je toegekomen of hadden ze iemand gestuurd?
Het is op een andere manier gegaan (gekoppeld). Daarna wilden zij wel, maar ik niet. Dat recht heb je gelukkig ook nog als man :)
WAT ZOU JIJ DOEN?? EN ALS JE EEN JONGEN BENT ZOU JE DAT VAN EEN MEISJE ACCEPTEREN EN DAARNA NOG T ZELFDE RESPECT VOOR HAAR HEBBEN ALS ZE IEMAND NAAR JE TOESTUURD OF HEB JE DAN ZOIETS VAN KAN ZE ZELF NIET KOMEN OF ZOU JE ZOIETS HEBBEN VAN OH... WAT EEN WANHOPIGE????
Als het op een respectvolle, nette manier gaat, dan zou ik het leuk vinden. Ik haar dan niet anders benaderen. Maar ik blijf wel eerlijk. Als ik ze mij op het eerste oog niet bevalt, dan zeg ik dat. En ik maak wel duidelijk dat ik niet aan haramrelaties doe.
houaria21
14-05-2004, 18:49
Als het op een respectvolle, nette manier gaat, dan zou ik het leuk vinden. Ik haar dan niet anders benaderen. Maar ik blijf wel eerlijk. Als ik ze mij op het eerste oog niet bevalt, dan zeg ik dat. En ik maak wel duidelijk dat ik niet aan haramrelaties doe.
een echte man naar m'n hart ;) choukran :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.