Bekijk volle/desktop versie : fantacake die inzakt



05-07-2009, 10:20
Waarom zakt mijn cake in??????

05-07-2009, 12:53


Heb je de oven geopend? je moet wachten totdat de gaartijd voorbij is en dan moet ie wat afkoelen in de oven nog...

Ik heb wel een recept van fantacake die ALTIJD lukt!!! je moet alleen de oven niet openen voor de aangegeven tijd...

05-07-2009, 12:59
4 eieren
300 gr bloem
200 gr suiker
125 ml zonnebloemolie
150 ml fanta of 7up
1 zakje vanillie suiker
1/2 zakje bakpoeder

Mix in een kom met een garde (met de hand) de ei en olie en suiker, dan de fanta erbij doen en vanillie suiker. Dan zeef je de bloem en bakpoeder erdoor. Je moet niet te hard roeren, gewoon op matig tempo.

Vet vorm in en bestuif deze met wat bloem. Doe hierin het beslag.

Doe dit in de oven op 180 graden ongeveer en 45 min lang. NIET openen voor die 45 min en als het klaar is oven uit zetten en even erin laten zitten... dan het ovendeurtje beetje op kiertje, nog effe erin laten, dan pas eruit halen. Bij mij lukt het altijd!!!

Succes meid !

05-07-2009, 13:37

Citaat door Moslima22:
4 eieren
300 gr bloem
200 gr suiker
125 ml zonnebloemolie
150 ml fanta of 7up
1 zakje vanillie suiker
1/2 zakje bakpoeder

Mix in een kom met een garde (met de hand) de ei en olie en suiker, dan de fanta erbij doen en vanillie suiker. Dan zeef je de bloem en bakpoeder erdoor. Je moet niet te hard roeren, gewoon op matig tempo.

Vet vorm in en bestuif deze met wat bloem. Doe hierin het beslag.

Doe dit in de oven op 180 graden ongeveer en 45 min lang. NIET openen voor die 45 min en als het klaar is oven uit zetten en even erin laten zitten... dan het ovendeurtje beetje op kiertje, nog effe erin laten, dan pas eruit halen. Bij mij lukt het altijd!!!

Succes meid !



deze heb ik ook wel eens gemaakt maar ik heb heel lang gemixt met de mixer maar dat moet dus niet, gewoon alles mengen dus met de hand of heel zacht mixen heel even?????

05-07-2009, 13:53



Citaat door zakira:
deze heb ik ook wel eens gemaakt maar ik heb heel lang gemixt met de mixer maar dat moet dus niet, gewoon alles mengen dus met de hand of heel zacht mixen heel even?????


Ja gewoon met een garde mixen, met de hand niet met de mixer... want als je olie en ei hard mixt krijg je mayo!
Inderdaad op gewoon, normale tempo mixen.