Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ben jij er klaar voor?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

minga
13-05-2004, 12:12

Ben jij er klaar voor om je heer te ontmoeten...en je gisaab (straffen) te ondergaan?....want op deze tempo in de wereld is you al kiama nabij....het duurt echt niet lang meer.. :( maga salaam

rnaj
13-05-2004, 12:25
Zie mijn onderschrift, in zoverre ik het serieus neem :D

babyvanbelisma
13-05-2004, 13:17
Tot mijn schaamte moet ik zeggen dat ik er nog niet klaar voor ben. Ik heb (waarschijnlijk zoals ieder mens) veel zonden gehad, en er is nog veel wat ik moet doen om mijn respect aan Allah swt te tonen..... Insh'Allah zal ik er snel klaar voor zijn....

minga
13-05-2004, 15:13
blablabla niets anders te melden? sukkels.....By the way ik loop niet te wachten op mijn dood ik leef verder tot het gebeurt klaar maar...ik probeer wel GOED te leven...volgens de Islamitische manier....dus wel met besef waar ik mee bezig ben..... Gegroet voor de ongelovigen..als jullie dat lekkere hete vuurtje voelen......IS HET AL TE LAAT....:hihi:

Erwin
13-05-2004, 15:25

Hoe gaat dat dan in z'n werk? Ik heb dan toch geen lijf meer wat gegeseld zou kunnen worden?

hbohuisvrouw
13-05-2004, 15:44
Wel nee, de huidige status van de "schepping" in acht genomen, kunnen we rustig aannemen dat ALS er een schepper bestaat, deze alles behalve intelligent of almachtig is. Ik denk dat we die fictieve schepper beter kunnen inschatten als een ietwat DOMME KRACHT die schept volgens het principe van dik hout zaagt men planken en met lange halen snel thuis. Dus mocht ik tot mijn verrassing straks de schepper toch ontmoeten klets ik me evengoed alsnog regelrecht het paradijs in. DIT IS ECHT ERG HOOR. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

babyvanbelisma
13-05-2004, 15:47
Ach, sommige mensen zijn zo ondankbaar.....

hbohuisvrouw
13-05-2004, 15:57
WONDER? Met alle respect, maar je bent ZELF al een groot wonder. Kijk a.u.b. eens naar je eigen lichaam, wat je allemaal kunt! God laat ons vaak genoeg "wonderen"zien, kijk goed om je heen. Doe je ogen open. Maar ja, het is ook een kwestie van "gewoon geloven".

Blizzard
13-05-2004, 16:00
Origineel gepost door Erwin Hoe gaat dat dan in z'n werk? Ik heb dan toch geen lijf meer wat gegeseld zou kunnen worden? Je krijgt je eigen lijf terug ja, en je ziel natuurlijk.

hbohuisvrouw
13-05-2004, 16:07
Je zit er niet zover naast: 33 jaar. Je zal inderdaad hetzelfde lichaam hebben als nu en dezelfde ziel. Dit is echt NIET zo moeilijk voor God hoor!!!!!!! HIJ HEEFT JOU IMMERS OOK GESCHAPEN. WORD WAKKER.

hbohuisvrouw
13-05-2004, 16:16
Je kunt het hiernamaals niet vergelijken met het leven hier op aarde. 33 jaar kan in de Hel of Hemel kan heel anders zijn en aanvoelen dan hier op aarde. Je moet er niet zo rationeel naar kijken. Wij mensen kunnen ons ook totaal geen voorstelling maken van hoe God of de Hemel/Hel er uit ziet. Dat gaat ons verstand te boven.

hbohuisvrouw
13-05-2004, 16:25
Sorry, hoor, maar ik denk voor mijzelf en leef voor mezelf. en er is niemand die mij onder de duim houdt. Ik loop helemaal geen leiders achterna. God heeft elk mens verstand gegeven om na te denken en we kunnen allemaal zelf lezen en schrijven (ik in ieder geval wel). Als ik ergens een antwoord niet op weet lees ik zelf de Koran wel, daar heb ik geen geestelijk leider voor nodig.

hbohuisvrouw
13-05-2004, 16:29
De Koran is door God geschreven. Maar ja, je gelooft niet in God, dus we kunnen wel doorblijven met rondjes draaien.

hbohuisvrouw
13-05-2004, 17:01
Godfried, wat wil je in 's Hemelsnaam? Dat God (God vergeve me) zelf naar beneden komt om jou te laten zien dat Hij bestaat. Daarvoor heeft hij Profeten naar de Aarde gestuurd. Die Profeten handelden niet uit eigenbelang, maar om ons mensen te waarschuwen!!!!!!!! Jah, ik heb/had een prettige discussie met Godfried en niet met jou. Toedeloe.

hbohuisvrouw
13-05-2004, 17:25

Ik blijf het proberen: De religies: Jodendom, Christendom, Islam lijken op mekaar en bevatten misschien niets nieuws omdat ze van dezelfde Bron (God) komen. God zond naar elk volk en elke plaats op een bepaald moment een Profeet, om ze te vertellen dat ze in de ene God moesten geloven. Die mensen gingen, na een tijd geloofd te hebben, dwalen en veranderden de Schriften (bijbel, Thora), daarom was het nodig dat er elke keer een nieuwe Profeet gezonden werd naar de mensen om ze te leiden.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6