Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : T.v- tip voor vanavond

Pagina's : [1] 2

sahira
13-05-2004, 09:32

Documentaire: Ras staat los van genen Ned 1, 23.03 uur Op een college in de Verenigde Staten krijgt een groep leerlingen biologieles. Aan de hand van hun bloed en spuug onderzoeken de Aziatische Jacky, de blanke Noah en de zwarte Gorgeous samen met hun klasgenoten hun eigen en elkaars genen. Later vergelijken ze met behulp van computers hun gegevens met het genetisch materiaal van mensen over de hele wereld. Van tevoren voorspellen ze op wie ze genetisch het meest zullen lijken. Op degene die qua uiterlijk het dichtst bij je in de buurt komt, is de algemene veronderstelling. De verrassing is groot, als dit bij de daadwerkelijke vergelijking niet blijkt te kloppen. Biologen en genetici die in de IKON-documentaire Rasecht aan het woord komen, verbazen zich daar niet meer over. Na ruim tweehonderd jaar genonderzoek onderschrijven steeds meer wetenschappers dat het indelen van de mensheid in verschillende rassen op geen enkel genetisch-biologisch feit kan worden gestoeld. De ontdekking zaagt de poten weg onder de stoel van het racisme, van het indelen van de mensheid in huidskleur, lichaamsbouw en vorm van de ogen, met alle daaraan gekoppelde vooroordelen en veronderstellingen. Het denken in rassen, dat onder het mom van de wetenschap in feite uitsluitend is gebaseerd op uiterlijke kenmerken, heeft eeuwenlang volkeren achtergesteld die qua ras 'inferieur' werden geacht. Rasecht rekent ermee af. Zelfs voor de eigentijdse studenten in het Amerikaanse college-klasje is dat wel even slikken. Over de vraag of ze in denkbeeldige onderhandelingen hun huidskleur zouden verkopen, hoeft de blanke Noah niet lang na te denken: "Dat zou ik nooit doen. Het is volgens mij nog steeds een voordeel om blank te zijn." Kijken dus vanavond!

sahira
13-05-2004, 09:45
Origineel gepost door Justified sorry ga vanavond naar Mtv base kijken. Groot gelijk, is veel belangrijker... :rolleyes:

arabchrstn
13-05-2004, 09:49
Het is dus niet zo dat Marokkanen de allerintelligentste wezens op aarde zijn?

sahira
13-05-2004, 09:50
Origineel gepost door arabchrstn Het is dus niet zo dat Marokkanen de allerintelligentste wezens op aarde zijn? Nee, dat zijn de molukkers.. :D

NAdiAtje123
13-05-2004, 10:34

Origineel gepost door sahira Nee, dat zijn de molukkers.. :D :lol: die is echt goed geantwoord

tonk
13-05-2004, 11:44
Origineel gepost door sahira Nee, dat zijn de molukkers.. :D Dus ik hoef niet meer te kijken? ;)

misz_bella
13-05-2004, 11:56
ik ga miss congenelity kijken en paradise hotel is belangrijker :D

sahira
13-05-2004, 13:49
Origineel gepost door tonk Dus ik hoef niet meer te kijken? ;) :D

misz_bella
13-05-2004, 15:17
Origineel gepost door nadjaa Weet je mischien of er een herhaling komt ik kan vanavond namelijk niet kijken .. waarvan?? van paradise hotel?????

Moejaheed
13-05-2004, 17:29
Ik ga naar het nieuws kijken hoeveel kruisvaarders er zijn afgeslacht door de moejahedeen insha'allah

Khanoussi
13-05-2004, 18:23
Origineel gepost door Moejaheed Ik ga naar het nieuws kijken hoeveel kruisvaarders er zijn afgeslacht door de moejahedeen insha'allah Volgens jouw vrienden van de Taliban is TV kijken haram , dus eigenlijk ben je best wel een nepmoslim :p /ontopic Ik heb Finding Nemo gehuurd , dus ga ik die maar kijken

Echie
13-05-2004, 18:58
jaah Paradise Hotel en ook nog Jensen! Egt maasterlijk....mn avond kan niet meer stuk! :p

misz_bella
13-05-2004, 19:22
ja mijn avond kan ook niet stuk vandaag, alleen jammer dat misscongenelity en paradise hotel op de zelfde tijd komen dus dat wordt de hele tijd heen en weer zappen :D

sahira
13-05-2004, 19:59
Als ik iemand vreselijk vind, dan is het wel die schreeuwlelijk van een Jensen... :( dat men daar nog naar kijkt... :rolleyes: Paradise hotel, zo'n soapje á la GTST zeker? Kijk ik dus ook niet naar. Maar al die programma's beginnen vroeg op de avond, dus jullie hebben alle tijd om te kijken...(uiteraard NADAT je je huiswerk hebt gemaakt.. :D )

sahira
13-05-2004, 20:26

Origineel gepost door nadjaa nou nee dank je wel :) Vraag was voor sahira bedoeld .. Sorry meid, ik heb nog even gekeken of er een herhaling komt...heb helaas niets kunnen vinden. Maar zodra ik het weet zal ik je het melden.

Pagina's : [1] 2