Bekijk originele versie : Verzekering wilt niet uitbetalen.
S.Cartier
02-07-2009, 02:03
Hallo allemaal,
Het zit zo.. Ik heb een jaar geleden een aanrijding meegemaakt.
De tegenpartij is zwaar schuldig... ze hebben me de helft van de schade
uitbetaald. Waarom?? Volgens hun waren zowel ik als de tegenpartij even schuldig.. Bullshit...!
Ik heb het gewoon helemaal gehad met ze. Ik heb ze vaak gebeld maar telkens zouden ze terugbellen. Hebben ze nooit gedaan, ben het nu echt helemaal zat. Uit laksheid heb ik ze een paar maanden met rust gelaten.
Kan ik ze voor de rechter slepen?
Of heeft er iemand voor mij een beter idee.
wasalamoe alaikoem
Wat was er precies gebeurd dan, dat ze jou en de tegenpartij even schuldig vinden ?
Hallo allemaal,
Het zit zo.. Ik heb een jaar geleden een aanrijding meegemaakt.
De tegenpartij is zwaar schuldig... ze hebben me de helft van de schade
uitbetaald. Waarom?? Volgens hun waren zowel ik als de tegenpartij even schuldig.. Bullshit...!
Ik heb het gewoon helemaal gehad met ze. Ik heb ze vaak gebeld maar telkens zouden ze terugbellen. Hebben ze nooit gedaan, ben het nu echt helemaal zat. Uit laksheid heb ik ze een paar maanden met rust gelaten.
Kan ik ze voor de rechter slepen?
Of heeft er iemand voor mij een beter idee.
wasalamoe alaikoem
Ik zou je wel willen helpen, graag een nadere omschrijving van de toedracht, zodat we kunnen inschatten of er daadwerkelijk een 50/50 regeling (OVS6) van toepassing is.
Ook de onderbouwing van de verzekeraar toelichten, dus waarop hun keuze gebaseerd is.
DOUKALIA18
02-07-2009, 12:17
Heb je geen rechtsbijstand verzekering afgesloten die kunnen je ook helpen
nisrin83
02-07-2009, 14:33
Ik zou rechtsbijstand inschakelen, en als jij verz. bent moet jou verzekering ervoor zorgen dat je uitbetaald wordt.
S.Cartier
03-07-2009, 13:14
Wat was er precies gebeurd dan, dat ze jou en de tegenpartij even schuldig vinden ?
Ik heb een aanrijding gehad, de tegenpartij zag mijn niet en kwam mijn
rijstrook oprijden. Gewoon zeer duidelijk dat de schuld niet bij mij ligt.
Maar de bestuurder van de tegenpartij had dr knipperlicht aan.
Misschien heeft ze hen wel verteld dat ik het express zou hebben gedaan?
Ik heb een aanrijding gehad, de tegenpartij zag mijn niet en kwam mijn
rijstrook oprijden. Gewoon zeer duidelijk dat de schuld niet bij mij ligt.
Maar de bestuurder van de tegenpartij had dr knipperlicht aan.
Misschien heeft ze hen wel verteld dat ik het express zou hebben gedaan?
Misschien..?
Was het doorgetrokken streep of onderbroken?
De verzekeraar heeft een standpunt genomen in een brief die verstuurd is naar jou. Wat staat hierin. Waarom de 50/50 regeling?
S.Cartier
03-07-2009, 13:19
Ik zou je wel willen helpen, graag een nadere omschrijving van de toedracht, zodat we kunnen inschatten of er daadwerkelijk een 50/50 regeling (OVS6) van toepassing is.
Ook de onderbouwing van de verzekeraar toelichten, dus waarop hun keuze gebaseerd is.
OOh ok soukhran.
Ja ik ga die brief effe zoeken straks en dan hoor je meer van me.
Maar die regeling is zeker niet van toepassing. Ik heb het voor de zekerheid nagevraagd bij 2 rijinstructeurs. Is ook gewoon een superduidelijke situatie. Ik reed op rijstrook 1 ... de tegenpartij op rijstrook 2. Ze zag me niet rijden, gaf knipperlicht en reed tegen mij aan.
Politie hebben we gebeld maar die gingen weer weg omdat ze een melding kregen. En ik heb met mn domme hoofd ook geen rechtsbijstand.
Dus daarom doen ze ook moeilijk denk ik. Want de schets en de situatie is gewoon superduidelijk.
OOh ok soukhran.
Ja ik ga die brief effe zoeken straks en dan hoor je meer van me.
Maar die regeling is zeker niet van toepassing. Ik heb het voor de zekerheid nagevraagd bij 2 rijinstructeurs. Is ook gewoon een superduidelijke situatie. Ik reed op rijstrook 1 ... de tegenpartij op rijstrook 2. Ze zag me niet rijden, gaf knipperlicht en reed tegen mij aan.
Politie hebben we gebeld maar die gingen weer weg omdat ze een melding kregen. En ik heb met mn domme hoofd ook geen rechtsbijstand.
Dus daarom doen ze ook moeilijk denk ik. Want de schets en de situatie is gewoon superduidelijk.
Nou, zo superduidelijk is het niet. Ik ben zelf schadebahandelaar geweest en ben nu Verzekeringsadviseur.
De volgende factoren komen ook aanbod;
- Afstand tussen de auto's;
- Doorgetrokken of onderbroken streep;
- Getuigen die e.e.a. aannemelijk kunnen maken;
- Had jij je (benodigde) lichten aan, oftewel was je voldoende zichtbaar.
Als ik in het bezit kan komen van een (kopie) schadeaangifteformulier en de correspondentie van de verzekeraar naar jou, waarin de standpunt(en) vermeldt staan, kan ik makkelijk inschatten of er terecht gehandeld is en of het inschakelen van een jurist op zijn plaats is.
S.Cartier
03-07-2009, 13:22
Misschien..?
Was het doorgetrokken streep of onderbroken?
De verzekeraar heeft een standpunt genomen in een brief die verstuurd is naar jou. Wat staat hierin. Waarom de 50/50 regeling?
Oh ja, want ze had al zo een opmerking van " Heb je mij niet gezien dan??"
Onderbroken streep was het. Ze zag me ook gewoon niet. Dat had ze ook vermeld op de aanrijdingsformulier.
Ja klopt.. dat weet ik al niet meer. Ik ga het straks opzoeken.
Omdat ze haar knipperlicht al een tijdje aanhad staan had ik kunnen weten
dat ze kwam invoegen op mijn rijstrook. Dit was volgens mij de standpunt.
Wat echt bullshit was want ze gaf haar knipperlicht aan op het moment dat
ze ging invoegen.
S.Cartier
03-07-2009, 13:26
Nou, zo superduidelijk is het niet. Ik ben zelf schadebahandelaar geweest en ben nu Verzekeringsadviseur.
Als ik in het bezit kan komen van een (kopie) schadeaangifteformulier en de correspondentie van de verzekeraar naar jou, waarin de standpunt(en) vermeldt staan, kan ik makkelijk inschatten of er terecht gehandeld is en of het inschakelen van een jurist op zijn plaats is.
Ooh ok ok. Netjes hoor.
Ik zeg ook niet dat het makkelijk is om situaties bij aanrijdingen inteschatten. Wel is mijn situatie superduidelijk.
Ik kan het je in de loop der dag via PM laten zien.. zodat het voor jou misshien handiger is.
Oh ja, want ze had al zo een opmerking van " Heb je mij niet gezien dan??"
Onderbroken streep was het. Ze zag me ook gewoon niet. Dat had ze ook vermeld op de aanrijdingsformulier.
Ja klopt.. dat weet ik al niet meer. Ik ga het straks opzoeken.
Omdat ze haar knipperlicht al een tijdje aanhad staan had ik kunnen weten
dat ze kwam invoegen op mijn rijstrook. Dit was volgens mij de standpunt.
Wat echt bullshit was want ze gaf haar knipperlicht aan op het moment dat
ze ging invoegen.
Oke duidelijk, het volgende;
- Hoeveel meter van te voren gaf zij volgens jou richting aan;
- Zijn er getuigen die e.e.a. aannemelijk kunnen maken, familieleden kunnen overigens ook getuigen.
Als je het wenst kan ik je helpen met je (resterend) regres bij de tegenpartij en vermelden dat zij niet optijd gehandeld heeft. Ik heb hiervoor wel een (kopie) van een schadeaangifteformulier nodig en de correspondentie van de tegenpartij.
Ooh ok ok. Netjes hoor.
Ik zeg ook niet dat het makkelijk is om situaties bij aanrijdingen inteschatten. Wel is mijn situatie superduidelijk.
Ik kan het je in de loop der dag via PM laten zien.. zodat het voor jou misshien handiger is.
Zodra het je schikt kan ik e.e.a. voor je betekenen. Ik wacht het af.
S.Cartier
03-07-2009, 13:33
Oke duidelijk, het volgende;
- Hoeveel meter van te voren gaf zij volgens jou richting aan;
- Zijn er getuigen die e.e.a. aannemelijk kunnen maken, familieleden kunnen overigens ook getuigen.
Als je het wenst kan ik je helpen met je (resterend) regres bij de tegenpartij en vermelden dat zij niet optijd gehandeld heeft. Ik heb hiervoor wel een (kopie) van een schadeaangifteformulier nodig en de correspondentie van de tegenpartij.
- Niet eens 2 meter.
- Ja ik reed met een vriend van me. Alleen heb ik heb niet als getuige opgegeven. Vraag me aub niet waarom:moe:
OOh ok .. Soukran man.. ik waardeer het echt van je. Een kopie zal je zeker krijgen en ik probeer vanavond nog de situatie te schetsen. (de schets op het aanrijdingsformulier).
Zodra het je schikt kan ik e.e.a. voor je betekenen. Ik wacht het af.
Toppie man .. shoukran.
Je hoort van me :goedzo:
- Niet eens 2 meter.
- Ja ik reed met een vriend van me. Alleen heb ik heb niet als getuige opgegeven. Vraag me aub niet waarom:moe:
OOh ok .. Soukran man.. ik waardeer het echt van je. Een kopie zal je zeker krijgen en ik probeer vanavond nog de situatie te schetsen. (de schets op het aanrijdingsformulier).
Toppie man .. shoukran.
Je hoort van me :goedzo:
Oke, het volgende heb ik nodig;
- Kopie schadeaangifteformulier;
- Correspondentie tegenpartij of jouw verzekeraar, met de standpunt(en)
- Naam, adres, telefoonnummer van de getuige(n);
- Welke dekking heb je;
- Is er expertise gedaan;
- Verzekeraar tegenpartij;
- Jouw verzekeraar.
Je kunt e.e.a. ook privé aan mij toesturen.
Groet,
Abdel
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.