Bekijk originele versie : halal hypotheek om een huis te kopen in Marokko
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
Salamo 3alajkom broeders en zusters.
Ik heb via via begrepen dat je in Marokko bij een islamic bank, en islamitische hypotheek kon sluiten (zonder rente/riba).
Dus een islamistische bank in Marokko. Ik begreep dat er dit het geval is, in Tetouan. Maar misschien in meer steden.
Uiteraard is het met een bepaalde meerwaarde (winstmarge voor de bank).
Al met valt dit in de categorie halal.
Zijn er mensen hier die sites hebben, informatie hierover, hoeveel kan je lenen, en voor welke huizen, etc.
shokran wa jazakom Allah.
namen, ervaringen, sites?
al_imraan
10-07-2009, 01:17
Nou, ik denk dat Halal Hypotheek gewoon NIET bestaan. Van welke winst of van welke geld ... leef het bank ?
StijlloozZ
10-07-2009, 09:51
De bank leeft van de winstopslag.
Is dat een bank wat ook geld leent als je hier in Nederland een huis wil kopen?
Salamo 3alajkom broeders en zusters.
Ik heb via via begrepen dat je in Marokko bij een islamic bank, en islamitische hypotheek kon sluiten (zonder rente/riba).
Dus een islamistische bank in Marokko. Ik begreep dat er dit het geval is, in Tetouan. Maar misschien in meer steden.
Uiteraard is het met een bepaalde meerwaarde (winstmarge voor de bank).
Al met valt dit in de categorie halal.
Zijn er mensen hier die sites hebben, informatie hierover, hoeveel kan je lenen, en voor welke huizen, etc.
shokran wa jazakom Allah.
Serieus? Bestaat dit in Marokko dat zou wel mooi zijn AlhemdoliLeh. Dan zou je dus gewoon een huis kunnen kopen of bouwen op deze manier masAllah.
Heb je meer info over die bank? De naam van de bank ofzo...
Allah swt weet het beste!
hindawiaaa
10-07-2009, 10:27
Ik zou ook wel meer informatie willen. Goed van je zuster dat je er op komt om dit te plaatsen Masallah van je.
In Marokko kun je toch vaker zonder rente iets kopen :o
In Essaouira kreeg ik van zo n project ontwikkelaar te horen dat je gewoon ook via hun kon betalen....je betaald dan per maand een bedrag aan hun, het verschil is alleen dat het huis echt van jou is als je alles hebt betaald (ipv van meteen indien je het via een bank doet). Je betaalt dan gewoon het bedrag dat zij ervoor vragen (dus niets extra's erbij, geen rente geen winstopslag)
hindawiaaa
10-07-2009, 10:35
In Marokko kun je toch vaker zonder rente iets kopen :o
In Essaouira kreeg ik van zo n project ontwikkelaar te horen dat je gewoon ook via hun kon betalen....je betaald dan per maand een bedrag aan hun, het verschil is alleen dat het huis echt van jou is als je alles hebt betaald (ipv van meteen indien je het via een bank doet). Je betaalt dan gewoon het bedrag dat zij ervoor vragen (dus niets extra's erbij, geen rente geen winstopslag) Waar ligt Essaouira? Ik wil voornamelijk een huis kopen in Tanger of Nador centrum. Liefst een apartement met 2 slaapkamer, woonkamer douche, bad, toilet. hoe duur zijn de appartementen in Nador?
EN moet je dan altijd eerst zelf wat bijleggen dus stel die huisje kost 20.000 euro moet je dan al 10.000 voorschot betalen bij die bank of kan je gewoon direct per maand betalen zonder voorschot? :p
Waar ligt Essaouira? Ik wil voornamelijk een huis kopen in Tanger of Nador centrum. Liefst een apartement met 2 slaapkamer, woonkamer douche, bad, toilet. hoe duur zijn de appartementen in Nador?
EN moet je dan altijd eerst zelf wat bijleggen dus stel die huisje kost 20.000 euro moet je dan al 10.000 voorschot betalen bij die bank of kan je gewoon direct per maand betalen zonder voorschot? :p
Essaouira ligt meer naar het zuiden...tussen casablanca en agadir...
je moest wel eerst een voorschot betalen volgens mij en daarna gewoon verder betalen per maand...maar ik weet niet meer hoeveel dat ongeveer zou zijn :kweetnie:
hindawiaaa
10-07-2009, 10:50
Jammer dat je het niet weet precies. Dat is dan wel ver van Nador,maar ik hoop dat er meer reacties komen..
Dat hoor ik vaak laatste tijd.
Maar hebben jullie een naam van die islamitische bank of islamitische financieel instelling?
Misschien een website met informatie over zo'n financieel product zonder Riba/Rente?
Ik denk dat veel zusters en broeders via deze weg een huis kunnen kopen/laten bouwen in Marokko en zo een financiƫle toekomst kunnen bouwen zonder de haram (Rente/riba).
Dus, graag websites mailen mensen, of een naam..
Wij wachten op een reactie met meer concrete info.
Moge allah je zonden vergeven broeder/zuster.
hindawiaaa
10-07-2009, 11:10
Insallah
__Tazourakht__
10-07-2009, 11:52
Halal hypotheek bestaat niet!
Die winstmarge is toch gewoon rente (ribaa), alleen ze noemen het winstmarge.
Winstmarge is extra betalen omdat de bank jou geld leent en rente is ook extra betalen omdat de bank jou geld leent.
Varkensvlees is toch ook haram, ook als mensen het ineens schaap gaan noemen is het nog steeds haram.
hindawiaaa
10-07-2009, 11:57
Inderdaad!!
cheguevara
10-07-2009, 12:22
halal hypotheek bestaat niet en mag ook niet in marokko
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.