Bekijk volle/desktop versie : Zelf marokkaanse kruidenmengsels maken -help!-



11-07-2009, 22:55
Assalamoe aleikoum,

Ik heb geprobeerd ze zelf te maken maar ik krijg de verhoudingen niet goed, het is altijd 1 smaak die te erg overheerst.De kant en klare mixjes van de islamitische slager smaken ook niet zoals het hoort te smaken...

Hebben jullie wat mixjes voor mij, met uitleg over de juiste hoeveelheden?
De meeste mensen die ik vraag zeggen dat ze het op gevoel doen en het niet uit kunnen leggen...

x zonnetje

11-07-2009, 23:10


250 gram kurkumma, 250 gram komijn, 250 gram gember, 200 gram zwarte peper oftel libzar, 500 gram paprikapoeder.

Dit met elkaar mengen en je hebt een heerlijk kruidenmengsel.

Heb dit van mijn moeder en het is echt een heerlijk kruidenmengsel. Ik gebruik het in al mijn marokaanse recepten.

11-07-2009, 23:14

Citaat door Laatmemetrust:
250 gram kurkumma, 250 gram komijn, 250 gram gember, 200 gram zwarte peper oftel libzar, 500 gram paprikapoeder.

Dit met elkaar mengen en je hebt een heerlijk kruidenmengsel.

Heb dit van mijn moeder en het is echt een heerlijk kruidenmengsel. Ik gebruik het in al mijn marokaanse recepten.


Thanks! Wat veel paprika! (gewoon die milde toch?)

En waar gebruik je dit allemaal voor? Want ik zie weleens dat mensen een verschillend mengsel hebben voor vlees, voor kip, couscous, harira etc.

x zonnetje

11-07-2009, 23:56

Citaat door Zonnetje_78:
Thanks! Wat veel paprika! (gewoon die milde toch?)

En waar gebruik je dit allemaal voor? Want ik zie weleens dat mensen een verschillend mengsel hebben voor vlees, voor kip, couscous, harira etc.

x zonnetje

Klopt, maar dat is meer voor de kleur. Paprikapoeder heeft eigenlijk geen smaak en is meer voor de kleur.

Geloof me het is een heerlijk kruidenmengsel voor marokaanse eten.

Cousecouse, marmitta, harrira, kippen in de oven, vleesgerechten. Bijna voor alles.

Behalve voor bestilla en nog een aantal bepaalde gerechten.

12-07-2009, 14:12


Nog meer tips dames?