Bekijk originele versie : Moslimvrouwen geven emancipatieles
Ze komen naar Europa om de boel eens even goed wakker te schudden. Een groep vrouwen uit Marokko en Algerije. Ze vragen zich af hoe het toch kan dat zij moderner en vrijer leven in Noord-Afrika dan de moslimvrouwen in West-Europa. Het is onrustbarend -zeggen ze- dat steeds jongere meisjes onder invloed raken van de moslimfundamentalisten.
Deze week begonnen ze een tocht langs de verpauperde buitenwijken van tien Franse steden. Maar dat is niet alles, want ook Nederland komt -als het aan deze vrouwen ligt- aan de beurt.
Degene die wakkergeschudt moeten worden zijn die vrouwen.
Ik heb die uitzending net ook gezien op Nova. Die vrouwen hebben niks te doen. Wat willen ze dat we gaan doen? Ons hoofddoekje af en het om onze heupen binden om daar met ze in de tent te gaan shaken? Ze willen dat we gaan assimileren. Ze kunnen beter iets nuttigs gaan doen en zich bezig gaan houden met problemen als analfabetisme of andere soorten problemen in plaats van te krijsen dat ze Europa wakker willen schudden.
Moejaheed
14-05-2004, 00:36
waar is die uitzending te bekijken? opgepast voor fitnahzaaiers, ze zijn misschien gestuurd in opdracht van kafiers.
Origineel gepost door esiyaa
Ik heb die uitzending net ook gezien op Nova. Die vrouwen hebben niks te doen. Wat willen ze dat we gaan doen? Ons hoofddoekje af en het om onze heupen binden om daar met ze in de tent te gaan shaken? Ze willen dat we gaan assimileren. Ze kunnen beter iets nuttigs gaan doen en zich bezig gaan houden met problemen als analfabetisme of andere soorten problemen in plaats van te krijsen dat ze Europa wakker willen schudden.
Ik denk dat ze bang zijn dat types zoals jij reëmigreren naar de Maghreb zodat zij weer terug bij af zijn voor wat zij hebben bewerkgesteld.
Ik hou wel van dames met haar op de tanden!! in plaats van volgzame types: vooralsnog heeft deze mannenwereld weinig goeds voortgebracht: power to the women!!!
En ach gansjes zoals jij verdienen het leven wat hen toe komt (dus niet zeiken als je toekomstige kerel je beukt, je kinderen afneemt en je in huis opsluit).
Ik vind het persoonlijk een goede actie, althans als ze niet er op uit zijn, om deze islamtische vrouwen te verwaarlozen op het gebied van hun godsdienst.
Wel vind ik het goed, dat ze moslimvrouwen aansporen, om meer kennis te op te doen op allerlei gebieden waar ze alleen beter van worden. Realiseer je goed, dat veel moslim vrouwen in europa weinig kennis hebben en maar achter hun man schuilen. Deze moslimvrouwen kunnen veel meer dan dat ze nu laten zien. Geef deze vrouwen de mogelijkheid om zich te ontwikkelen in positieve zin. Denk hierbij aan islam, taal en andere educaties, welke een toegevoegde waarde hebben en hun leven en die van anderen.
Alhamdullilah zijn er al vrouwen, die weten hoe te handelen zonder dat hun geloof er onderlijdt.
gegroet,
PMI
hbohuisvrouw
14-05-2004, 12:21
Laat die vrouwen lekker in Marokko en Algerie blijven
om wat aan de corruptie, werkeloosheid, vunzigheid, prostitutie, bureaucratie etc. te doen i.p.v. hier vrouwen lastig te vallen die de weg van Allah (SWT) volgen!!!!!!!!!!
We weten allemaal waar die zogenaamde "vrijheid"naar toe leidt!!!!!!
Saartje20
14-05-2004, 12:27
Origineel gepost door esiyaa
Of je doet een hoofddoek op OF je bent een danseres (h o e r voor jou dus)? Ach wat een achterlijke gedachte weer............. Free you mind.
Wel grappig eigenlijk...Hoeveel vrouwen in Marokko hebben scholing enzo nodig en dan komen ze naar Nederland...Ow.maar natuurlijk, daar hebben ze het niet nodig..
Ze willen de vrouwen die op het goede pad zijn misleiden, anders gaat Nederland hier zeker niet mee akkoord...
islamicgirl3
14-05-2004, 12:40
Toen ik die uitzending zag, kreeg ik zowat een hartverzakking van woede! In mijn ogen zijn dat geen moslimvrouwen, want zij verwerpen alles wat met de islam te maken heeft. Religie is voor hun een groot obstakel, daarom komen ze met dit soort misselijkmakende praktijken. Zoals iemand hier boven al aangaf, het lijkt wel alsof ze door kafiers gestuurd zijn.
Zoals ik deze uitzending heb gezien, zat er geen greintje islam in deze vrouwen, Allahoe 3lem.
:verdomme: Gewoon om misselijk van te worden!
Saartje20
14-05-2004, 12:44
Origineel gepost door hbohuisvrouw
Laat die vrouwen lekker in Marokko en Algerie blijven
om wat aan de corruptie, werkeloosheid, vunzigheid, prostitutie, bureaucratie etc. te doen i.p.v. hier vrouwen lastig te vallen die de weg van Allah (SWT) volgen!!!!!!!!!!
We weten allemaal waar die zogenaamde "vrijheid"naar toe leidt!!!!!!
Dus die vrouwen volgen de weg van Allah (swt) niet, alleen omdat ze geen fundamentalistische moslims zijn? Ik weet zeker dat zij de Koran beter kennen dan velen hier die maar anderen beoordelen met Haram terwijl ze niet eens weten waar ze het over hebben.
Zulke geëmancipeerde vrouwen zullen zeker in Marokko blijven, want daar is het immers veel beter voor hun. Is er iets verkeerds met vrouwen (mensen dus) die strijden voor werkeloosheid? rechten? corruptie in Marokko? Maar ja er zullen altijd mensen zijn die liever langs de zijkant veel commentaar uiten en blablabla hier en "prostitutie" ter sprake brengen, terwijl het toaal niets met de disussie te maken heeft(en net of ze niets anders kennen), maar geen vingertje uitsteken. Dat is altijd makkelijk nietwaar? Ach ,blijf jij maar lekker in Nederland, want in mijn land Marokko hebben ze je zeker niet nodig met dat haatdragend gebrabbel. (sorry Nederlanders). :zwaai:
guercifia
14-05-2004, 12:50
de moslima is de meest geemancipeerde vrouw.als die vrouwen met goede islamkennis de moslimas komen helpen om de islam te kennen dan vind ik dat een weg naar de emancipatie,maar als ze zoals een paar zeggen onder emancipatie verstaan: dat de vrouw de man niet nodig heeft en dat ze haar hoofddoekje af moet doen en meer aan haar "carriere"moet gaan denken dan aan haar gezin dan hoeven ze van mij niet te komen.ik heb ze niet op tv gezien dus ik weet ook niet wat hun intentie is en wat ze bedoelen met "vrijer"zijn.kan iemand me dat uitleggen dan kan ik ook mijn mening over die vrouwen geven.
DUTCHIEXL
14-05-2004, 12:50
Origineel gepost door Saartje20
Dus die vrouwen volgen de weg van Allah (swt) niet, alleen omdat ze geen fundamentalistische moslims zijn? Ik weet zeker dat zij de Koran beter kennen dan velen hier die maar anderen beoordelen met Haram terwijl ze niet eens weten waar ze het over hebben.
Zulke geëmancipeerde vrouwen zullen zeker in Marokko blijven, want daar is het immers veel beter voor hun. Is er iets verkeerds met vrouwen (mensen dus) die strijden voor werkeloosheid? rechten? corruptie in Marokko? Maar ja er zullen altijd mensen zijn die liever langs de zijkant veel commentaar uiten en blablabla hier en "prostitutie" ter sprake brengen, terwijl het toaal niets met de disussie te maken heeft(en net of ze niets anders kennen), maar geen vingertje uitsteken. Dat is altijd makkelijk nietwaar? Ach ,blijf jij maar lekker in Nederland, want in mijn land Marokko hebben ze je zeker niet nodig met dat haatdragend gebrabbel. (sorry Nederlanders). :zwaai:
EINDELIJK iets zinnigs :Iluvu:
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nps/nova/bb.20040513-a.rm?proto=rtsp&start=0:0:23:3.0&end=0:0:30:18.658
Moejaheed
14-05-2004, 15:19
Ik heb de uitzending gezien het is duidelijk dat deze groep fitnah wilt zaaien, ze kennen niks van de islam, de islam geeft vrouwen de vrijheid van partnerkeuze, dus de fundamentalisten, die terugkeren naar de fundamenten van de islam en niet de cultuur, die weten dat zeker.
YA RABBI DOE HET AANTAL MOSLIMFUNDAMENTALISTEN TOENEMEN EN HET AANTAL DWALENDE EN ONWETENDE MOSLIMS AFNEMEN AMIEN
een vrouw die niet eens deftig gekleed is wenkbrauwen epileert en fitnah zaait moet geen dars geven van de islam.
deze mensen moeten niet ontvagnen worden maar door een geemancipeerde moslima met kennis van islam onder tafel worden gepraat.
hbohuisvrouw
14-05-2004, 15:30
Is er iets verkeerds met vrouwen (mensen dus) die strijden voor werkeloosheid? rechten? corruptie IN MAROKKO?
IN MAROKKO JA. JE ZEGT HET GOED.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.