Bekijk volle/desktop versie : gebraden kip



04-07-2009, 22:37
hoe krijg je een goud gebraden kip. ik weet dat die in de oven moet maar smeer je het dan met iets? en doe je hem rauw in de oven of eerst gewoon mee gekookt met de saus en daarna in de oven,

heb er nu al zin in

04-07-2009, 22:41


Ik kook ze eerst half gaar voor een half uurtje dan doe je bruine suiker of honing in je marinade en daar besmeer je je kip meermaals mee als ze in de oven staat.

04-07-2009, 22:47

Citaat door kitschkitchen:
Ik kook ze eerst half gaar voor een half uurtje dan doe je bruine suiker of honing in je marinade en daar besmeer je je kip meermaals mee als ze in de oven staat.



de bruine suiker en honing heb ik nog nooit gehoord klinkt wel lekker wand d ekip heeft dan een zoete smaak toch

maar krijg je de kip helemaal goud bruin? en als die voor gekookt is is het dan niet te zacht om het nog op te smeren

04-07-2009, 22:53

Citaat door zina_hbiba:
de bruine suiker en honing heb ik nog nooit gehoord klinkt wel lekker wand d ekip heeft dan een zoete smaak toch

maar krijg je de kip helemaal goud bruin? en als die voor gekookt is is het dan niet te zacht om het nog op te smeren


Neen meid werkt perfect maar wel regelmatig insmeren hé en ongeveer 1.5 eetlepel van de 2 per kop marinade, smeer maar een keer of 4 in.

04-07-2009, 22:58



Citaat door kitschkitchen:
Neen meid werkt perfect maar wel regelmatig insmeren hé en ongeveer 1.5 eetlepel van de 2 per kop marinade, smeer maar een keer of 4 in.


ik snap deze zin niet zo goed

04-07-2009, 23:02

Citaat door zina_hbiba:
ik snap deze zin niet zo goed


Bedoel als je de marinade maakt als je een kop marinade hebt is 1.5 eetlepel de hoeveelheid wat je bijdoet.

04-07-2009, 23:16

Citaat door kitschkitchen:
Bedoel als je de marinade maakt als je een kop marinade hebt is 1.5 eetlepel de hoeveelheid wat je bijdoet.



oh zo, wat ik zou maken is gewoon je weet wel de marinade van de kip uit en peterselie enz daar de kippen mee insmeren en in de pan doen met water. zodra de kip gekookt is wil ik hem in de oven doen.

dus dat mengsel van suiker en honing moet ik dat bij de marinade doen in het begin of appart en daarmee de kip in smeren

en als ik het in de marinade doe in het begin smaakt de saus dan niet zoet omdat ik er zitoen bij wil doen later. maar nog bedankt voor het antwoorden

04-07-2009, 23:22

Citaat door zina_hbiba:
oh zo, wat ik zou maken is gewoon je weet wel de marinade van de kip uit en peterselie enz daar de kippen mee insmeren en in de pan doen met water. zodra de kip gekookt is wil ik hem in de oven doen.

dus dat mengsel van suiker en honing moet ik dat bij de marinade doen in het begin of appart en daarmee de kip in smeren

en als ik het in de marinade doe in het begin smaakt de saus dan niet zoet omdat ik er zitoen bij wil doen later. maar nog bedankt voor het antwoorden


Ik kook gewoon me kip eerst half gaar met een bouillonblokje, dan laat ik uitlekken maak in een kop de marinade klaar en dan smeer ik pas in, als je kruiden in het water doet doet het niet zoveel af versta je, kan beter naderhand goed ermee insmeren
olie
knoflook
uitje
paprikapoeder
komijn
sambal mespunt
peper en zout
saffraan
gember
dan honing of bruine suiker erin oplossen
daarmee insmeren voor ze de oven ingaat en zo meerdere keren, je kan in je braadslee een klontje boter doen.

04-07-2009, 23:34

Citaat door kitschkitchen:
Ik kook gewoon me kip eerst half gaar met een bouillonblokje, dan laat ik uitlekken maak in een kop de marinade klaar en dan smeer ik pas in, als je kruiden in het water doet doet het niet zoveel af versta je, kan beter naderhand goed ermee insmeren
olie
knoflook
uitje
paprikapoeder
komijn
sambal mespunt
peper en zout
saffraan
gember
dan honing of bruine suiker erin oplossen
daarmee insmeren voor ze de oven ingaat en zo meerdere keren, je kan in je braadslee een klontje boter doen.



mmmm dan ga ik het een keer zo proberen ik dacht dat het niet kon daarom

en nu heb ik er honger van gekregen

04-07-2009, 23:42

Citaat door zina_hbiba:
mmmm dan ga ik het een keer zo proberen ik dacht dat het niet kon daarom

en nu heb ik er honger van gekregen


Laat op me topic eens weten hoe het gegaan is?
niet boos zijn maak maar snel klaar.

04-07-2009, 23:46

Citaat door zina_hbiba:
hoe krijg je een goud gebraden kip. ik weet dat die in de oven moet maar smeer je het dan met iets? en doe je hem rauw in de oven of eerst gewoon mee gekookt met de saus en daarna in de oven,

heb er nu al zin in


Weetje hoe het echt zo lekker kan worden!!

1 dag voor dat je het wil maken was je de kip enz... dan pak je een kom daarin doe je bona boter zeg maar 4 grote lepel, marokkaanse kruiden, knoflook, kosbar goed mengen.

besmeer de hele kip er mee dan afdekken met folie in de koelkast dan volgende dag eruit en in een schaal zo de over in, en af en toe gesmolte boter wat naast de kip is met een lepel over de kip heen doen zo blijft het lekker mals...

05-07-2009, 00:06
Toevallig had ik het vandaag ook gemaakt.

Kijk maar of je iets aan het recept hebt

http://izzari.blogspot.com/2009/07/gebraden-kip.html

M3a salama groetjes oum_khadija

05-07-2009, 09:36



Citaat door oum_khadija:
Toevallig had ik het vandaag ook gemaakt.

Kijk maar of je iets aan het recept hebt

http://izzari.blogspot.com/2009/07/gebraden-kip.html

M3a salama groetjes oum_khadija



dankje meid ziet er goed uit hier heb ik zeker wat aan

05-07-2009, 13:37

Citaat door zina_hbiba:
ik snap deze zin niet zo goed