Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : bevallen en gelijk weer naar huis..? Klopt dit?

Pagina's : [1] 2 3 4

blauwe_hemel
13-05-2004, 00:09

Salaam alaykoem sisters, Onlangs heb ik me laten vertellen dat vrouwen die bevallen (in Nederland wel te verstaan) die zelfde dag nog, terug naar huis moeten...is dit ook zo?? :confused: Ben er namelijk erg van geschrokken, want bij ons in België, mag een moeder wel minstens een week blijven tot ze helemaal weer hersteld is, je bent zelfs verplicht de eerste 3 dagen in het ziekenhuis te blijven. Hoe doen jullie dat dan als jullie weer thuis zijn..je bevalt net en moet gelijk weer naar huis...en hoe zit dat nou met de verzorging van de baby en wordt de moeder dan ook niet nagekeken door een dokter.. Mama's met kindjes en de reeds bevallen moeders licht ons toe.. :) Wa salaam alaykoem :zwaai:

Hasna_real
13-05-2004, 10:30
Dat klopt inderdaad. Als alles goed is met moeder en kind, moet je dezelfde dag nog naar huis. Mijn dochtertje was geboren om 05.08 uur om 8.00 uur moest ik naar huis. Verschrikkelijk, het sneeuwde buiten. Ik kon niet eens normaal lopen. Nee mevrouw, er is niets mis met u, u moet vertrekken. En het heeft niets met bedden tekort te maken ofzo, want ik was de enige op de hele kraamafdeling.

Johanna
13-05-2004, 10:42
Ze noemen het 24 uurs bevalling maar het is veel korter, dit is een van de redenen dat veel vrouwen kiezen voor thuisbevallen.

Hasna_real
13-05-2004, 10:42
Dan kun je beter thuisbevallen, haaha. Nee mijn volgende bevalling zal insa allah thuis zijn. Na de bevalling doet alles nog pijn, dan heb ik geen zin om nog naar huis te gaan.

blauwe_hemel
13-05-2004, 11:49

Salaam ladies, bedankt voor jullie reacties...jeetje is toch wel erg zeg...dan ben je net bevallen en heb je nood aan rust dan sturen je ze gelijk weer naar huis...wel dan hebben de dames hier in België het toch wel comfortabel.. Dus de meeste kiezen dan voor een thuisbevalling...hoe verloopt dat dan? En eenmaal jullie weer thuis zijn na de bevalling...gaan jullie dan gelijk weer aan de slag of hoe zit dat... Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen Groetjes

Hasna_real
13-05-2004, 12:07
Er komt voor een week iemand van de kraamzorg. Dat is een verpleegster/huishoudster. Die zich ongeveer 4 uurtjes per dag bezig houd met moeder en kind. Maar ook dat is niets bijzonder. Het echte huishoudelijke werk moet toch door je eigen familie gedaan worden. Ik heb een week lang niets aangeraakt. Daarna ben ik voorzichtig weer wat licht huishoudelijk werk gaan doen, totdat ik het echte werk weer aankon. Ik had namelijk erg last van mijn rug en bekken.

blauwe_hemel
13-05-2004, 21:36
Shokran voor je uitleg..vind het toch maar erg...dan maak je een super zware bevalling mee, en dan krijg je niet eens de kans om uit te rusten...die kaaskoppen toch :rolleyes: haha :D Dus jullie verkiezen een thuisbevalling..in mijn geval zou ik er ook voor kiezen..na een bevalling kan je amper lopen...dus dan kan je even goed thuis bevallen Zijn er dames die al thuis zijn bevallen??...hoe gebeurt dat dan..en beval je dan gewoon in je eigen bed of hoe zit dat..en wanneer komt de dokter opdagen...of speelt je echtgenoot op dat moment voor dokter :D Groetjes :) :zwaai:

Nadia_Antwerpen
14-05-2004, 00:20
assalaam wa aleikum ja, ik vind het ook echt erg en onverantwoord om iemand na zo'n zwaar karwei naar huis te sturen! amai! ik kon amper op mijn benen staan! dan hebben wij het in belgie toch goed. relaxed op je bed, een epidurale verdoving en je voelt niks, wat slapen en rusten tot het echte werk eraan komt. en dat voel je zelfs niet. wat ben ik blij dat ik in belgie woon! :haha: mha salama

blauwe_hemel
14-05-2004, 00:24
Origineel gepost door Nadia_Antwerpen assalaam wa aleikum ja, ik vind het ook echt erg en onverantwoord om iemand na zo'n zwaar karwei naar huis te sturen! amai! ik kon amper op mijn benen staan! dan hebben wij het in belgie toch goed. relaxed op je bed, een epidurale verdoving en je voelt niks, wat slapen en rusten tot het echte werk eraan komt. en dat voel je zelfs niet. wat ben ik blij dat ik in belgie woon! :haha: mha salama :haha:...ja inderdaad..onze dames hier worden nogal verwend..terwijl ze je daar in Nederland gewoon aan je lot over laten na zo'n zwaar karwei :D shame on them... Groetjes

Hasna_real
14-05-2004, 09:39
Mijn schoonzus is thuis bevallen. Ze is gewoon in haar eigen bed bevallen. Op het moment dat je weeen hebt, bel je de verloskundige. Die komt dat kijken hoeveel cm ontsluiting je hebt. Als je nog geen/weinig ontsluiting hebt, dan gaat ze weer weg en komt later terug. Op het moment dat je echt gaat bevallen is de verloskundige er en de kraamverzorgster. Zij verzorgen je hele bevalling. Als je bevallen bent ontfermt de verloskundige zich over je kind. De verloskundige ruimt alles op en helpt je met douchen. Helaas komt het wel eens voor dat de verloskundige te laat komt en dat manlief dan in alle staten is, haha Mijn neef heeft zelf zijn kind gehaald omdat de verloskundige te laat was. Toen de verloskundige eraan kwam was zijn dochter dus al geboren, maar ze was wel zwaar onderkoeld. Ook komt het wel eens voor dat tijdens het bevallen toch nog met spoed naar het ziekenhuis moet omdat er bijv besloten wordt om een keizersnee of vacuumpomp bevalling te doen. O ja en epidurale?? In Nederland krijg je alleen een epidurale als je een keizersnee krijgt of bijna doodgaat van de pijn. 97% van de bevallingen zijn ZONDER epidurale!

Hasna_real
14-05-2004, 10:05
Neswaha, Wollah, dat heb ik heel vaak tegen mijn man gezegd voordat ik moest bevallen. Wij hebben familie in Duitsland en Belgie en alles is daar zo goed geregeld, dat je de neiging krijgt om daar te bevallen.

soulfa
14-05-2004, 11:01
Het klopt dat ze hier in Nederland heel moeilijk doen rond de bevalling. Ze willen dat het allemaal zo natuurlijk mogelijk gaat. Het liefst willen ze je niet eens zien in het ziekenhuis, ik denk dat het allemaal met geld te maken heeft. Ingrijpen doen ze echt pas op het allerlaatste moment. Een buurmeisje van mij heeft ook een ramp meegemaakt. Haar bevalling duurde zolang, ze moest een keizersnee, maar ze hebben haar maar zo laten liggen. Het lukt wel zo, zeiden ze. Ze schreewde het uit dat het echt niet meer ging. Uiteindelijk had de baby dus zuurstof gebrek bij de geboorte. Na ongeveer een jaar kwam ze erachter dat haar kind een achterstand had. Allemaal door die bevalling, ze hadden in moeten grijpen en dat hebben ze dus niet gedaan. Ik moet binnekort ook bevallen, ik hoop dat alles soepel verloopt.

blauwe_hemel
14-05-2004, 11:36
Origineel gepost door Hasna_real Mijn schoonzus is thuis bevallen. Ze is gewoon in haar eigen bed bevallen. Op het moment dat je weeen hebt, bel je de verloskundige. Die komt dat kijken hoeveel cm ontsluiting je hebt. Als je nog geen/weinig ontsluiting hebt, dan gaat ze weer weg en komt later terug. Op het moment dat je echt gaat bevallen is de verloskundige er en de kraamverzorgster. Zij verzorgen je hele bevalling. Als je bevallen bent ontfermt de verloskundige zich over je kind. De verloskundige ruimt alles op en helpt je met douchen. Helaas komt het wel eens voor dat de verloskundige te laat komt en dat manlief dan in alle staten is, haha Mijn neef heeft zelf zijn kind gehaald omdat de verloskundige te laat was. Toen de verloskundige eraan kwam was zijn dochter dus al geboren, maar ze was wel zwaar onderkoeld. Ook komt het wel eens voor dat tijdens het bevallen toch nog met spoed naar het ziekenhuis moet omdat er bijv besloten wordt om een keizersnee of vacuumpomp bevalling te doen. O ja en epidurale?? In Nederland krijg je alleen een epidurale als je een keizersnee krijgt of bijna doodgaat van de pijn. 97% van de bevallingen zijn ZONDER epidurale! IK vind het jammer dat er zo weinig aandacht wordt besteed aan zwangere vrouwen daar bij jullie..ze worden gewoon aan hun lot over gelaten als ik dit allemaal zo lees...en meskien jou neef, hopelijk heeft hij er geen trauma aan overgehouden...jeetje toch En wat betreft die epidurale..waarom doen ze er zo moeilijk over, bij ons hoef je het maar te vragen en ze staan gereed. Maar thanks voor je uitleg! ;) groetjes

blauwe_hemel
14-05-2004, 11:40
Origineel gepost door NeshWaha ik denk dat ik rond min bevallingsdatum een week bij nadia antwerpen of blauwe hemel ga logeren........ Vive belgiqua ik ben in het verkeerde land geboren..... Dames, mag ik? ;) Meid je bent van harte welkom...als je een keertje hier bevalt ga je nooit meer terug willen..vrouwen bij ons hebben hier op dat gebied toch heel wat luxe. Na je bevalling kan je lekker uitrusten en de verpleegsters doen al het werk, je hoeft niet eens uit je bed te komen (enkel voor de nodige boodschap dan..if you know what I mean :D ) Eén ding weet ik zeker..een verhuizing naar Nederland zit er bij mij niet in..tenzij ik hier mag komen bevallen :) groetjes

blauwe_hemel
14-05-2004, 11:43

Origineel gepost door soulfa Het klopt dat ze hier in Nederland heel moeilijk doen rond de bevalling. Ze willen dat het allemaal zo natuurlijk mogelijk gaat. Het liefst willen ze je niet eens zien in het ziekenhuis, ik denk dat het allemaal met geld te maken heeft. Ingrijpen doen ze echt pas op het allerlaatste moment. Een buurmeisje van mij heeft ook een ramp meegemaakt. Haar bevalling duurde zolang, ze moest een keizersnee, maar ze hebben haar maar zo laten liggen. Het lukt wel zo, zeiden ze. Ze schreewde het uit dat het echt niet meer ging. Uiteindelijk had de baby dus zuurstof gebrek bij de geboorte. Na ongeveer een jaar kwam ze erachter dat haar kind een achterstand had. Allemaal door die bevalling, ze hadden in moeten grijpen en dat hebben ze dus niet gedaan. Ik moet binnekort ook bevallen, ik hoop dat alles soepel verloopt. Als geld het probleem is..dan mag de overheid er wel werk van maken. Nou ik vraag me af waarom er dan dokters en verpleegstes in dienst worden genomen als je toch zomaar aan je lot wordt overgelaten..kan je even goed het klusje zelf klaren met je echt genoot :D En soulfa..Moge Allah swt je bijstaan tijdens de bevalling en het voor je vergemakkelijken inscha'Allah Weet je al waar je wilt bevallen..thuis of toch maar ziekenhuis? :)

Pagina's : [1] 2 3 4