Bekijk originele versie : trouwen op korte...of lange termijn? Waarvoor ga je?
blauwe_hemel
12-05-2004, 18:36
Salaam ladies en boys
Hoe lang zouden jullie willen wachten na jullie verloving om te trouwen...hiermee bedoel ik dan bruiloft houden, trouw je liever op korte termijn, dus zeg maar een half jaar nadat je verloofd bent of wacht je lever nog een x-aantal jaren...en om welke redenen wil je liever wachten.
Het zit namelijk zo, bij een vriendin van me is er een jongen komen aanvragen...deze jongen kende ze voordien niet dus ze heeft geen relatie met hem gehad ofzo..hij leek haar een praktiserende jongen (wat hij ook is) en dus ze heeft ze ingestemd om met hem te trouwen..Maar deze gast zou graag in augustus al willen trouwen (bruiloft)...we zijn nu mei en augustus is zo dichtbij al.
Wat nu :confused:
De reden dat deze jongen niet te lang wil wachten, is omwille van het feit dat het geen soenna is om zo lang uit te stellen
Vinden jullie dit niet te snel?
Moehim nu is het aan jullie, reacties hierop zijn welkom en graag hoe jullie het zouden doen??
groetjes
blauwe_hemel
12-05-2004, 18:43
Origineel gepost door Clitcorrector
blauwe hemel ik wou dat het flink ging regenen op deze topic!! :(
En om welke reden als ik vragen mag?
blauwe_hemel
12-05-2004, 18:48
Origineel gepost door Clitcorrector
om dat je topics en je naam KAK zwart zijn om het netjes te zeggen :rolleyes:
ja inderdaad nadat jij hebt gereageerd is deze topic nou KAK zwart..of hoe je ook maar wil noemen...take care ;)
En je als nou eens op één van mijn vragen zou willen antwoorden dan kunnen we er nog wat van maken
groetjes
UndercoverAngel
13-05-2004, 08:41
Ik vindt dat er maximaal een jaar tussen de verloving en bruiloft moet zitten.. Als het iemand uit Marokko is vindt ik twee jaar nog wel kunnen.. Ik ga zelf Insha Allah in Juni mijn verlovingsfeest geven en volgend jaar Februari Insha Allah trouwen..
.:UcA:.
Sweet_Yasmin
13-05-2004, 09:37
Ik vind ook 1 jaar maximaal genoeg, maar het ligt aan de situatie je weet namelijk maar nooit hoe het loopt.
1 jaar is goed, dan heb je de tijd om alle voorbereidingen te treffen.
01LaHbIbAh09
13-05-2004, 10:33
Ik vind 1 jaar lang genoeg.
Drie maanden is lang genoeg hoor. Je moet alleen langer wachten als je praktische redenen niet kunt trouwen. Bv omdat de man of de vrouw nog geen eigen huis heeft gevonden.
ik vind 1 jaar ook meer als genoeg als ik hem ken!
maar ik zou als ik een persoon nog niet ken echt niet na 3maanden al trouwen en waarom zo'n haast !ze kent hem niet eens ze kunnen elkaar tog ook leren kennen zonder iets verkeerds te doen!
misschien doet ie zich wel anders voor ofzo want schijn kan bedriegen!
maar ik wens je vriendin veel succes met haar keuze en moge Allah haar helpen met de juiste keuze maken!!
UndercoverAngel
13-05-2004, 11:29
Origineel gepost door Najib26
Drie maanden is lang genoeg hoor. Je moet alleen langer wachten als je praktische redenen niet kunt trouwen. Bv omdat de man of de vrouw nog geen eigen huis heeft gevonden.
Ik vindt het ook beter om zo snel mogelijk na de verloving (Ja-woord) te trouwen.. :) Maar sommige moeten nog een huis vinden.. wat geld sparen voor het feest etc.. en dat kun je bijna onmogelijk in 3 maanden tijd regelen.. :)
Ik ben het in ieder geval met je eens..
.:UcA:.
alhoceimachaima
13-05-2004, 11:32
allah olem dat zie ik dan wel dat duurt nog wel een tijdje:)
chouroek
13-05-2004, 11:40
Hoi mensen !
Ik ben nu een maandje verloofd en het ziet naaruit dat we nog 2 jaar gaan wachten, maar dat wisten we voordat hij mijn hand kwam vragen hij wilde eerts niet langer dan 1 jaar wachten maar ik zit nog opschool en het is mijn enige eis om mijn studie af te maken en daar ging hij mee akkord. sommige mensen zeggen dat ik studie en trouwen kan combineren maar ik weet dat het voor mij niet halbaar zal zijn. Maar je weet maar nooit alles is mektaab dat heb ik wel gemerkt!
En we zijn van plan om in december dit jaar op papieren gaan trouwen dus er is altijd een nieuwe fase todat daadwerkelijk gaan trouwen(onder een dak). En zo hou je je relatie leefbaar ;)
Zoals Najib al zei, ik zou het alleen uitstellen om financiele redenen. Dus misschien dat het huis nog niet is klaargemaakt, of de inkomsten zijn nog te mager. Dan zou ik het uitstellen. Als alles al goed is, zou ik graag snel een bruiloft doen.
Atlas_Gebergte
13-05-2004, 12:02
Ik heb een jaar gewacht, puur omdat ik de aanvraag moest indienen hier voor me man. Maar als het sneller kon, zou ik ook niet lang wachten.
blauwe_hemel
13-05-2004, 23:59
Origineel gepost door L'HBIBA
ik vind 1 jaar ook meer als genoeg als ik hem ken!
maar ik zou als ik een persoon nog niet ken echt niet na 3maanden al trouwen en waarom zo'n haast !ze kent hem niet eens ze kunnen elkaar tog ook leren kennen zonder iets verkeerds te doen!
misschien doet ie zich wel anders voor ofzo want schijn kan bedriegen!
Wel ze hebben elkaar het ja-woord gegeven en waarom nog langer wachten als je in staat bent om te trouwen...Hoeveel tijd heb je nodig om iemand te leren kennen..
Origineel gepost door L'HBIBA
maar ik wens je vriendin veel succes met haar keuze en moge Allah haar helpen met de juiste keuze maken!!
Shokran sister..IK wens jou ook veel succes en geluk toe ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.