Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Abu Jahjah: 'Nederland is pseudo-democratie'

LZN
12-05-2004, 07:13

Abu Jahjah: 'Nederland is pseudo-democratie' Nederland is een pseudo-democratie die af en toe verandert in een politiestaat. Dat vindt Abou Jahjah, leider van de Arabisch Europese Liga (AEL). De AEL voorman deed zijn uitspraak dinsdagavond tijdens een lezing bij een Utrechtse studentenvereniging. Als voorbeeld noemde Jahjah de veroordeling van passages in het islamitische boek dat in bepaalde moskeeën te koop is en dat onlangs de afkeuring van de Tweede Kamer kreeg. In het boek zou worden opgeroepen tot haat jegens homoseksuelen. "In de bijbel staan ook dergelijke passages, maar daar wordt niet zulke heisa over gemaakt", aldus Jahjah. "Ik eis parlementaire vragen." Abu Jahjah liet zich ook uit over de zalencentra die de AEL vorige week weerden, toen bleek dat de partij een ruimte wilde huren voor een lezing van Qadi Hussein Ahmad, de leider van de grootste islamitische oppositiepartij in Pakistan. Jahjah kan zich niet voorstellen dat Ahmad de 'Pakistaanse bin Laden' is, zoals veel media hem volgens Jahjah afschilderen. "Ik vond dat hij soft was toen ik hem ontmoette, zeker geen extremist." Volgens Jahjah is Ahmad een respectabel man. "Ik heb hem aan tafel zien zitten naast Bill Clinton, de voormalig president van de Verenigde Staten." Abu Jahjah beweert dat hij niets verzwegen heeft ten opzichte van de Haagse Hogeschool over de identiteit van Ahmad. Bovendien had de Hogeschool zelf 'ook op de website van Ahmad's partij kunnen kijken'. De Pakistaanse leider komt op 21 mei naar Nederland. De AEL voorman sprak over over de Nederlandse moslims, die volgens hem 'extreme problemen' hebben. "Dag in, dag uit missen ze acceptatie en erkenning." Abu Jahjah meent dat een democratie moet worden getoetst op minderheden maar dat kan in Nederland niet, want 'de minderheid zit in een verdomhoekje'. Europa kan nog veel leren van een land als Jordanië, Jahjah's moederland. "Daar wordt de christelijke minderheid van 30 procent beschermd." De grondwet schrijft daar voor dat de koning een christen moet zijn, zo zegt Jahjah. "Vroeger vond ik dat onterecht, maar nu ik als onderdrukte minderheid in Europa geleefd heb, begrijp ik dat die minderheden daardoor beschermd worden." Nou, dan is België dat ook, ook daar kreeg jaja het deksel op de neus. Maar niet getreurd jaja, in het oosten stikt het van de democratieën. Dju, ik was al vergeten dat men hem daar niet meer wilde hebben. :D.

arabchrstn
12-05-2004, 09:39
Doet mij een beetje denken aan die hollandse zendelingen van vroeger. Die naar een verre buitenlanden gingen om arme, maar tevreden zwartjes te vertellen, dat ze het ontzettend slecht hadden. Dat ze weinig kaas gegeten hadden van emancipatie, dat ze maar een beetje zaten te niksnutten onder hun kokosboom. Best meneer Jaja, ik denk dat Nedermocro's, moslims en een ieder die niet behoort tot het ultieme arische ras, in Nederland uitstekend voor zichzelf kan opkomen. Daar hebben wij u niet voor nodig. Ieder op zijn eigen plek, okay? Populisme is zoooo 2002...

Guy
12-05-2004, 13:26
hoezo, ik heb ook niks met vvd, cda, lpf. maar dan moeten ze niet gelijk weg ofzo. aan de ene kant zit je mond vol over vrijheid-democratie, maar abu jahjah gun je niet de vrijheid om te doen wat ie wil. En ja wij kunnen voor onszelf opkomen, door organisaties te steunen die je goed vindt. en ael heeft ook paar dingen die min zijn, maar het komt het meest in de buurt van de partij die ik wil steunen. Schaf dan ook nederlandse partijen af aangezien mensen voor zichzelf kunnen opkomen(jouw manier van redeneren).

MissyR
13-05-2004, 00:46
I don't like JahJah

Sheikh_Yassin
13-05-2004, 01:20

Origineel gepost door Amazoeloe Onze hoererende travestiet Zeikpistach is weer alles door elkaar aan het gooien. Jahjahs land van herkomst is Libanon en heeft geen koning maar een president. Inderdaad, die achterlijke journalist heeft Abou Jahjah helemaal verkeerd geciteerd. Hij komt uit Libanon en sprak over de president van Libanon. In het artikel hebben ze zelfs geschreven dat Abou Jahjah beweerd zou hebben dat de koning christen moet zijn. Wat een ongeloofelijke domme eikels zeg. AEL is gewoon vet goed. De enigen naar mijn mening die de ballen hebben om te pogen iets te doen. Het lukt niet altijd en de media en politiek voeren een ware hetze tegen ze.....maar ze proberen het wel.

MissyR
13-05-2004, 01:25
Origineel gepost door Amazoeloe So? so I don't like him, snapte...

Peej
13-05-2004, 06:01
Tsja, die bewering verklaart meteen waarom een pseudo-democraat als Abu Jahjah zich hier zo thuis voelt.