Bekijk volle/desktop versie : aarbeien cake



07-07-2009, 19:29
ik wil een aardbeien cake maken.. maar weet niet hoe kan iemand me mischien helpen??

07-07-2009, 20:44


aardbeien in doen

07-07-2009, 20:50

Citaat door noha_tanger:
Aardbeien plaatcake






ingr:

x4 eieren
x3 mokken bloem (van 250 ml inhoud)
x2 mokken suiker
x1 mok olie
x1 mok mineraalwater met prik
x1 zakje bakpoeder oetker
x1 zakje vanilliesuiker
x snufje zout
x1 kg fruit naar smaak (aardbei/pruimen/kersen/abrikozen of perzikken enzv)
xpoedersuiker om te bestuiven 1x gaar

xMeng de eieren /suiker en vanilliezuiker met de mixer ongv 10 min tot een dikke creme.
xDan de olie en water toevoegen weer mengen nou de bloem /zout erdoor scheppen.
xAls er klontjes ontstaan kan je het met de mixer kloppen .
xBekleed een ovenplaat met bakpapier en boter dit een beetje in en giet hier over het beslag en igualeer het.(mijne plaat is 40 op 30 cm groot )
xVerdeel nou de fruit( zelf heb ik aardbeien gebruikt en deze in 4 gesneden ) over het beslag en bak het in een warme oven tot als het mooi goudgeel van kleur is en als je erin prikt met een satestokje deze er droog uitkomt..
x(hetelucht op 160 graden voor 35 min /Gasoven stand 3 op 180 graden voor ongev 50 min )
xLeg de cake op een rooster zodat het afkoelt en 1x koud met poedersuiker bastrooien en in stukken snijden naar smaak .
.

07-07-2009, 20:50

Citaat door noha_tanger:
Aardbeien plaatcake






ingr:

x4 eieren
x3 mokken bloem (van 250 ml inhoud)
x2 mokken suiker
x1 mok olie
x1 mok mineraalwater met prik
x1 zakje bakpoeder oetker
x1 zakje vanilliesuiker
x snufje zout
x1 kg fruit naar smaak (aardbei/pruimen/kersen/abrikozen of perzikken enzv)
xpoedersuiker om te bestuiven 1x gaar

xMeng de eieren /suiker en vanilliezuiker met de mixer ongv 10 min tot een dikke creme.
xDan de olie en water toevoegen weer mengen nou de bloem /zout erdoor scheppen.
xAls er klontjes ontstaan kan je het met de mixer kloppen .
xBekleed een ovenplaat met bakpapier en boter dit een beetje in en giet hier over het beslag en igualeer het.(mijne plaat is 40 op 30 cm groot )
xVerdeel nou de fruit( zelf heb ik aardbeien gebruikt en deze in 4 gesneden ) over het beslag en bak het in een warme oven tot als het mooi goudgeel van kleur is en als je erin prikt met een satestokje deze er droog uitkomt..
x(hetelucht op 160 graden voor 35 min /Gasoven stand 3 op 180 graden voor ongev 50 min )
xLeg de cake op een rooster zodat het afkoelt en 1x koud met poedersuiker bastrooien en in stukken snijden naar smaak .
.