Bekijk originele versie : Studieschuld
hajarr20
08-07-2009, 13:44
Salaam oe3alaikoem,
Ik heb in het laatste jaar van mijn studie een lening afgesloten bij de ibgroep. Echter zit hier rente op. Ik wil dit niet betalen. Is er een organisatie of zijn er personen die geld lenen zonder rente, zodat ik mijn lening bij de ib snel kan aflossen.
Lenen kost geld, dat had je moeten weten.
Misschien kun je van familie lenen en deze stap voor stap terugbetalen.
Nee, die organisatie bestaat niet. Gewoon (in termijnenen) betalen dus, rente loopt overigens toch al. Besides, ibg staat er bekend om over het geld een inflatiecorrectie te vragen dus het is niet "echt" rente wat je betaald.
Godvruchtig
08-07-2009, 16:33
Mijn afstudeer jaar moet ik ook uit mijn eigen zak betalen, mijn nasee7a is om gewoon zelf collegegeld te betalen. Het is gelukkig maar 150,-. Flink werken is beter dan riba (rente) betalen.
Godvruchtig
08-07-2009, 16:35
Nee, die organisatie bestaat niet. Gewoon (in termijnenen) betalen dus, rente loopt overigens toch al. Besides, ibg staat er bekend om over het geld een inflatiecorrectie te vragen dus het is niet "echt" rente wat je betaald.
O.k. kun je dit verder toelichten? Ik ben niet echt thuis in economische metataal. :hihi:
Het is toch gewoon rente, of zie ik het verkeerd?
schaappiee
08-07-2009, 18:38
O.k. kun je dit verder toelichten? Ik ben niet echt thuis in economische metataal. :hihi:
Het is toch gewoon rente, of zie ik het verkeerd?
natuurlijk is het rente. alleen is deze rente relatief gezien erg laag in vergelijking met andere kredietverstrekkers.
Godvruchtig
08-07-2009, 18:59
natuurlijk is het rente. alleen is deze rente relatief gezien erg laag in vergelijking met andere kredietverstrekkers.
O.k. het valt dus niet goed te praten, riba blijft riba. Want broeder "sukkell" zei dat het niet echt rente is, vandaar.
Shokran!
moehakoes_lady
08-07-2009, 21:17
dat is bullshit, ik betaalde op een gegeven moment 4,8%, dat is echt veel hoor!!
moehakoes_lady
08-07-2009, 21:18
O.k. het valt dus niet goed te praten, riba blijft riba. Want broeder "sukkell" zei dat het niet echt rente is, vandaar.
Shokran!
dat is onzin, mijn ibg-lening had 4,8 % rente, maar mijn hypotheek bij de bank ook. IBG heeft de naam een goedkoop kredietverschaffer te zijn, maar dat is echt niet zo hoor!!
moehakoes_lady
08-07-2009, 21:19
Salaam oe3alaikoem,
Ik heb in het laatste jaar van mijn studie een lening afgesloten bij de ibgroep. Echter zit hier rente op. Ik wil dit niet betalen. Is er een organisatie of zijn er personen die geld lenen zonder rente, zodat ik mijn lening bij de ib snel kan aflossen.
als je die organisatie tegenkomt, wil je ons dan daarover inlichten:hihi: :hihi:
dat is bullshit, ik betaalde op een gegeven moment 4,8%, dat is echt veel hoor!!
Grapjas, IBG ligt op de 3,5 % rente. Als je de inflatiecorrectie van 2008 daarop toepast lig je bijna gelijk.
yasmina11911
09-07-2009, 18:47
Stelletje GIERIGE MAROKKANEN geld lenen en lekker leven, tijdens je studie veel geld verdienen met bijbaantjes kunnen jullie wel....
Als je moet terugbetalen ga je zitten piepen...je hebt toch je diploma om het terug te betalen of in termijnen maar de rente oowee zo hoog bla bla bla je bent echt grappig is er een organisatie die geen rente vraagt hahahhaha ga maar lekker betalen zeik mensen
HoceimaBoyZ
09-07-2009, 19:55
Organisaties die geld lenen zonder rente bestaat niet. Geld wordt elk jaar minder waard in verband met de inflatie en als ze dan ook nog is geen rente vragen, is er geen enkele compensatie.
baby_selly
09-07-2009, 21:44
Ik zou lenen in je omgeving, moeder/broer/zus gebruik je eigen netwerk zal ik maar zeggen beste oplossing.
thitawienInou
09-07-2009, 22:05
hoeveel euro
anders pm ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.