Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : IBG op Jacht

Pagina's : [1] 2

al_imraan
09-07-2009, 01:34

DEN HAAG - Misbruik van de studiebeurs moet worden bestraft met een boete. Boosdoeners moeten dan natuurlijk ook nog eens het ten onrechte geïnde beursgeld terugbetalen. Beide maatregelen moeten zo snel mogelijk in de wet worden opgenomen. Dat zegt het ministerie van Onderwijs woensdag. Het die dag door de PvdA aangekaarte misbruik van de uitwonendenregeling is al langer bij het departement bekend en ook aan de Kamer gemeld. Volgens PvdA-Kamerlid Hans Spekman hebben studenten vorig jaar voor 80 miljoen euro ten onrechte opgestreken door op te geven dat ze op kamers wonen, terwijl ze in werkelijkheid gewoon bij hun ouders wonen. Minister Ronald Plasterk van Onderwijs is vorig jaar een breed onderzoek begonnen naar alle mogelijke middelen om dit soort misbruik tegen te gaan, zodat hij passende maatregelen kan nemen. Later dit jaar zal hij daarover rapporteren aan de Tweede Kamer, aldus zijn woordvoerder. De Informatie Beheer Groep controleert of de student op een ander adres dan dat van de ouders staat ingeschreven. Goed controleren kan echter alleen door de zogenoemde 'tandenborstelcontrole' aan huis. Dat kan alleen de recherche doen en het Openbaar Ministerie moet daarvoor ook nog eens voor ieder individueel geval toestemming geven.

tanjaoui
09-07-2009, 02:19
80% van de Marokkanen 'studeert' alleen voor de financiering ...en volgens mij staan ze allemaal uitwonend ingeschreven :hihi: scheelt wel ongeveer 200 per student als ze allemaal thuis wondend staan ze willen zogenaamd de 'tandenborstelcontrole'....wat als ik mijn tanden niet poets.....dan moet je net een broodje shoarma met knoflook en sambal hebben gegeten en dan zeggen...wil je ruiken:hihi: wat als je als bij je broer woont naast je ouders deur aan deur? wil je mijn tandenborstel zien? even over de balkon springen:lekkerpuh ik denk dat het praktisch niet uitvoerbaar is...voor elke controle moet toestemming aangevraag en gegeven worden kost veel tijd....ze moeten dan extra rechercheurs inzetten, kost ook allemaal geld, het is gewoon onmogelijk om iedereen te controleren.....je krijgt allemaal van die kort gedingen bij de rechter van ik woon wel uit...dit dat... laat het gewoon zo zou ik zeggen tegen Plasterk je hebt toch je diploma al ewa laat ons een beetje van jullie profiteren:hihi: :hihi:

beunhaas
09-07-2009, 11:09
ach ja voordat er echt actie word ondernomen zijn we weer 5 jaar verder... dit roepen ze al jaren....

Marruecos_Chica
09-07-2009, 12:32
Dat kost allemaal geld en met deze crises gaat dat ze op korte termijn niet lukken.

Godvruchtig
09-07-2009, 12:50

Mensen doe niet zo naïef het kan wel degelijk, een paar maanden terug is een meid in mijn omgeving (Marokkaanse idd) er enorm bij genaaid. Ze vroegen werkelijk de domste dingen toen ze haar op gesprek vroegen. zoals:"Waar staat jouw wekker in het huis?" (op welke plek in de kamer, welke kleur etc) Nadat ze het huis van top tot teen hadden bekeken. Nu mag ze ieder cent terug betalen.

Godvruchtig
09-07-2009, 12:55
Tanjawi: jij bent niet zo slim bezig, denk je dat ze hier geen kijkje nemen. Verwijder jouw reactie, fda7t denya. :hihi:

amira00
09-07-2009, 12:57
ja ik ken ook iemand waarbij dit is gebeurd.. gewoon te erg! Dus mensen je valt uiteindelijk door de mand!!

Esperanza.
09-07-2009, 14:00
Mijn neef heeft een boete gekregen van 3000,- euro

nisrin83
09-07-2009, 14:39
Klopt bij sommige mensen kunnen ze het controleren gaat meestal bij mensen die in de bijstand zitten of wat dan ook. Maar als iemand ingeschreven staat bij iemand die een koophuis heeft, kunnen ze de eigenaar van het huis niet dwingen het huis te onderzoeken.

motorola
09-07-2009, 15:07
Hehe eindelijkkkkkkkkk wordt het aangepakt, stelletje oplichters allemaal

Ahmedmocro
09-07-2009, 15:23
Dat kost allemaal geld en met deze crises gaat dat ze op korte termijn niet lukken. Crisis of geen crisis, ze komen er toch achter op de een of andere manier.

HoceimaBoyZ
09-07-2009, 15:44
Studenten die op dit moment worden gepakt, vallen door de mand tijdens de bijstandsfraude. Het is inefficiënt om langs elke uitwonende student te gaan om te controleren of diegene daar wel daadwerkelijk woont.

al_imraan
09-07-2009, 15:53
Wat voor bewijzen hebben die mensen nodig om te kunnen zeggen ''jij woont hier niet'' ?

HoceimaBoyZ
09-07-2009, 16:01
Wat voor bewijzen hebben die mensen nodig om te kunnen zeggen ''jij woont hier niet'' ? In je huis liggen studieboeken wanneer je studeert. Als die er daar niet liggen, dan woon je daar dus niet fysiek, maar woon je daar alleen op papier :hihi:

beunhaas
09-07-2009, 16:14

Hehe eindelijkkkkkkkkk wordt het aangepakt, stelletje oplichters allemaal Het leven van eeen student is duur :ego: Maar voor degene die roepen je wordt toch gepakt.. De overgrote deel zal nooit worden gepakt. Ze plukken gwn her en der wat studenten eruit om te controleren.. Stteekproeven

Pagina's : [1] 2