Bekijk originele versie : Hoe moet je afbouwen met cambridge dieet
ik hoop dat iemand mij kan helpen??
Ik wil afbouwen alleen me consulente is op vakantie ze is pas eind deze maand terug
Hebben jullie misschien een voorbeeld voor mij ofzo
plzzzzzzzzz
Heb je geen boekje gehad waarin staat hoe je moet opbouwen?
Heb je geen boekje gehad waarin staat hoe je moet opbouwen?
Nee,
ik ben precies 1 maand bezig en 8 kilo afgevallen.
Ik hou het nu niet meer vol en ik ben bang dat ik nu weer ga vreten dus ik ga liever afbouwen.
Wat ik vandaag heb gedaan is:
Sochtends en smiddags CB maaltijd
en savonds een bord gewokte groente met wat garnalen er door heen.
Is dat wel goed??
Cytherea
09-07-2009, 00:03
Lijkt me prima.
Zolang je maar groenten, vlees, vis of kip eet zit je goed.
Geen suikerhoudende producten, brood enzovoorts eten.. Zodra (veel) brood en suiker eet kom je 1 a 2 kilo aan: dit omdat je meer vocht hierdoor gaat vasthouden.
Misschien voor de rest even googlen?
Lijkt me prima.
Zolang je maar groenten, vlees, vis of kip eet zit je goed.
Geen suikerhoudende producten, brood enzovoorts eten.. Zodra (veel) brood en suiker eet kom je 1 a 2 kilo aan: dit omdat je meer vocht hierdoor gaat vasthouden.
Misschien voor de rest even googlen?
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb op alle mogelijke manieren (met trefwoorden) geprobeerd om te googlen maar ik vind maar niks duidelijks.
Ik had nog 1 vraagje:
wat mag ik toevoegen aan de groente die ik ga wokken.
Ik heb het vandaag in een beetje wokolie gewokt.
Mag je er ook een beetje woksaus ofzo bij doen??
Cytherea
09-07-2009, 00:25
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb op alle mogelijke manieren (met trefwoorden) geprobeerd om te googlen maar ik vind maar niks duidelijks.
Ik had nog 1 vraagje:
wat mag ik toevoegen aan de groente die ik ga wokken.
Ik heb het vandaag in een beetje wokolie gewokt.
Mag je er ook een beetje woksaus ofzo bij doen??
Wat ik weet van cambridge is dat het gebaseerd is op milde ketose. Hierin blijf je als je maximaal 20 kh (koolhydraten) per dag eet. Dus je zult naar het aantal kh moeten kijken in de woksaus... Meestal bevatten woksauzen wel veel suiker (dus kh).
Hoeveel kh zit er in 1 cambridge maaltijd?
Wat ik weet van cambridge is dat het gebaseerd is op milde ketose. Hierin blijf je als je maximaal 20 kh (koolhydraten) per dag eet. Dus je zult naar het aantal kh moeten kijken in de woksaus... Meestal bevatten woksauzen wel veel suiker (dus kh).
Hoeveel kh zit er in 1 cambridge maaltijd?
dit wist ik helemaal niet.... maar ik weet niet hoeveel kh er in een maaltijd zit ik ga het morgen even nachecken.
Heb jij dit dieet ook gedaan?
Ik wil er wel graag iets in hebben voor de smaak namelijk.
Ik neem aan dat ik er absoluut geen zout in mag?
Cytherea
09-07-2009, 00:33
dit wist ik helemaal niet.... maar ik weet niet hoeveel kh er in een maaltijd zit ik ga het morgen even nachecken.
Heb jij dit dieet ook gedaan?
Ik wil er wel graag iets in hebben voor de smaak namelijk.
Ik neem aan dat ik er absoluut geen zout in mag?
Ik heb het dieet niet gedaan. Maar ik volg zelf een atkins/lowcarb/proteine dieet wat er wel iets op lijkt. Zolang ik maar veel eiwitten eet en niet boven de 20 kh per dag kom val ik af.
Dit is bijvoorbeeld mijn dag:
07.00 Eiwitshake (100 kcal, 1 hk)
12.00 Eiwitshake
15.00 2 plakjes 20+ kaas (60 kcal per plakje en o kh)
plus wat tomaatjes en olijfjes
18.00 Vlees (100/200 gram) plus groenten (100/200 gram)
Ongeveer 300/400 kcal
20.00 Snacks (suikervrij ijsje, soja nootjes, 20+ kaas)
In totaal neem ik meestal 1000-1300 kcal op een dag en 20 kh. Hierdoor kom ik ketose en val ik af.
Je zult met Cambridge moeten kijken hoeveel kh en kcal je binnen krijgt en hier een ander voedingspatroon in elkaar moeten knutselen.
Ow ja; zout en kruiden mag gewoon. Let wel op voor gemixte kruidenmixen: deze bevatten soms suiker.
Ik heb het dieet niet gedaan. Maar ik volg zelf een atkins/lowcarb/proteine dieet wat er wel iets op lijkt. Zolang ik maar veel eiwitten eet en niet boven de 20 kh per dag kom val ik af.
Dit is bijvoorbeeld mijn dag:
07.00 Eiwitshake (100 kcal, 1 hk)
12.00 Eiwitshake
15.00 2 plakjes 20+ kaas (60 kcal per plakje en o kh)
plus wat tomaatjes en olijfjes
18.00 Vlees (100/200 gram) plus groenten (100/200 gram)
Ongeveer 300/400 kcal
20.00 Snacks (suikervrij ijsje, soja nootjes, 20+ kaas)
In totaal neem ik meestal 1000-1300 kcal op een dag en 20 kh. Hierdoor kom ik ketose en val ik af.
Je zult met Cambridge moeten kijken hoeveel kh en kcal je binnen krijgt en hier een ander voedingspatroon in elkaar moeten knutselen.
Ow ja; zout en kruiden mag gewoon. Let wel op voor gemixte kruidenmixen: deze bevatten soms suiker.
Ohh dit wist ik allemaal niet.
Ben je je 20 kilo kwijt geraakt met een ketose dieet? Ik vind het echt super knap van je.
Ik ben 8 kilo kwijt en ben echt heel erg blij. Wat zal jij blij zijn met je 20 kilo :goedzo:
Wat betreft de 20 Kh's, dat heb ik nooit geweten.
Cytherea
09-07-2009, 00:40
Ohh dit wist ik allemaal niet.
Ben je je 20 kilo kwijt geraakt met een ketose dieet? Ik vind het echt super knap van je.
Ik ben 8 kilo kwijt en ben echt heel erg blij. Wat zal jij blij zijn met je 20 kilo :goedzo:
Wat betreft de 20 Kh's, dat heb ik nooit geweten.
Dankjewel :o
Het principe komt van het atkins dieet. Het is ook de basis voor low-carb dieeten en proteine dieten. Sommige mensen raken ook in ketose met 25 kh maar in mindere mate. Atkins had het altijd over het vinden van je persoonlijke grens en adviseerde mensen het aantal kh's langzaam op te bouwen.
Ik heb vorig jaar augustus 80 kg gewogen. Maar heb niet afgebouwd en ben flink brood, pasta, chocola etc gaan eten. Met als gevolg: jojo-en van 80 naar 85 van 85 naar 90 en 90 naar 85 tot uiteindelijk 94 kg. :maf: Ik hoop volgende week onder de 90 te zitten (91 is van afgelopen zondag)
Dankjewel :o
Het principe komt van het atkins dieet. Het is ook de basis voor low-carb dieeten en proteine dieten. Sommige mensen raken ook in ketose met 25 kh maar in mindere mate. Atkins had het altijd over het vinden van je persoonlijke grens en adviseerde mensen het aantal kh's langzaam op te bouwen.
Ik heb vorig jaar augustus 80 kg gewogen. Maar heb niet afgebouwd en ben flink brood, pasta, chocola etc gaan eten. Met als gevolg: jojo-en van 80 naar 85 van 85 naar 90 en 90 naar 85 tot uiteindelijk 94 kg. :maf: Ik hoop volgende week onder de 90 te zitten (91 is van afgelopen zondag)
Wat zonde!!
Daar zit ik nu dus ook mee. Ik wil gewoon goed afbouwen zodat alles er niet weer zo snel aan gaat zitten.
Maar je weet nu waar je op moet letten als het er af is.
Ik ben van 85 naar 76.7 gegaan.
En nu ga ik gewoon twee maaltijden vervangen en de derde maaltijd zal allene maar bestaan uit verschillende soorten groente en wat vis/kip.
Welke eiwitshake neem jij?? IK heb nog veel weight care maaltijden liggen.
ALs me cambridge producten op zijn, stap ik over op weight care tot het op is.
Kan je met weight care shakes ook in ketose blijven
Cytherea
09-07-2009, 00:56
Wat zonde!!
Daar zit ik nu dus ook mee. Ik wil gewoon goed afbouwen zodat alles er niet weer zo snel aan gaat zitten.
Maar je weet nu waar je op moet letten als het er af is.
Ik ben van 85 naar 76.7 gegaan.
En nu ga ik gewoon twee maaltijden vervangen en de derde maaltijd zal allene maar bestaan uit verschillende soorten groente en wat vis/kip.
Welke eiwitshake neem jij?? IK heb nog veel weight care maaltijden liggen.
ALs me cambridge producten op zijn, stap ik over op weight care tot het op is.
Kan je met weight care shakes ook in ketose blijven
Knap hoor! Het steeds moeilijker naarmate je minder weegt.
Ik heb me shake hiervan:
http://www.eiwitpoeder.nl/whey-classic
Het is goedkoper. Maar je moet er wel multivitamine en mineralen naast slikken.
Het ligt eraan hoeveel kh weight care bevat.
Ik ga nu slapen.
Terusten :kus:
Cambridge
09-07-2009, 11:18
Hierbij een reactie van Cambridge hoofdkantoor:
Allereerst had u van uw consulent inderdaad de brochure: "je gewicht in evenwicht" moeten ontvangen. Hierin staat alle informatie die u nodig heeft voor het succesvol afronden van het Cambridge dieet.
Hierbij kort de informatie die in deze brochure staat:
Week 1:
3 x een Cambridge maaltijd
1 x 400 kcal maaltijd
De 400 kcal maaltijd bestaat uit:
- 75 gram (bereid) vlees, witvis, kip of vleesvervanging
- 200 gram groenten zonder saus of boter
Week 2:
2 x een Cambridge maaltijd
1 x 150 kcal maaltijd
1 x 400 kcal maaltijd
De 150 kcal maaltijd bestaat uit een boterham dun besmeerd met halvarine en magere kaas (20+ of 30+) of magere vleeswaren. Wij bevelen in dee fase lichtbruin brood aan, omdat het licht verteerbaar is.
In deze fase mag u 2 gekookte aardappelen toevoegen aan de vlees en groenten. Het liefst jonge of zoete aardappelen
Week 3:
1 x een Cambridge maaltijd
1 x 150 kcal maaltijd
1 x 300 kcal maaltijd
1 x 400 kcal maaltijd
Deze week voegt u dus een 300 kcal maaltijd toe. Deze bestaat uit 2 sneetjes volkorenbrood, dun besmeerd met halvarine en mager beleg.
Bij de 400 kcal maaltijd mag u 2 opscheplepels (ongeveer 100 gram) pasta of (zilvervlies) rijst toevoegen in plaats van 2 aardappelen.
Week 4:
1 x een Cambridge maaltijd
1 x 150 kcal maaltijd
1 x 300 kcal maaltijd
1 x 400 kcal maaltijd
In deze week kunt u 1 stuk fruit en een mager melk(product) per dag eten.
------------------------------------------------------------------------------------------------
De brochure "je gewicht in evenwicht" is vernieuwd en heet nu "Afbouwen en opbouwen". U kunt deze opvragen bij uw consulent.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat betreft het wokken van groente en vis in wokolie is geen probleem. Wokolie is zelfs beter als andere oliƫn. Maar dat verschil is gering. Het maakt dus in weze niet uit welke olie u gebruikt.
Met vriendelijke groet,
Jacqueline Klein
Cambridge Healthplan Benelux BV
Saloua__
09-07-2009, 17:15
Bestaat een cambridge dieet alleen uit shakes of wat??
@ cambridge:
Thnx voor je antwoord.
Ik doe nu gewoon dagelijks 2 cambridge producten en 1 keer 200 gram groente met 75 gram vis en een klein beetje soja saus er door heen.
Voor de rest veel water. Ik ga dit 4 weken zo doen, omdat ik nog voor 4 weken aan cb maaltijden heb.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.