Bekijk volle/desktop versie : Huis in marokko



03-07-2009, 22:10
Salamouhaleikom,

Omdat in dit topic veel vrouwen komen leek het mij wel gepast om hier mijn vraag te stellen.

Ieder jaar wanneer wij op vakantie naar Marokko gaan, zit het huis vol met beestjes (lees insecten) en zand.

Hebben meer marokkanen hier last van en hebben jullie hier toevallig een tip voor om het ongedierte buiten de deur te houden?

Uiteraard is het normaal dat direct bij aankomst het hele huis wordt schoongemaakt, maar toch jekkes het idee alleen al.

03-07-2009, 22:51


Had er ook last van maar nu doe ik voor we vertrekken 2 spuitbussen (van dat gif zooi tegen insecten) leeg spuiten in alle kamers, deuren op slot en dan heb ik geen kakkerlakken of andere beesten meer in huis.
Zand, tjah, dat is het stof daar heb ik ook last van.

04-07-2009, 10:10
Inderdaad voordat je vertrekt alle ramen goed sluiten (maar dan komt er nog stof binnen hoor) en dan met insectenspuitbus helemaal overal spuiten.
Verder de afvoeren afdekken (in douche ed) want daar komen kakkerlakken ook uit.

En wat mijn ouders ook hebben is een bepaalde olie (zith an oedjie noem je dat in het berbers). Dat is een hele sterk geurende olie dat hebben ze hier en daar in een potje liggen. Dit zorgt ervoor dat bepaalde ongedierte niet naar binnen komen o.a. slangen... deze olie wordt ook gebruikt in de verf die ze op aardewerken verwerken potten, bekers ed. zodat er geen ongedierte naar komt.