Bekijk originele versie : steun de zeehonden asjeblieft!!!!!
aub mensen vul het in aub!
http://www.stopdezeehondenmoord.nl/
shoukran. :)
Origineel gepost door Naizah
Hallo Naizah,
Heel goed dat je dit hier ook onder de aandacht brengt. Waakzaam zijn t.o.v. mensenrechten is te allen tijde geboden. Er je afschuw over uiten als deze worden geschonden ook.
Maar dat geldt ook voor dieren!
Meer informatie over de walgelijke slachting van zeehonden op:
http://www.harpseals.org
En wat mensenrechten in bepaalde omstandigheden betreft http://www.genevaconventions.org/
sneakynawal
11-05-2004, 22:41
Ik heb ook al gestemd :o
Ook al ben ik geen dierenvriend, maar ik heb een hekel aan mensen die (echt) bont dragen!!! :kwaad:
Moejaheed
11-05-2004, 23:33
ALLAHU AKBAR deze amerikanen hypocrieten zijn de vijanden van mens en dier. Moge Allah subhanahu wa ta3ala de munafiqien een sprinkhanenplaag geven
Origineel gepost door Aman
het zijn mensen zonder hart die dit soort shaytan -praktijken uitvoeren. ik vond het verschrikkelijke beelden op het journaal en het enigste wat ik denk: waarom gebeurt zoiets? :kwaad:
Zoiets gebeurt uit pure menselijke hebzucht. En het wordt politiek geduld. Daarom is het zinvol om bij de politieke besluitvormers via hun ambassade in Nederland je bezwaar te uiten.
In an aggressive propaganda campaign contrary to both science and reason, the Canadian government is now using the Harp seal as a scapegoat for their own failed attempts at managing what was once a strong fishery. They are saying "as long as there are seals around, our fisheries will never be able to regenerate"... yada, yada, yada... all the while viewing the Harp seal population as one last resource to exploit before it's all gone (bron:www.harpseals.org)
Die zeehonden doen zich te goed aan de laatste overgebleven vissen die tot nog toe aan de netten van de vissers zijn ontsnapt.
Die vissers hebben zelf door overbevissing de vispopulatie gedecimeerd. Maar die zeehonden zijn nu de "zondebok" (scapegoat).
Als het zeehondenbabybont niets meer oplevert, omdat het elders in de wereld verboden is, dan worden o.a. de mannelijke geslachtsdelen van de zeehonden lucratief naar Aziatische klanten verkocht "ter ondersteuning van hun potentie".Traditional chinese medecine.
Maar een politiek goed verkoopbare reden om deze slachting nu te rechtvaardigen is: die zeehonden eten de vis van onze vissers op, die zeehonden eten ONZE vis op.
Alsof de wereld niet genoeg te bieden heeft om de menselijke soort te voeden…
Fallujah
12-05-2004, 00:11
Origineel gepost door Naizah
steun de islamitische Jihad zouk zeggen,
en ow jah , eventueel Hamas
bin-laden....hem hoeftnie, hij speelt met goud zo te zien :)
Origineel gepost door Muwwahid
mensen worden afgeslacht en jullie maken je druk om zeehondjes...........
Wil je zeggen:
Mensen worden afgeslacht, daar moet je je druk om maken.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar sluit dat uit, dat je je niet OOK om de zinloze afslachting van dieren door mensen zou mogen bekommeren?
Nee.
Moejaheed
12-05-2004, 01:10
Als de shari'a wordt ingevoerd dan gebeuren zulke slachtingen niet insha'Allah.
Origineel gepost door Moejaheed
Hoe staat het met het zeehondenbestand in Peschawar? En in welke sancties voorziet de sharii'a?
arabchrstn
12-05-2004, 01:46
Reminder:
Wat maakt een zeehondje belangrijker dan een spin, een slang of krokodil?
Of een koe?
Zolang ze niet uitsterven en een beetje netjes behandeld worden, mogen ze van mij voor consumptief gebruik gefokt worden.
Het enige dat een zeehondje belangrijker (zieliger) maakt boven een kwal?
Ach ja, die aaibaarheidsfactor...
arabchrstn
12-05-2004, 01:49
Origineel gepost door Moejaheed
Humor heb je wel, knulliebullie...
Dan hebben die shariajongens van heden er weinig van begrepen. In mijn homeland Iran hebben de Shariajongens met de Qur'an in de hand alle steur uit de Kaspische zee gevist, alleen maar zodat jij en ik westerlingen een paar gram kaviaar kunnen nuttigen.
Ach, maar dat zel vast niet goede sharia zijn...
Potjandrie, wat een moeilijke zoektocht naar de enige echte fantastische Sharia...
Origineel gepost door arabchrstn
Reminder:
Wat maakt een zeehondje belangrijker dan een spin, een slang of krokodil?
Of een koe?
Zolang ze niet uitsterven en een beetje netjes behandeld worden, mogen ze van mij voor consumptief gebruik gefokt worden.
Het enige dat een zeehondje belangrijker (zieliger) maakt boven een kwal?
Ach ja, die aaibaarheidsfactor...
arabchrstn,
Ik heb vaak zinnige dingen op dit forum van jou gelezen, die tot nadenken stemmen. Maar het klinkt ronduit cynisch… klinisch intellectueel…
Netjes behandelen? Kijk maar eens hoe die dieren worden behandeld… Het protest richt zich juist tegen die behandeling. En ze worden juist wel met uitsterven bedreigd, dagelijks. Of telt bij dieren alleen de soort en niet het individu?
Misschien denk je dat ik een van die fanatieke militante dierenbeschermers ben. Welnee, ik ben gewoon een mens met een hart voor mensen EN voor dieren. Ik vond het goed dat er hier ook eens zo'n "dierenleed-topic" werd geplaatst, en heb daar op gereageerd.
Een actie voor met uitsterven bedreigde spinnen heb ik nog nooit gezien. Mischien is het inderdaad de "aaibaarheidsfactor", waardoor sommige mensen bij het zien van die bloederige beelden geraakt worden, en überhaupt "raakbaar" zijn. Je kunt het ook het "panda-effect" noemen, of voor mijn part het wetenschappelijke "Kindchenschema". En misschien wordt die aaibaarheidsfactor gebruikt door sommige organisaties die zich bezig houden met de bescherming van dieren i.h.a. en in het bijzonder van de (door menselijk toedoen) met uitsterven bedreigde soorten, zoals het WWF.
Maar voor zover mij bekend worden die zeehonden niet gefokt voor menselijke consumptie, zoals koeien, nog wordt zorgzaam hun soort in stand gehanden. Het gaat niet meer alleen om het bont, zoals in de jaren 70. Ze zijn inmiddels gepromoveerd tot concurrenten van vissers, hetgeen de uitroeiing rechtvaardigt, waarmee ze bedreigd zijn.
Het walgelijkst is de "nette" behandeling waarmee ze aan hun eind komen: vaak levend gevild.
Maar ja, waar zouden we ons over opwinden? Wie trapt er niet op een mier?
Moejaheed
12-05-2004, 03:27
Origineel gepost door arabchrstn
Humor heb je wel, knulliebullie...
Dan hebben die shariajongens van heden er weinig van begrepen. In mijn homeland Iran hebben de Shariajongens met de Qur'an in de hand alle steur uit de Kaspische zee gevist, alleen maar zodat jij en ik westerlingen een paar gram kaviaar kunnen nuttigen.
Ach, maar dat zel vast niet goede sharia zijn...
Potjandrie, wat een moeilijke zoektocht naar de enige echte fantastische Sharia...
Iran zijn shieten die regeren met andere wetten dan de shar'ia
babyvanbelisma
12-05-2004, 09:53
:confused:
Hoe zijn jullie in vredesnaam bij een onderwerp over zeehondjes op de sharia gekomen????
Echt, sommige mensen rukken echt alles uit het verband...
Ik vind het ongehoord: die arme beestjes...:kwaad:
Waar hebben die dat aan verdiend?
Origineel gepost door Fallujah
steun de islamitische Jihad zouk zeggen,
en ow jah , eventueel Hamas
bin-laden....hem hoeftnie, hij speelt met goud zo te zien :)
het gaat over zeehonden idioot! en insha'allah zal het helpen die actie om het doden te stoppen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.