Bekijk originele versie : aangeven of niet?
DaNGeRouZLy
11-05-2004, 23:02
Wat ik me afvroeg je ziet af en toe bij opsporing gezocht dat soms ook marokkaanse jongens een meisje aanranden of een roofoverval/moord plegen :(
stel je ziet een bekende van je op tv die iets zeer ernstigs heeft gedaan geef je hem aan of niet?
het kan een jongen zijn living tjust next door
het kan een jongen uit je klas zijn
of zelfs je neef of je broer laister
is er hier nog verschil in als deze jongen familie is van je of niet?
ikzelf zou als het om een zedendilict gaat of een moord het wel aangeven ben benieuwd hoe jullie hier over denken
xxx-jes aminaatje
Ik zou me er niet mee bemoeien. Moet de politie zijn werk maar goed doen. En dat heeft er niks mee te maken dat het een bekende van me zou kunnen zijn, maar ook bij een onbekende hollander zou ik er niks van zeggen.
marjam123
11-05-2004, 23:04
ik haat zulke situaties... maar goed, familie... broer neef ofzo... zou ik persoonlijk aanspreken denk ik (alvast waarschuwen dat ie moet vluchten ;) )
nee hoor... aanspreken dus... ik denk niet dat ik ook iemand zou kunnen aangeven... familie of niet... ik laat dat wel over aan iemand anders...
xxx
DaNGeRouZLy
11-05-2004, 23:07
Origineel gepost door Skatje
Ik zou me er niet mee bemoeien. Moet de politie zijn werk maar goed doen. En dat heeft er niks mee te maken dat het een bekende van me zou kunnen zijn, maar ook bij een onbekende hollander zou ik er niks van zeggen.
oke bedankt voor je mening maar zou dit niet aan je geweten gaan knagen dan?
strafblad
11-05-2004, 23:08
Ik ga hem afpersen, geld uit zijn mouw schudden anders geef ik diegene wel aan ja!
ik_oke_is
11-05-2004, 23:09
wat ik me hierbij afvraag;
wat zouden we MOETEN doen ?
(volgens de Islam?)
ik denk dat ik die persoon toch zou aangeven als het iets serieus is;
bv. moord of verkrachting ofzoiets ;
't moet maar jou broer of zoon of dochter zijn die iets is overkomen hé ...
DaNGeRouZLy
11-05-2004, 23:11
Origineel gepost door marjam123
ik haat zulke situaties... maar goed, familie... broer neef ofzo... zou ik persoonlijk aanspreken denk ik (alvast waarschuwen dat ie moet vluchten ;) )
nee hoor... aanspreken dus... ik denk niet dat ik ook iemand zou kunnen aangeven... familie of niet... ik laat dat wel over aan iemand anders...
xxx
het is zeker een moeilijke situatie en hopelijk belanden we er nooit in
als het om iets kleins zou gaan dan zou ik hetzelfde doen als jij
maar als het om zedenzaken gaan dan zou ik er niet mee kunnen leven om mijn mond te houden. Ik zou wel eerst tegen die persoon zeggen van geef je aan en als je het niet doet dan doe ik het. hij heeft dan al een leven kapot gemaakt en als zoiets jezelf of een zusje overkomt hoop je ook dat de dader gestraft wordt.
Origineel gepost door DaNGeRouZLy
oke bedankt voor je mening maar zou dit niet aan je geweten gaan knagen dan?
Als het een goede bekende zou zijn, zou het misschien wel aan mn geweten knagen, ik zou denk ik dan ook diegene zelf aanspreken.
DaNGeRouZLy
11-05-2004, 23:12
Origineel gepost door ik_oke_is
wat ik me hierbij afvraag;
wat zouden we MOETEN doen ?
(volgens de Islam?)
ik denk dat ik die persoon toch zou aangeven als het iets serieus is;
bv. moord of verkrachting ofzoiets ;
't moet maar jou broer of zoon of dochter zijn die iets is overkomen hé ...
ja precies dat bedoel ik nou ik_oke_is
DaNGeRouZLy
11-05-2004, 23:13
Origineel gepost door strafblad
Ik ga hem afpersen, geld uit zijn mouw schudden anders geef ik diegene wel aan ja!
dan krijg jij ook een strafblad ;)
karima_86
11-05-2004, 23:20
Ik zou hem aangeven want als ik het niet zou doen dan kan hij/ zij er gewoon mee door gaan en dan ga ik achteraf spijt van krijge van dat als ik het nou gedaan had dan het ik dit kunne voorkome.
xXx KArima
DaNGeRouZLy
11-05-2004, 23:21
Origineel gepost door Skatje
Als het een goede bekende zou zijn, zou het misschien wel aan mn geweten knagen, ik zou denk ik dan ook diegene zelf aanspreken.
ja dat is het minste wat je kan doen dan he
mafdou7a
11-05-2004, 23:22
Aangeven... if you can't do the time, don't do the crime!!!
DaNGeRouZLy
11-05-2004, 23:27
Origineel gepost door mafdou7a
Aangeven... if you can't do the time, don't do the crime!!!
exactly:goedzo:
sprankeltje
12-05-2004, 10:03
Ik zou diegenen nooooooooooiiiiiiit aangeven vooral niet als het familie is.
Wel aanspreken en vertellen dat je op de hoogte bent maar aangeven??
Dan ben je toch aan het verraden!!En je weet niet eens wat de reden daarachter zit dat diegene een crime heeft begaan..
Nee hoor,laat de politie maar hun werk doen, daar worden zij toch vorstelijk voor betaald..
En ja,ik zou het wel erg vinden als het iemand van mijn familie zou overkomen dat ie verktacht of vermoord zou worden,maar dan zit je weer inj een hele ander situatie, ik vind dat je het niet met elkaar kan vergelijken
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.