Bekijk originele versie : Marokkaanse Theatervoorstelling "Maandou Saad"
stchahrazad
13-05-2004, 13:12
Benyounes organiseert in samenwerking met
Stichting Chahrazad
Theaterstuk “MAANDOU SAÀD”
Geen geluk!
Op zaterdag 22 mei 2004
Theaterstuk zal plaats vinden in
“TIVOLI” Bovenzaal!
Oudegracht 245 UTRECHT
Kaartverkoop + Inloop: 18.30
Start Theaterstuk : 20.00
Entree: €15
Tevens bieden wij in die tussentijd de gelegenheid om foto’s te maken met de acteurs!!
Voor kaartverkoop, reserveringen en informatie kunt u mailen naar Stichting_chahrazad@hotmail.com of bellen naar:
Benyounes: 06-25412690
Chadia: 06-45602494
Let op: Beperkt aantal plaatsen!!!
Wees tijdig met reserveren!
Lebda_boy
13-05-2004, 17:35
btje duur kun je beter naar een concert gaan
Najmatje
13-05-2004, 22:45
Origineel gepost door Lebda_boy
btje duur kun je beter naar een concert gaan
Ahhaha Jah Of Niej!! :o :)
:boogie:~~Ne3Ne3~~:boogie:
stchahrazad
13-05-2004, 23:04
[QUOTE]Origineel gepost door Najmatje
[B]Ahhaha Jah Of Niej!! :o :)
Het is maar wat je duur vind.. Bekende Marokkaanse acteurs vanuit Marokko met een nieuwe komische theater voorstelling wat zich komende week in Madrid ,Parijs,Brussel en Utrecht zal bevinden .....
Das erg goedkoop hoor..
Voor flyer zie... www.chahrazad.nl
:zwaai:
ik ga maybe met me schoonzus, en heb me aangemeld op die site maar wat een droge site zeg...hoe kom je die forum nou binnennnnnnnnn
toedeloeeeeeee
stchahrazad
14-05-2004, 11:47
De site is nog niet helemaal af.. ik verwees jullie meer naar de flyer die daar op staat.... groetjes..
Leuk dat er voor de Marokkanen iets op het gebied van kunst wordt georganiseerd uit hun eigen land. Maar mijn vraag is: waarom moet het weer een Arabisch toneelstuk zijn? Het is toch wel bekend dat ongeveer 90% v.d. Marokkanen in Nederland Imazighen (Berbers) zijn. Vooral n Utrecht zijn er veel Berbers. Kunst is kunst en theater is er een vorm van. Ik zou dit toneelstuk ook wel willen zien, mits ik het zou verstaan!
Voor alle Imazighen die geinteresseerd zijn in theater, is er een heel goed alternatief in Roosendaal. Daar wordt ook een toneelstuk opgevoerd in het Berbers wel te verstaan! Ik heb het al een keer gezien en het is echt de moeite waard. Tevens gaat Ithran optreden van "Yewchi cem babam....
Voor meer info:
http://www.tawiza.nl/content/actueel.php?id=118&igg=actueel
naar beneden scrollen voor de informatie
de groeten
Origineel gepost door stchahrazad
De site is nog niet helemaal af.. ik verwees jullie meer naar de flyer die daar op staat.... groetjes..
aaah okydoky
Origineel gepost door ARMANDO
Leuk dat er voor de Marokkanen iets op het gebied van kunst wordt georganiseerd uit hun eigen land. Maar mijn vraag is: waarom moet het weer een Arabisch toneelstuk zijn? Het is toch wel bekend dat ongeveer 90% v.d. Marokkanen in Nederland Imazighen (Berbers) zijn. Vooral n Utrecht zijn er veel Berbers. Kunst is kunst en theater is er een vorm van. Ik zou dit toneelstuk ook wel willen zien, mits ik het zou verstaan!
Voor alle Imazighen die geinteresseerd zijn in theater, is er een heel goed alternatief in Roosendaal. Daar wordt ook een toneelstuk opgevoerd in het Berbers wel te verstaan! Ik heb het al een keer gezien en het is echt de moeite waard. Tevens gaat Ithran optreden van "Yewchi cem babam....
Voor meer info:
de groeten
ik begrijp het ook niet hoor, maar ga voor de gezelligheid en ik neem een tolk mee :D
stchahrazad
15-05-2004, 13:00
Origineel gepost door ARMANDO
Voor meer info:
de groeten
Bedankt voor je reactie,
Het kan zo zijn dat er veel berbers in Utrecht wonen, maar ook daar zit verschil in .. de een is sous de ander chel7 de ander rif.... dan is arabisch toch beter de meesten begrijpen het ... althans ... binnen mijn vriendenkring wel....
Groetjes
stchahrazad
15-05-2004, 15:06
http://www.chahrazad.nl/images/stories/poster.gif
Benyounes organiseert in samenwerking met
Stichting Chahrazad
Theaterstuk “MAANDOU SAÀD”
Geen geluk!
Op zaterdag 22 mei 2004
Theaterstuk zal plaats vinden in
“TIVOLI” Bovenzaal!
Oudegracht 245 UTRECHT
Kaartverkoop + Inloop: 18.30
Start Theaterstuk : 20.00
Entree: €15
Tevens bieden wij in die tussentijd de gelegenheid om foto’s te maken met de acteurs!!
Voor kaartverkoop, reserveringen en informatie kunt u mailen naar Stichting_chahrazad@hotmail.com of bellen naar:
Chadia: 06-45602494
Benyounes: 06-25412690
Let op: Beperkt aantal plaatsen!!!
Wees tijdig met reserveren!
:zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai:
Bedankt voor je reactie,
Het kan zo zijn dat er veel berbers in Utrecht wonen, maar ook daar zit verschil in .. de een is sous de ander chel7 de ander rif.... dan is arabisch toch beter de meesten begrijpen het ... althans ... binnen mijn vriendenkring wel....
Groetjes
Jij ook bedankt voor je reactie. Heb je op basis van je vriendenkring de doelgroep voor dat toneelstuk bepaald? Verreweg de meeste Marokkanen in Nederland zijn uit de (70-80%) Rif, dat is algemeen bekend. De meeste daarvan (vooral degenen die hier zijn opgegroeid) beheersen echt geen Arabisch, vooral niet op het niveau dat in de kunst wordt gebruikt. Maar goed, er zullen genoeg Imazighen naar die voorstelling komen (omdat er te weinig Arabisch-sprekenden zijn), omdat er geen ander aanbod is (waar ze wat van weten). Ze zullen er weinig van begrijpen, maar het geld komt binnen, dat is toch het meest belangrijk?
de groeten
stchahrazad
15-05-2004, 23:51
Dag Armando,
Bij ons is geld niet belangrijk...! we doen het allemaal vrijwillig en zullen er ook niets aan verdienen..laat dat even duidelijk zijn!!! ook op de flyer zie je dat er geen sponsors staan dus dan weet je dat we het uit eigenzak hebben laten komen...!! Verder hoop ik dat we in de toekomst samen met jou een ander theatervoorstelling te organiseren .... wat Imazigh talig zal zijn...
Groetjes .....
stchahrazad
15-05-2004, 23:52
En hoop dat de opkomst groot zal zijn!! zowel mannen als vrouwen... !!
Groetjes
Dag Armando,
Bij ons is geld niet belangrijk...! we doen het allemaal vrijwillig en zullen er ook niets aan verdienen..laat dat even duidelijk zijn!!! ook op de flyer zie je dat er geen sponsors staan dus dan weet je dat we het uit eigenzak hebben laten komen...!! Verder hoop ik dat we in de toekomst samen met jou een ander theatervoorstelling te organiseren .... wat Imazigh talig zal zijn...
Groetjes .....
Oke, mooi. Het zou mooi zijn als we samen een Amazigh-toneelstuk kunnen organiseren, mocht je echt interesse hebben kun je me PM-en. Ik heb een aantal contacten op het gebied van Amazigh-theater.
Ik wens je daarnaast veel succes met dit toneelstuk en hoop dat er veel mensen komen. Mijn kritiek is alleen dat er (in het algemeen) in Nederland teveel dingen voor Marokkanen worden georganiseerd die niet op de daadwerkelijke doelgroep gericht zijn. Te vaak wordt er voor Arabisch gekozen. Ik hoop dat dat is overgekomen. Voor de rest veel succes!
de groeten
de groeten
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.