Bekijk volle/desktop versie : harsha



13-07-2009, 14:49
Salam aleikom dames,

Ik heb een keer bij mij schoonzus harsha koekjes gegeten ze had het van haar buurvrouw. Hij is zo lekker heeft iemand het recept voor mij.

Salam.

16-07-2009, 12:03



Citaat door lalaAmira1:
Salam aleikom dames,

Ik heb een keer bij mij schoonzus harsha koekjes gegeten ze had het van haar buurvrouw. Hij is zo lekker heeft iemand het recept voor mij.

Salam.

Niemand, ik bedoel die je in het olie bakt.

16-07-2009, 15:55
Bedoel jij misschien makroet??
in ruitjes gesneden??

17-07-2009, 09:48

Citaat door samrat:
Bedoel jij misschien makroet??
in ruitjes gesneden??

Ja, die bedoel ik.

17-07-2009, 11:58



Citaat door lalaAmira1:
Ja, die bedoel ik.


hahah makrout eloujdi
Weet jij hoe de hersha gemaakt wordt???

ingriedienten:
Smida (griesmeel)
boter of olie
zout
snuifje suiker
en water om te kneden
en klein beetje bakpoeder
Smida goed mengen met boter en beetje olie, zout, suiker. Voeg lauw water aan toe, kneed alles kort tot een zacht deeg onstaat dat aan elkaar plakt. maak van het deeg een bal en rol deze uit tot een plak van ongev.1 1/2 cm dik. Bestrooi de koek met wat losse griesmeel. Daarna in ruitjes vorm snijden (ik maak zelf driehoekjes van), vind makkelijk.
Bak deze in een hete olie..

Besaha!
hoop dat ik goed heb uitgelegd..en inshallah als ik nog deze weken ga maken, plaats ik foto's bij!

Groejtes Samra

17-07-2009, 13:06

Citaat door samrat:
hahah makrout eloujdi
Weet jij hoe de hersha gemaakt wordt???

ingriedienten:
Smida (griesmeel)
boter of olie
zout
snuifje suiker
en water om te kneden

Smida goed mengen met boter en beetje olie, zout, suiker. Voeg lauw water aan toe, kneed alles kort tot een zacht deeg onstaat dat aan elkaar plakt. maak van het deeg een bal en rol deze uit tot een plak van ongev.1 1/2 cm dik. Bestrooi de koek met wat losse griesmeel. Daarna in ruitjes vorm snijden (ik maak zelf driehoekjes van), vind makkelijk.
Bak deze in een hete olie..

Besaha!



hoop dat ik goed heb uitgelegd..en inshallah als ik nog deze weken ga maken, plaats ik foto's bij!

Groejtes Samra




Bedankt voor de moeite, je hebt het goed uitgelegt maar
hoeveel boter moet erin en moet ik die grove smida gebruiken of maakt dat niets uit.

Groetjes,

17-07-2009, 13:22
Klinkt lekker, maar hoe blijft dit een deegje? Als ik harsha maak is het heel waterig en dat doe ik zo in de oven...Moet ik dan gewoon minder water doen?

17-07-2009, 14:22

Citaat door lalaAmira1:
Bedankt voor de moeite, je hebt het goed uitgelegt maar
hoeveel boter moet erin en moet ik die grove smida gebruiken of maakt dat niets uit.

Groetjes,


Smida wat ik gebruik is moyen (dus gemiddeld) staat op het zakje bij de marokkaanse winkels en bij Albertheijn bij ons in de buurt! Je kan ook een glasje grove bij doen hoor ..

ik gebruik best wel veel boter en ook olie totdat ie echt vettig wordt

17-07-2009, 14:26

Citaat door silence01:
Klinkt lekker, maar hoe blijft dit een deegje? Als ik harsha maak is het heel waterig en dat doe ik zo in de oven...Moet ik dan gewoon minder water doen?


bij mij is ook best waterig... MAAR dan ga je nog met losse smid bestrooien, eerst aan de bovenkant en omdraainen terwijl je plat maakt als een marokkaans brood (ghbiza)

ik Hoop dat ik duidelijk ben geweest !!

17-07-2009, 22:26

Citaat door samrat:
bij mij is ook best waterig... MAAR dan ga je nog met losse smid bestrooien, eerst aan de bovenkant en omdraainen terwijl je plat maakt als een marokkaans brood (ghbiza)

ik Hoop dat ik duidelijk ben geweest !!


Aah ok! Dan heb je zeker wel 'n eitje nodig om te laten binden?

17-07-2009, 23:28

Citaat door silence01:
Aah ok! Dan heb je zeker wel 'n eitje nodig om te laten binden?


Nee schat! je hebt geen eitje nodig ..
Vraag je dat omdat ik dat beetje bakpoeder ben vergeten

18-07-2009, 14:10

Citaat door samrat:
Nee schat! je hebt geen eitje nodig ..
Vraag je dat omdat ik dat beetje bakpoeder ben vergeten


Zoiets ...

20-07-2009, 09:54



Citaat door samrat:
hahah makrout eloujdi
Weet jij hoe de hersha gemaakt wordt???

ingriedienten:
Smida (griesmeel)
boter of olie
zout
snuifje suiker
en water om te kneden
en klein beetje bakpoeder
Smida goed mengen met boter en beetje olie, zout, suiker. Voeg lauw water aan toe, kneed alles kort tot een zacht deeg onstaat dat aan elkaar plakt. maak van het deeg een bal en rol deze uit tot een plak van ongev.1 1/2 cm dik. Bestrooi de koek met wat losse griesmeel. Daarna in ruitjes vorm snijden (ik maak zelf driehoekjes van), vind makkelijk.
Bak deze in een hete olie..

Besaha!
hoop dat ik goed heb uitgelegd..en inshallah als ik nog deze weken ga maken, plaats ik foto's bij!

Groejtes Samra


Hoi Samra,

Nog bedankt voor het recept, ik heb het afgelopen zondag gemaakt en het is me geluk ze zijn lekker. Ik kom er nu achter dat ik bakpoeder ben vergeten, maar het is wel gelukt . Mijn man is er helemaal gek op.

MVG Nazha