Bekijk originele versie : De duivel als ******
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
A_Haselhoef
11-05-2004, 14:54
DEN HAAG, 20040511 --
Abu Jahjah weigerde afgelopen zaterdag te discussiëren, in een grote bijeenkomst onder leiding van Theo van Gogh, over onze multiculturele samenleving. Theo van Gogh werd hierdoor zo boos dat hij Abu Jahjah probeerde te kwetsen door hem '****** van Allah' te noemen. Deze drie woorden zijn kwetsend voor moslims, want het betekent dus dat volgens dhr. van Gogh god een p.ooier is, en dat dhr. Abu Jahjah zijn h.oer is, die probeert klanten te vinden om tegen betaling seks met god te bedrijven.
Dit is natuurlijke pure godslastering waarin justitie op grond van artikel 137c http://www.gelijkebehandeling.nl/_documenten/gbnl/wenr/WvS.htm van het wetboek van Strafrecht onderzoek zou kunnen instellen of deze uitspraak strafbaar is. Immers justitie en politiek proberen ook de vrijheid van meningsuiting aan banden te leggen van imams die door -incompetente vooringenomen journalisten - vaak ten onrechte beschuldigd worden dat zij haat zaaien. Dus waarom ook geen onderzoek instellen naar mogelijke haat zaaiende opinieleiders die er een competitie sport en broodwinning van maken om moslims zo hard en zoveel als mogelijk te kwetsen en te beledigen.
Want als je moslims wilt beledigen en kwetsen dan is dit de manier. Ik vraag mij echter wel af wat dan het nut hiervan is? Wat is het nut om elkaar pijn te willen doen? Op de site van Theo van Gogh www.theovangogh.nl/aboujahjah_2.html kun je echter nalezen dat er veel bijval is van mensen die het roerend met hem eens zijn en hebben genoten van zijn optreden.
Als echte liberaal kun je absoluut geen voorstander zijn van inperking of strafrechtelijke vervolging van de vrijheid van meningsuiting. Dit in tegenstelling tot het CIDI wat zich als belangenbehartiger van de staat Israël, de vrijheid van meningsuiting -dus ook voor de AEL- -op allerlei mogelijke manieren aan het Nederlands volk wat recht heeft op vrije meningsvorming - probeert te ontfutselen. Nochtans maakt deze wijze met het omgaan van het hoogste goed wat wij in het westen kennen namelijk: De vrijheid van spreken, denken en geloven , mij niet gelukkig.
Het wordt tijd dat wij mensen als mensen met elkaar werkelijk in gesprek raken. Gesprekken waarin minder wordt gesproken maar waar meer in wordt gezegd. Elkaar de vrijheid van meningsuiting proberen te ontzeggen of de vrijheid van meningsuiting te misbruiken om haat te zaaien wakkert het wantrouwen en angst voor elkaar aan in de samenleving.
Het is tijd voor een koerswijziging naar het goede in ons zelf opdat wij ook het goede in andere moge zien.
Het is daarom beter voor elkaar te bidden en elkaar het goede toe te wensen. Het kwade in de wereld wenst juist het tegenovergestelde, namelijk tweedracht en haat. Het kwade heeft vele gezichten soms het gelaat van een ongelovige en soms het gelaat van een moslim.
Immers toen de profeet Moehammed vrede zij met hem uit de stad Taif werd weggejaagd, bekogeld werd met stenen en rot fruit, wat heeft de profeet toen gedaan? Heeft hij God toen gevraagd om vernietiging van de stad Taif? Nee, hij vroeg aan God slechts het Goede en Leiding voor het volk wat hem pijn had aangedaan. Welnu in plaats van het kwade met het kwade te vergelden laten wij liever bidden voor Leiding en voor het Goede voor allen, wiens harten en zicht verblind en gekwetst zijn en wiens monden haat prediken.
Moge God de meest Barmhartige de meest Liefdevolle ons allen vergeven en ons leiden tot het Goede.
AAAbracadaver
11-05-2004, 15:02
Letterlijk waren zijn woorden p.ooier van de profeet. Niet p.ooier van allah.
Waarmee van Gogh dus wilde zeggen dat jahjah zijn profeet prostitueerde oftewel te grabbel gooide om er zelf beter van te worden.
Als je wil quoten prima maar doe het dan goed.
A_Haselhoef
11-05-2004, 15:08
Origineel gepost door Abracadaver
Letterlijk waren zijn woorden p.ooier van de profeet. Niet p.ooier van allah.
Waarmee van Gogh dus wilde zeggen dat jahjah zijn profeet prostitueerde oftewel te grabbel gooide om er zelf beter van te worden.
Als je wil quoten prima maar doe het dan goed.
Je hebt gelijk wat het quoten betreffende die bewuste avond. Hij heeft echter eerder de term 'p.ooiers van Allah' gebruikt in samenhang met Abu Jahjah nl.
http://www.theovangogh.nl/aboujahjah.html
citaat: Allah's p.ooiers zijn op jacht en Ayaan zal boeten.
Of Abu jahjah de profeet te grabbel gooit dat is iets waarover de heer van Gogh, niet over kan oordelen.
Maar zijn bedoeling om moslims te kwetsen door de profeet of Allah in samenhang met iets oneerbaars als p.ooier te benoemen is de wijze waarop de heer van Gogh zich in het publieke debat manifesteert.
babyvanbelisma
11-05-2004, 15:13
Astaghfirallah, waar gaat dit heen?
Ik zou zeggen: laat Theo zijn eigen graf maar graven en laten wij moslims hem gewoon links liggen, zodat wij ons ook niet op het pad van de haat kunnen begeven. Negeer hem gewoon en als hij het hete vuur zal voelen later, dan is dat zijn probleem. Maar ga er niet op in en laat je niet door Sjaitan verleiden tot uitspraken waar je spijt van krijgt...
Tempelier
11-05-2004, 15:16
God is in de jaren 60 in Nederlandse litaratuur al afgeschilderd als een ezel die zich van achter liet naaien. Daarbij vergeleken stelt dit niets voor.
Abu JahJah moet niet zo'n kinderachtige kleuter zijn. Godsdienstkritiek is de voorwaarde voor vooruitgang.
babyvanbelisma
11-05-2004, 15:21
Origineel gepost door Tempelier
God is in de jaren 60 in Nederlandse litaratuur al afgeschilderd als een ezel die zich van achter liet naaien. Daarbij vergeleken stelt dit niets voor.
Abu JahJah moet niet zo'n kinderachtige kleuter zijn. Godsdienstkritiek is de voorwaarde voor vooruitgang.
Kritiek? Misschien.
Stelselmatig beledigen? Absoluut niet.
AAAbracadaver
11-05-2004, 15:23
Origineel gepost door A_Haselhoef
Je hebt gelijk wat het quoten betreffende die bewuste avond. Hij heeft echter eerder de term 'p.ooiers van Allah' gebruikt in samenhang met Abu Jahjah nl.
http://www.theovangogh.nl/aboujahjah.html
citaat: Allah's p.ooiers zijn op jacht en Ayaan zal boeten.
Of Abu jahjah de profeet te grabbel gooit dat is iets waarover de heer van Gogh, niet over kan oordelen.
Maar zijn bedoeling om moslims te kwetsen door de profeet of Allah in samenhang met iets oneerbaars als p.ooier te benoemen is de wijze waarop de heer van Gogh zich in het publieke debat manifesteert.
Dan is het dus niet netjes om Abu's vertrek te wijten aan een opmerking die niet gemaakt is die avond.
Eigenlijk doe je nu precies het zelfde als wat Theo Abu verwijt, je gebruikt Allah om je eigen boodschap te verkopen.
En hoewel Theo's uitspraak kwetsend over kan komen, is hij enkel de boodschapper van het slechte nieuws. Want dat Abu de Islam, Allah en de profeet maar wat graag inzet om zijn eigen politieke doelen te bereiken is niet zo heel moeilijk te bewijzen.
Theo signaleert slechts daar waar Abu en zijn AEL de Islam daadwerkelijk naar beneden halen. Als het geen p.ooier praktijken zijn dan toch op zijn minst goedkope marketing trucs, de Ael heeft al een tijdje door dat als ze Allah, Mohammed of Islam op het label zetten, het product uitstekend verkoopt bij de doelgroep. Ongeacht de kwaliteit......
A_Haselhoef
11-05-2004, 15:32
Ik denk als je tegen iemand zou zeggen dat Abu Jahjah de p.ooier is van zijn moeder, zo 'n persoon je niet vriendelijk zal behandelen.
De profeet of Allah is voor een moslim dierbaarder dan zijn eigen ouders van vlees en bloed. Het is niet slim als je met elkaar een goede band wenst aan te gaan dat de éne de moeder of het geloof uitscheldt.
Dat dit in de jaren 60 gebeurt is betekent niet dat dit ook door iedereen gewenst is of dat moslims dit maar zouden moeten accepteren.
A_Haselhoef
11-05-2004, 15:40
Origineel gepost door Oppasser
Haselhoef, je begint me te vervelen met je zielige slachtofferverhalen. Met vele geloofsgenoten heb je gemeen dat gevoel voor humor ver te zoeken is. In Nederland bespotten wij religie. Punt. Blijf daar van af, griezelmens!
Boris Dittrich is geen geloofsmens of griezelmens en zo zijn veel meer mensen te vinden die vinden dat Theo van Gogh een mislukte comediant is en dat zijn grappen vaak smakeloos zijn ook voor geborene autochtone andersgelovigen.
Als iets je niet bevalt, stap naar de rechter. Die zal je dan wel vertellen dat wat Theo van Gogh zegt in Nederland mag en jou geen flik.ker aangaat.
Toch nog een keer goed lezen. Ik pleit juist voor het niet verbieden of vervolgen van hen die hun mening uiten. Ik vraag mij slechts af of dergelijke wijze van het uiten van meningen of verbieden van meningen (CIDI) bijdragen tot een betere samenleving.
PS Wil je s.v.p. niet voor mij bidden
Mocht ik onverhoopt ooit in aanraking komen met een hogere macht, dan zal ik zelf wel mijn wijzigingsvoorstellen ten aanzien van de kosmische (re)organisatie voorleggen!
Ik ken je niet persoonlijk, maar mijn gebeden zijn in het algemeen dat ik het goede wens voor mensen ongeacht of zij geloven of niet geloven.
Abdullah
A_Haselhoef
11-05-2004, 15:48
Dan is het dus niet netjes om Abu's vertrek te wijten aan een opmerking die niet gemaakt is die avond.
Of Theo nou Allah of de profeet gezegd heeft beiden gebruiken in samenhang met prostitutie, beoogt hetzelfde, chaos en belediging.
Eigenlijk doe je nu precies het zelfde als wat Theo Abu verwijt, je gebruikt Allah om je eigen boodschap te verkopen.
Wat zou dan mijn boodschap moeten zijn?
En hoewel Theo's uitspraak kwetsend over kan komen, is hij enkel de boodschapper van het slechte nieuws. Want dat Abu de Islam, Allah en de profeet maar wat graag inzet om zijn eigen politieke doelen te bereiken is niet zo heel moeilijk te bewijzen.
De AEL is geen religieuse organisatie. Ook mensen die niet gelovig zijn, zijn welkom in deze club. Daarnaast heeft Abu Jahjah ook geen enkele pretenties om een religieus leider te zijn. Het is zelfs zo dat een aantal religieuse moslims zich van de AEL hebben afgekeerd omdat deze niet religieus is.
Theo signaleert slechts daar waar Abu en zijn AEL de Islam daadwerkelijk naar beneden halen. Als het geen p.ooier praktijken zijn dan toch op zijn minst goedkope marketing trucs, de Ael heeft al een tijdje door dat als ze Allah, Mohammed of Islam op het label zetten, het product uitstekend verkoopt bij de doelgroep. Ongeacht de kwaliteit......
Verkeerde analyse
Oow dus als God in de jaren 60 is afgeschilderd als een ezel moeten we ons erbij neerleggen? En moeten we maar over ons heen laten lopen als er zulke vreselijke kwetsende dingen over onze profeet (vzmh) en Allah (swt) worden gezegd.
In deze samenleving zijn er ook tolerantiegrenzen. Hoeveel mag men zeggen dat getolereerd mag worden??
Men kan wel pleiten voor vrijheid van meningsuiting, maar hoe ver kan men gaan?
AAAbracadaver
11-05-2004, 16:05
Of Theo nou Allah of de profeet gezegd heeft beiden gebruiken in samenhang met prostitutie, beoogt hetzelfde, chaos en belediging.
Door echter de profeet te vervangen door allah ben je stemming aan het maken. Je hele eerste alinea berust op het bewust misquoten van Theo, immers jij hebt al toegegeven dat Theo die avond Abu p.ooier van de profeet heeft genoemd en niet zoals je nu beweerd p.ooier van allah.
Je hele argument van godslastering gaat daarom niet op voor het afketsten van die bewuste ontmoeting. Of wilde je nu beweren dat allah en de profeet dezelfde goddelijke status hebben.
Als je bewust misquote, we noemen het in de volksmond ook wel liegen, voor het effect. Ben je niet anders bezig dan de p.ooier / marketeer van de profeet / allah die Theo voor ogen heeft.
Wat zou dan mijn boodschap moeten zijn?
Wat de boodschap ook is, hij verliest aan kracht als je ervoor moet liegen om hem over te brengen.
De AEL is geen religieuse organisatie. Ook mensen die niet gelovig zijn, zijn welkom in deze club. Daarnaast heeft Abu Jahjah ook geen enkele pretenties om een religieus leider te zijn. Het is zelfs zo dat een aantal religieuse moslims zich van de AEL hebben afgekeerd omdat deze niet religieus is.
Dat is een beetje een zwaktebod, de ael verwelkomt alleen leden die moslim zijn danwel arabisch. En de algemene religie onder de arabische volken is ook wel bekend.
Verder heb ik de AEL zich nog nooit zien inzetten voor een niet Arabische / Islamitische zaak.
Dat een aantal religieuze moslims zich heeft afkeert van de AEL omdat deze niet religieus zou zijn kan 2 dingen betekenen.
Of zij keerden zich af omdat de AEL niet hun stroming binnen de Islam vertegenwoordigde.
Of zij doorzagen inderdaad dat de AEL niets meer of minder is dan het vehikel waarop ABU zich naar de macht denkt te bewegen.
Verkeerde analyse
Dat is nogal een aanmatigende mening voor iemand die een quote denkt te kunnen verdraaien die in alle media juist terug te lezen is.
A_Haselhoef
11-05-2004, 16:08
Dat is nogal een aanmatigende mening voor iemand die een quote denkt te kunnen verdraaien die in alle media juist terug te lezen is.
Zoals je wilt.
:hihi:, wat is het dan wel voor organisatie :confused: want een politieke partij willen ze ook niet genoemd worden...
En voor de rest JahJah had gewoon niet moeten komen..
Hij wist van te voren dat Theo de discussie leider zou zijn... en als JahJah dan op het laatste moment een statement probeerd te maken dan kan ie verwachten dat Theo daar een opmerking over maakt.
En inderdaad, sluit me aan bij een van de vorige prikkers, dat Theo de Profeet en ook Allah niet beledigd heeft.
Alleen Jahjah is de gebeten hond in de uitspraak van Theo... Maar goed het is ook heel goed verdedigbaar dat het gedrag van Jahjah altijd een belediging voor de moslims is, maar dat wordt hier vast niet bedoelt
AAAbracadaver
11-05-2004, 16:30
Zoals je wilt.
Je maakt je er nogal makkelijk vanaf.
Aangezien je jezelf ooit als Imam beschouwde, ik zeg ooit omdat ik niet weet hoe de vlag er nu bij hangt, en je stukjes blijkbaar hoog aangeslagen worden door de moderators hier, had ik niet van je verwacht dat je zo losjes met een quote zou omspringen.
Mag ik hieruit concluderen dat je je eigen misquote niet direct als een leugen beschouwt en dat we het oordelen maar weer eens aan Allah moeten overlaten ?
Ik vrees toch echt voor de positie van Allah's marketeers want op deze manier gaan ze hun sales targets niet halen.....
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.