Bekijk originele versie : Trein van Casablanca naar Tanger
Wie van jullie weet of er een trein rijd van Tanger naar Casa?
Graag wil ik hier meer informatie over hebben.
Denk aan:
Duur van de treinreis;
Prijs treinkaartje;
enz.
Alvast bedankt.
brownie74
12-07-2009, 23:10
Wie van jullie weet of er een trein rijd van Tanger naar Casa?
Graag wil ik hier meer informatie over hebben.
Denk aan:
Duur van de treinreis;
Prijs treinkaartje;
enz.
Alvast bedankt.
prijs kan ik niet met zekerheid zeggen ( tss 200 en 250 dirham)
reisduur is +/- 9 uur
As_Sa7wa
12-07-2009, 23:11
tijden van casa naar tandjah:
http://www.oncf.ma/Fichiers/Documentation/Marrakech%20-%20Tanger%20et%20Casa%20-%20Ksar%20Sghir.pdf
prijzen: (118 dirham )
http://www.oncf.ma/Fichiers/Documentation/telechargement_prix_plein_tarif.pdf
As_Sa7wa
12-07-2009, 23:17
prijs kan ik niet met zekerheid zeggen ( tss 200 en 250 dirham)
reisduur is +/- 9 uur
het is afhankelijk van welke trein maar kan tssen de 6 en 7 uur duren
brownie74
12-07-2009, 23:21
het is afhankelijk van welke trein maar kan tssen de 6 en 7 en een half uur duren
valt nog mee, ik wou altijd al met de trein reizen naar casa maar sinds er een autosnelweg is tss tanger en casa doe ik het met de wagen.
autosnelweg in marokko is zalig, je voelt je de koning te rijk
As_Sa7wa
12-07-2009, 23:34
valt nog mee, ik wou altijd al met de trein reizen naar casa maar sinds er een autosnelweg is tss tanger en casa doe ik het met de wagen.
autosnelweg in marokko is zalig, je voelt je de koning te rijk
ik zou ook graag met de auto reizen dan heb je gewoon veel vrijheid om overal te gaan.. Maar zoals we nu reizen met de trein is het ook wel oke.. en opzich zijn het goedkope tickets voor de afstanden die je aflegt...
En iets goeds is dat er nieuwe lijnen worden aangelegd waardoor je ook tot aan la3youne zou kunnen gaan.. en inmiddels zijn er ook bussen die je verder brengen als de treinlijn ophoudt dus alhamdulillah dat ze qua transport wel op de goede weg zijn
brownie74
12-07-2009, 23:38
ik zou ook graag met de auto reizen dan heb je gewoon veel vrijheid om overal te gaan.. Maar zoals we nu reizen met de trein is het ook wel oke.. en opzich zijn het goedkope tickets voor de afstanden die je aflegt...
En iets goeds is dat er nieuwe lijnen worden aangelegd waardoor je ook tot aan la3youne zou kunnen gaan.. en inmiddels zijn er ook bussen die je verder brengen als de treinlijn ophoudt dus alhamdulillah dat ze qua transport wel op de goede weg zijn
nou ik zou graag een treinverbinding zien tss tanger en al hoceima want de weg naar daar is echt levensgevaarlijk.
As_Sa7wa
12-07-2009, 23:43
nou ik zou graag een treinverbinding zien tss tanger en al hoceima want de weg naar daar is echt levensgevaarlijk.
jaa ik houd meer van het zuiden maar wat ik zag op die kaart is dat er volgens mij niets gepland staat voor hoceima
brownie74
12-07-2009, 23:51
jaa ik houd meer van het zuiden maar wat ik zag op die kaart is dat er volgens mij niets gepland staat voor hoceima
het zuiden is mooi en er zijn vele bezienswaardigheden.
Het rifgedeelte is echter ook heel mooi en zeker de moeite waard.
WAT??? duurt een treinreis zolang naar casa, wejow dan zou ik met de auto gaan, heb afgelopen zomer nog van marrakech naar tanger gereden voor 5.5 uur. ik zou nooit 9 uur in de trein kunnen volhouden allatief pff
Goodwife
13-07-2009, 12:20
dat klopt niet want van oujda naar casa is 6 uur
As_Sa7wa
13-07-2009, 13:06
dat klopt niet want van oujda naar casa is 6 uur
dunai WAT??? duurt een treinreis zolang naar casa, wejow dan zou ik met de auto gaan, heb afgelopen zomer nog van marrakech naar tanger gereden voor 5.5 uur. ik zou nooit 9 uur in de trein kunnen volhouden allatief pff
het is ook geen 9 uur.. het is afhankelijk van welke trein , kan tussen de 6 en 7 uur zijn
brownie74
13-07-2009, 13:19
WAT??? duurt een treinreis zolang naar casa, wejow dan zou ik met de auto gaan, heb afgelopen zomer nog van marrakech naar tanger gereden voor 5.5 uur. ik zou nooit 9 uur in de trein kunnen volhouden allatief pff
Marrakech tanger is zelfs langer dacht ik.
een collega van me zei dat het ongeveer 12 uur duurt.
Marokkaan_19
13-07-2009, 13:38
Marrakech tanger is zelfs langer dacht ik.
een collega van me zei dat het ongeveer 12 uur duurt.
Klopt. Ruim 11 uurtjes. Vorig jaar mee geweest. Het was geen pretje.
duitssprekende
13-07-2009, 14:03
Waarom duurt het zo lang? Met de auto van tanger naar casa duurt het minstens 2uurtjes toch?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.