Bekijk originele versie : Verplicht feestje?
Niet iedere puber blij met uitstapje naar doop Amalia
Sjoerd Jansen
appingedam/dalerpeel - Dertig brugklasleerlingen uit Drenthe en Groningen beleven een spannende tijd. Eén dezer dagen valt bij hen een officiële uitnodiging van het koninklijk huis in de bus om op 12 juni de doopplechtigheid van prinses Catharina- Amalia bij te wonen.
Sommige kinderen zijn door hun school al ingelicht dat ze tot de gelukkigen behoren, anderen weten nog van niets. Tot de laatste categorie behoren zeven leerlingen van 12 à 13 jaar oud van het Ommelander College in Appingedam. "Er is ons gevraagd om het voor de kinderen geheim te houden, totdat ze de officiële uitnodiging hebben gekregen", zegt rector Sense de Groot.
De school heeft de leerlingen min of meer willekeurig voor de doopplechtigheid uitgekozen. "We hebben over het algemeen goede leerlingen. Dus de leerprestaties hebben niet meegespeeld. Wel hebben we er voor gezorgd dat ieder van onze schooltypes wordt vertegenwoordigd. Ook is er een goede mix van jongens en meisjes." De Groot gaat zelf mee als begeleider en verwacht dat het voor iedereen een heel speciale dag wordt.
Van het H.N. Werkman College in de stad Groningen mogen acht brugklassers de doop bijwonen. De twee scholen zijn door de provincie Groningen bij het koninklijk huis voor de uitnodigingen voorgedragen. Volgens provincie-woordvoerder Anita Havinga worden de scholen op deze manier bedankt voor hun betrokkenheid bij het project jeugdparticipatie, waarbij geprobeerd wordt om jongeren voor de provinciale politiek te interesseren.
In Drenthe zijn de scholen, die kinderen naar de doop mogen afvaardigen, hoogstpersoonlijk door commissaris van de koningin Relus ter Beek uitgezocht. Hij wilde scholen uit een klein dorp, die iets hebben met het koningshuis. Vandaar dat de Prins Willem-Alexanderscholen in Dalerpeel en Erica de kinderen mochten uitzoeken. Omdat het op uitdrukkelijk verzoek van het Koninklijk Huis brugklassers moeten zijn, gaat het om leerlingen die vorig jaar al de beide scholen hebben verlaten. "Voor ons was het nog leuker geweest om leerlingen af te vaardigen die nog bij ons op school zitten, maar dat mag dus niet", zegt directeur Martijn Mulder van de school in Erica. "Maar we voelen ons als school uit een klein dorp heel vereerd."
De kinderen zijn door loting aangewezen. "Een aantal kinderen reageerde heel enthousiast, anderen wat minder. Sommigen zijn echte brugpiepers. Die worden liever met rust gelaten, maar ze draaien nog wel bij".
Blijkbaar mogen alleen kinderen van 'witte scholen' de doop van Amalia bijwonen. Wanneer zijn de 'zwarte scholen' aan de beurt? ...oh, nee ik begrijp het al...ze hebben niets met het koningshuis... :rolleyes:
NAdiAtje123
13-05-2004, 10:44
amalia is zelf half allochtoon, eigenlijk 3/4. Op welke school zal zij thuishoren
Origineel gepost door GodfriedvanB
Tja ik merk dat het koningshuis vaak nog meer leeft onder Antillianen en Surinamers dan onder de Nederlanders.
Maar ik vind het een beetje muggeziften om ook hier maar weer gelijk een zaak van discriminatie van te maken.
Het koningshuis mag van mijn part afgeschaft worden, ze kosten de burger alleen maar geld.
Muggeziften?!? Discriminatie?!?
Je moet goed lezen, knul... :D
Origineel gepost door saidtwee
ik voor spel dat amilia zijn man later uit marokko gaat komen .
en dat over 25 jaar en marokkaanse minister prisident gaan krijgen ,lijkt me wel leuk .ik denk jullie ook of niet ?
Dat Amalia met een marokkaanse prins hgaat trouwen, zou best wel eens kunnen. De oranjes zijn volgens mij wel goed bevriend met het Marokkaanse hof.
Maar of over 25 jaar wij een Marokkaanse minister president hebben, waarschijnlijk niet.
Wie het eerst komt wie het eerst maalt, eerst nog een vrouw, dan nog een surinaamse man dan een surinaamse vrouw en dan zijn pas de turken en marokkanen aan de beurt..
Origineel gepost door rnaj
Dat Amalia met een marokkaanse prins hgaat trouwen, zou best wel eens kunnen. De oranjes zijn volgens mij wel goed bevriend met het Marokkaanse hof.
Maar of over 25 jaar wij een Marokkaanse minister president hebben, waarschijnlijk niet.
Wie het eerst komt wie het eerst maalt, eerst nog een vrouw, dan nog een surinaamse man dan een surinaamse vrouw en dan zijn pas de turken en marokkanen aan de beurt..
Je hebt helemaal gelijk!!
Alleen....eerst een moluks vrouw, dan een molukse man, en dan...ja ..... :D
Sorry, hoe kan ik de molukkers vergeten, waarschijnlijk ben ik nog wel een paar voormalige overzeese grondgebieden vergeten die stuk voor stuk voor de gastarbeiders aanspraak kunnen maken op deze funktie... ;)
Sorry, hoe kan ik de molukkers vergeten, waarschijnlijk ben ik nog wel een paar voormalige overzeese grondgebieden vergeten die stuk voor stuk voor de gastarbeiders aanspraak kunnen maken op deze funktie... ;)
Je zal de eerste niet zijn die de molukkers vergeet... :)
eh...je vergelijkt de molukkers toch niet met gastarbeiders?
Origineel gepost door sahira
Je zal de eerste niet zijn die de molukkers vergeet... :)
eh...je vergelijkt de molukkers toch niet met gastarbeiders?
Wel in de volg orde waarn ze aanspraak kunnen maken op de funktie van minister president. Voor de rest zie ik geen enkele reden om de molukkers en de gastarbeiders te vergelijken... :cool:
nee klopt die kleine beetje molukkers hier in nederland zijn allang uit gestorven (grapje) :p
Nee hoor, we zijn nog lang niet uitgestorven. Bovendien heb ik al voor volbloed nageslacht gezorgd... ;)
Wel in de volg orde waarn ze aanspraak kunnen maken op de funktie van minister president. Voor de rest zie ik geen enkele reden om de molukkers en de gastarbeiders te vergelijken... :cool:
;)
Origineel gepost door NAdiAtje123
amalia is zelf half allochtoon, eigenlijk 3/4. Op welke school zal zij thuishoren
Ze is een prinses, dus ik denk niet dat ze op een gewone school komt te zitten, waarschijnlijk een schooltje in de buurt van Wassenaar, waar meerdere kinderen van diplomaten etc. op zitten.
maak je niet druk daar komt over 25 jaar ook en eind aan ,en trouwens die kleine 500 molukkers die nog over gebleven zijn worden niet eens als molukkers meer gezien ,ook weer en (grapje) :giechel:
goh, wat een grapjas ben jij.... :rolleyes:
Niet zo laagdunkend doen over molukkers. Wij molukkers staan bekend om onze traditie's en saamhorigheid...en marokkanen?
wij marokkanen gaan over 25 jaar nederland over nemen wacht maar af .
sahira ik maak en grap met je ,jou zie ik meer als en vriendin die ik lang niet heb gezin ,en wil dus ook geen ruzie met je :) :zwaai:
Dat zullen we dan wel weer zien... :D
Is al goed Said, ik zie jou meer als mijn kleine, ondeugende broertje.. ;) :zwaai:
wij marokkanen gaan over 25 jaar nederland over nemen wacht maar af .
...om tot de conclusie te komen dat ze geen Marokkanen zijn maar Nederlanders.
Dat is toch een beetje het wrange: Nederland is sinds mensenheugenis een immigrantenland (Saksen, Bataven, Romeinen, Hugenoten, Portugese Joden, Italianen, Indonesiërs, Molukkers, Surinamers, Turken, Marokkanen, Vietnamezen, ga zo maar door) en net als zo'n immigrantengroep aan de beurt is om de macht over te nemen besluiten ze een bordje "Nederlander" om te hangen.
Tragisch...
Origineel gepost door Bazba
...om tot de conclusie te komen dat ze geen Marokkanen zijn maar Nederlanders.
Dat is toch een beetje het wrange: Nederland is sinds mensenheugenis een immigrantenland (Saksen, Bataven, Romeinen, Hugenoten, Portugese Joden, Italianen, Indonesiërs, Molukkers, Surinamers, Turken, Marokkanen, Vietnamezen, ga zo maar door) en net als zo'n immigrantengroep aan de beurt is om de macht over te nemen besluiten ze een bordje "Nederlander" om te hangen.
Tragisch...
wat is tragisch? Dat de marokkanen over 25 jaar de boel hier overnemen? :D Daar kan ik me iets bij voorstellen...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.