Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : hongerdood bedreigt miljoenen Afrikanen!!!!

Zelfkritiek
13-11-2002, 09:11

http://www.volkskrant.nl/buitenland/1036995273881.html Miljoenen mensen worden de komende maanden met de hongerdood bedreigt. Kan hiervoor niet wat meer aandacht voor zijn in het nieuws en op dit forum? Hebben mensen hier nog aandacht voor, of draait alles om Gretta, Bin-Laden, joden en Irak??

Morgaine
13-11-2002, 16:57
heb ik daar ook aandacht voor. En inderdaad, het lijkt hier vaak om steeds maar dezelfde zaken te gaan. Daarom is het goed om ook dit onder de aandacht te brengen. Helaas is nieuws altijd selectief. Gelukkig heb ik dankzij het internet, meer toegang tot bijvoorbeeld Afrikaans nieuws. En veel zaken, die daar in de (internet)kranten staan, halen hier het nieuws niet. Er gebeurt veel in de wereld. En wanneer wij van 1% op de hoogte zijn, is het al veel. Waarom er niet op deze topic gereageerd wordt, weet ik niet. Misschien is iedereen te veel met z'n eigen beslommeringen bezig? Misschien staat dit verder van ze af? Ze zouden het zelf moeten zeggen... Morgaine

Zelfkritiek
13-11-2002, 21:03
Ach, persoonlijk had ik op dit forum al helemaal geen reacties verwacht op dit forum, zoals jij ook al moet constateren.... Zolang er geen moslims slachtoffer zijn van geweld door 'joodse imperialistische zionisten', is het voor de gemiddelde puber op dit forum niet interessant. Het plaatsen van dit bericht, was voor mij ook eerder een bevestiging van mijin vermoedens. Een wederom 'geslaagde' testcase...

Morgaine
13-11-2002, 21:48
In Ethiopiƫ dreigt hongersnood voor vijftien miljoen mensen, bijna een kwart van de bevolking. In het buurland Eritrea komen door uitblijvende regenval en sterk tegenvallende oogsten bijna 1,5 miljoen mensen, ruim eenderde van de bevolking, in het nauw. Hallo mensen? Dat is zo ongeveer de TOTALE POPULATIE van heel Nederland en ja... OOK een heleboel Moslims....

Morgaine
13-11-2002, 22:02

ask-me, hetgeen jij aanhaalt is zeker een groot probleem. Wanneer je ziet dat mensen bijvoorbeeld de kans kregen te studeren in 'het Westen', ze na afloop van hun studie liever blijven dan terug te keren naar hun land, dit terwijl hun land hen veel harder nodig heeft... Neggafa is een kleedster? Een vrouw die de bruid kleedt? Of heb ik het mis? Morgaine

Morgaine
13-11-2002, 22:04
Origineel gepost door butterfly1983 Ik snap het ook niet hoor waarom mensen daar niet heftig op reageren en op andere zaken waar toevallig arabieren bij betrokken zijn weer wel heel erg... Das echt zonde! Voor mij is onrecht, onrecht, ellende is ellende, wie er ook bij betrokken is. En hoewel ik op m'n eentje moeilijk alle wereldproblemen kan oplossen, verdient elk onrecht, elke ellende wel mijn aandacht. En is zelfs het kleine beetje dat ik kan doen, beter dan helemaal niets doen. Morgaine

Zelfkritiek
14-11-2002, 22:17
Niet een erg interessant onderwerp blijkbaar...

Morgaine
14-11-2002, 22:26
Origineel gepost door Zelfkritiek Niet een erg interessant onderwerp blijkbaar... Mmmm.... blijkbaar niet.... vraag me af waarom?

Morgaine
14-11-2002, 22:42
Origineel gepost door Abdul Karim Je bent zo te zien nog steeds uit om bepaalde uitspraken uit te lokken waar de media over geilt, Zelfkritiek :rolleyes: Abdul Karim, ik vraag me af wat 16,5 miljoen mensen die met de dood bedreigt worden, met de media te maken heeft. Ik vind juist dat in de media hier te weinig aandacht voor is. Alle aandacht gaat uit naar Bush, Saddam, Israel/Palestina enz. 16,5 Miljoen mensen, denk daar eens even over na, dat is zo ongeveer de totale populatie van Nederland. Vertel mij wat dat te maken heeft met het uitlokken van uitspraken? Morgaine

Zelfkritiek
14-11-2002, 23:00
Origineel gepost door Abdul Karim Je bent zo te zien nog steeds uit om bepaalde uitspraken uit te lokken waar de media over geilt, Zelfkritiek :rolleyes: Slachtoffercomplexje??

Morgaine
14-11-2002, 23:09
Origineel gepost door ask_me salam dat sommige (of bijna 99%) studenten niet meer willen naar hun eigen land terug keren, heb ik wel begrip voor, vooral mensen uit dorpen of ver steden van Casablanca (industrie stad); en ook studenten zonder de magisch-hand (oom/neef.. in de regering) want in marokko heerst de werkloosheid, en marokkaanse regering doet bijna niks (1%) voor ontwikkeling, en niet te vergeten dat hun ouders/familie zitten daar te wachten op hun hulp. je kunt gebruik maken van studenten als je met wat voorzingen komt; en ik denk dat iedereen de hoop opgegeven; neggafa is wel een kleedster; die met een onzin traditie in onze cultuur ingefilterd heeft , en ik weet tot nu toe niet ;waarom gebruiken meisjes gewoon hun mooie kleren (qaftaan/jalaba enz ); ik haat mode-show en onze ouders hebben dat niet gedaan maar ja, niet alleen neggafa die met iets komt, maar er komen steeds meer dingen bij (meeeeeeeeeeer en meer ) anyway it s life groetjes said Ik zeg niet dat ik er geen begrip voor heb, zou in hun plaats misschien hetzelfde doen. Ik zeg enkel dat het een slechte evolutie is. Hoe kan een land veranderen, een ontwikkeling meemaken wanneer alle intelligentsia in een ander land zit? En wat het huwelijksfeest betreft, misschien kun je wanneer jij trouwt, een feest geven dat helemaal naar de zin van jou en je partner is? Morgaine

Morgaine
14-11-2002, 23:30
Origineel gepost door Abdul Karim De arrogante manier van vragen stellen dat Zelfkritiek toepast is in mijn ogen erg uitlokkend. Je ziet deze persoon niet met onderbouwde teksten komen, alleen kreten zoals "Zolang er geen moslims slachtoffer zijn van geweld door 'joodse imperialistische zionisten', is het voor de gemiddelde puber op dit forum niet interessant." en "Niet een erg interessant onderwerp blijkbaar" Wat deze persoon zo te zien niet weet is dat de Hoorn van Afrika 70% bewoond wordt door Moslims, 20 % Christen en de resterende 5 % zijn Falasha Joden. Je hebt gelijk dat de in media hier te weinig aandacht voor is, overigens kom ik zelf uit de Hoorn van Afrika ;) De heer of mevrouw Zelfkritiek is wel diegene die in de eerste plaats met dit in het nieuws onderbelicht item aankwam. Laat je het nu niet eens zijn met de manier van uitdrukken van deze meneer of mevrouw, feit blijft dat haast niemand op dit item reageert. Voordat deze persoon de opmerking plaatste waaraan jij refereert, reageerde er ook al niemand. Morgaine

Morgaine
15-11-2002, 00:37
Said, ik heb al vaak gezegd in verschillende berichten dat ik geen Marokkaanse ben. Ik ben een Nederlandse en in de Nederlandse cultuur kent men geen neggafa. Jij bent diegene die begonnen is over een neggafa en al die andere dingen die tegenwoordig bij een Marokkaans huwelijk komen. Ik wilde alleen maar zeggen dat voor mij een neggafa en allerlei andere zaken die een huwelijk buitensporig duur maken, niet zouden hoeven. Ik wilde je er alleen maar op wijzen dat wanneer jij een afkeer hebt van de neggafa en dergelijke, je misschien zelf, als je nog niet getrouwd bent, een ander feest kunt geven, dat even gezellig en leuk kan zijn en toch niet buitensporig, dit uit respect tegenover al diegenen die het niet goed hebben. Als jij dat een no-comment noemt, begrijp ik je helaas niet. Morgaine