Bekijk originele versie : Mening van hoogopgeleide Marokkaanse meisjes over het huwelijk
Beste medestudente,
Ik zou graag jouw mening willen weten over 4 onderwerpen over het huwelijk dit in verband met een onderzoek waar ik mee bezig ben. Voor het beantwoorden van de vragen zou je de volgende gegevens willen weten:
1) Naam (mag verzonnen zijn)
2) Leeftijd
3) Opleiding
4) Burgerlijke staat
5) Sinds wanneer woon je in Nederland?
De vragen over de 4 onderwerpen luiden als volgt:
1) Wat is jouw mening over maagdelijkheid met betrekking tot het huwelijk?
2) Wat is jouw mening over de bruidsschat met betrekking tot het huwelijk?
3) Wat is jouw mening over godsdienst als huwelijksbeletsel? (in hoeverre is het van belang voor jou dat de partner moslim is, dit geldt voor zowel man als vrouw, en waarom vind je dat?)
4) Wat is jouw mening over de huwelijksvoogd met betrekking tot het huwelijk? (jouw huwelijk kan alleen gesloten worden door middel van een voogd,zoals de vader, broer, oom etc., die jouw vertegenwoordigd)
Alvast bedankt voor je medewerking ..
Saartje20
14-05-2004, 13:00
goede topic :zwaai:
Origineel gepost door dhc_crew
DAN kom je zeker sneller klaar met deze informatie>?
Er bevinden zich vreemde kronkels in jouw gedachten mijn beste :(
Het gaat hier over een enquete hoor.............slimpiee ;)
Sword
Saartje20
14-05-2004, 13:03
DAN kom je zeker sneller klaar met deze informatie>?
Het verband? als je de woordjes niet begrijpt moet je een woordenboekje nemen, dan begrijp je de hele vraagstelling misschien wel beter.
ja wat gaat hem dat nou aan wat de dames doen
zoiets noemt men research in studentenkringen. Het is volkomen legaal hoor, dont worry, put down your knife ;)
:zwaai: Sword
guercifia
14-05-2004, 13:16
Origineel gepost door zakiyyazakariyy
Beste medestudente,
Ik zou graag jouw mening willen weten over 4 onderwerpen over het huwelijk dit in verband met een onderzoek waar ik mee bezig ben. Voor het beantwoorden van de vragen zou je de volgende gegevens willen weten:
1) Naam (mag verzonnen zijn)
2) Leeftijd
3) Opleiding
4) Burgerlijke staat
5) Sinds wanneer woon je in Nederland?
De vragen over de 4 onderwerpen luiden als volgt:
1) Wat is jouw mening over maagdelijkheid met betrekking tot het huwelijk?
2) Wat is jouw mening over de bruidsschat met betrekking tot het huwelijk?
3) Wat is jouw mening over godsdienst als huwelijksbeletsel? (in hoeverre is het van belang voor jou dat de partner moslim is, dit geldt voor zowel man als vrouw, en waarom vind je dat?)
4) Wat is jouw mening over de huwelijksvoogd met betrekking tot het huwelijk? (jouw huwelijk kan alleen gesloten worden door middel van een voogd,zoals de vader, broer, oom etc., die jouw vertegenwoordigd)
Alvast bedankt voor je medewerking .
1; guercifia
2: 21jaar bijna 22
3: Sociaal Juridisch Medewerkster
4: getrouwd
5: sinds 1985
1. ik vind dat een moslima maagd moet blijven tot aan haar huwelijk(verkrachting,misbruik uitgezonderd natuurlijk) omdat ik vind dat de maagdelijkheid van een meisje ook haar eer en trots moet zijn.als ze dat verliest aan iemand die het eigenlijk niet mag hebben dan verliest ze die twee dingen tegelijkertijd ook.wel vind ik dat ze het niet voor haar familie,haar vriendinnen of haar aanstaande man moet doen,maar allereerst voor Allah swt en voor haar zelf.ik bedoel het is haar maagdelijkheid en haar eer die dan verloren gaat.
2.ik vind dat de bruidsschat moet blijven het is haar recht.ons geloof geeft de vrouw dat recht en dat moet ze behouden.wel vind ik dat er rekening gehouden moet worden met de financiele situatie van haar aanstaande.hij mag geven wat hij kan geven.ik vind het daarom belachelijk dat er een bedrag word vastgesteld, ook vind ik het belachelijk dat de bruidsschat steeds hoger en hoger wordt.je bent jezelf toch niet aan het verkopen??laat het aan je aanstaande man over dan zal hij ook meer respect voor je hebben.maar dat is mijn mening.
3.ik vind het belangrijk dat ik met een moslim trouw.niet voor mezelf, want ik heb niks tegen andere geloven maar het is vooral voor mijn kinderen later.ik wil perse mijn kinderen islamitisch opvoeden insha allah.en als ik zou trouwen
met een christen dan zal dat natuurlijk grote problemen veroorzaken.verder speelt cultuur en tradities ook een grote rol.die zijn natuurlijk ook heel verschillend.het is gewoon veel moeilijker om met een niet moslim te trouwen.en trouwens een moslima mag niet met een niet-moslim trouwen behalve als hij zich bekeerd.
4.ik dacht dat dat na je achtiende niet meer hoefde ook in marokko niet,of heb ik het nou mis?el mouhim ik vind het wel goed hoor.ik heb er niks op tegen dat mijn huwelijk gesloten wordt met het bijzijn van een voogd,das toch alleen maar goed.zo hoort het toch.je ouders/verzorgers moeten er toch wel bij zijn? er zijn natuurlijk uitzonderlijke gevallen.maar ik ben het er over het algemeen wel mee eens.
ik hoop dat je er wat aan hebt.nog veel succes. :zwaai:
Saartje20
14-05-2004, 13:20
Mooi Guercifia :) :zwaai:
guercifia
14-05-2004, 13:28
dank je saartje!!!!
Saartje20
14-05-2004, 13:46
what about you zakiyyazakariyy ? :) :zwaai:
XXX Saartje
guercifia
14-05-2004, 14:39
en what about you saartje???ik wil wel weten hoe jij d'r over denkt.beslama
Moejaheed
14-05-2004, 15:30
Het is natuurlijk altijd wel een leuk feit een bruidsschat(= geld) te krijgen van je ouders maar ik heb van m'n ouders altijd al geld gekregen gedurende m'n hele leven
Sinds wanneer krijg je een bruidsschat van je ouders??? trouw jij met je ouders??????????
Saartje20
14-05-2004, 15:34
heb het wat aangepast :zwaai:
Saartje20
14-05-2004, 15:37
Origineel gepost door Abou_Batata
Maakt niet uit ...vind het nog steeds grappig :D
Ja van jou kan ik dat begrijpen :zwaai:
Moejaheed
14-05-2004, 15:38
Saartje jij bent geen marokkaanse dus moet je niet reageren op de topic.
Saartje20
14-05-2004, 15:42
Origineel gepost door Moejaheed
Saartje jij bent geen marokkaanse dus moet je niet reageren op de topic.
Ten eerste jij kent mij niet, dus hoe weet jij welke nationaliteit ik heb.
Ten tweede jij bent duidelijk geen Marokkaans "meisje" en ook niet "hoog opgeleid" ==> en toch zie ik je reageren? ajajajaj LEZEN!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.