Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Tips om te sparen

Pagina's : [1] 2

SerieuzeVrouw
30-06-2009, 10:18

Welkom in onze Spaar Topic. Hoe sparen jullie? Hoeveel sparen jullie per maand? Koop je daarnaast ook nog leuke dingen voor je zelf? Voor wat sparen jullie? Wat zouden jullie willen bereiken met het gespaarde geld? Kortom deel jullie ervaringen met mij, want ik probeer ook te sparen, maar soms lukt dat gewoon niet.Ik verdien 2500 euro per maand, maar spaar gewoon te weinig. Dat komt omdat ik gewoon daar geen behoefte aan heb, maar ik zie dat, het ook anders kan. Leer mij te sparen !!!!:maf:

insaf18
30-06-2009, 10:24
je verdient wel goed hmdlh!! ik spaar sinds kort +/- 800 - 1000 euro per maand. Ik wil binnenkort of later op mijn eigen beginnen en een huis kopen zonder lening.. Weet niet of het mij zal lukken maar je kan beter nu al sparen aangezien ik geen kosten heb. Ik koop alles wat ik wil... ik geef genoeg geld aan mijn ouders en koop ook nog eens kleren en spullen voor mijn zusjes en broertje.. en ik verdien niet eens zo veel als u haha... succes! oh ja ik koop bewust geen merkkleding mss ligt het daaraan..?

SerieuzeVrouw
30-06-2009, 10:29
je verdient wel goed hmdlh!! ik spaar sinds kort +/- 800 - 1000 euro per maand. Ik wil binnenkort of later op mijn eigen beginnen en een huis kopen zonder lening.. Weet niet of het mij zal lukken maar je kan beter nu al sparen aangezien ik geen kosten heb. Ik koop alles wat ik wil... ik geef genoeg geld aan mijn ouders en koop ook nog eens kleren en spullen voor mijn zusjes en broertje.. en ik verdien niet eens zo veel als u haha... succes! oh ja ik koop bewust geen merkkleding mss ligt het daaraan..? Leuk dat je reageert.. Ik verdien misschien wel goed, maar ik kan niet sparen wat ik al zei. Dat jij 800/1000 euro per maand spaart vind ik al heel knap van je, als ik spaar dan spaar ik 200 euro per maand of zo iets. nu lach je me zeker uit he. En nee ik koop geen merkkleding, ik haat merkkleding. Draag altijd nette kleding. Ja een huis kopen is ook wel een goed idee, ik denk vaak aan een villa haha maar voordat ik die gekocht heb, ben ik 80 jaar oud. :hadj: Insallah komt alles goed. Maar hoe doe je dat , laat je dat geld op je bank staan of in een doosje? Want ik kan dat gewoon letterlijk niet. Ik heb al 10 x een doosje gekocht met een sleuteltje om er in te sparen , maar niks hoor. Het lukt me gewoon niet.:(

insaf18
30-06-2009, 10:35
Leuk dat je reageert.. Ik verdien misschien wel goed, maar ik kan niet sparen wat ik al zei. Dat jij 800/1000 euro per maand spaart vind ik al heel knap van je, als ik spaar dan spaar ik 200 euro per maand of zo iets. nu lach je me zeker uit he. En nee ik koop geen merkkleding, ik haat merkkleding. Draag altijd nette kleding. Ja een huis kopen is ook wel een goed idee, ik denk vaak aan een villa haha maar voordat ik die gekocht heb, ben ik 80 jaar oud. :hadj: Insallah komt alles goed. Maar hoe doe je dat , laat je dat geld op je bank staan of in een doosje? Want ik kan dat gewoon letterlijk niet. Ik heb al 10 x een doosje gekocht met een sleuteltje om er in te sparen , maar niks hoor. Het lukt me gewoon niet.:( jij bent wel erg ja :hihi: Ik maak gwn afspraken met mijn eigen, geld voor niets spenderen is zonde. Ik stort het geld op mijn spaarrekening.. Elke maand wel weliswaar een ander bedrag de ene keer meer dan de andere keer maar ik probeer mijn geld niet om onbenullige zaken te spenderen.. Moest ik uw loon hebben zou ik elke maand 2000euro op mijn spaarrekening zetten na enkele jaren zou je al met da geld bouwgrond kunnen kopen. :goedzo: Dus nikste 80 jaar..!!!:hihi: laat door de bank een bepaald bedrag elke maand op uw spaarrekening zetten.. dan weet je ook hvl geld je die maand mag spenderen..

SerieuzeVrouw
30-06-2009, 10:45

jij bent wel erg ja :hihi: Ik maak gwn afspraken met mijn eigen, geld voor niets spenderen is zonde. Ik stort het geld op mijn spaarrekening.. Elke maand wel weliswaar een ander bedrag de ene keer meer dan de andere keer maar ik probeer mijn geld niet om onbenullige zaken te spenderen.. Moest ik uw loon hebben zou ik elke maand 2000euro op mijn spaarrekening zetten na enkele jaren zou je al met da geld bouwgrond kunnen kopen. :goedzo: Dus nikste 80 jaar..!!!:hihi: laat door de bank een bepaald bedrag elke maand op uw spaarrekening zetten.. dan weet je ook hvl geld je die maand mag spenderen.. Ik zal het zeker proberen om gewoon te sparen. Ik heb wel een spaar rekening inderdaad, ik ga daar gewoon proberen op te sparen.Ach ik moet er aan wennen zeker? :maf2: En jij Insaf, wat vind je zo juist leuk om te kopen, wat voor toekomst wil jij later hebben? ik zelf persoonlijk denk een appartementje te kopen in Marokko, en hier ook in Belgie, en iets voor mezelf beginnen. :rolleyes: als dat lukt:banana:

insaf18
30-06-2009, 10:50
Ik zal het zeker proberen om gewoon te sparen. Ik heb wel een spaar rekening inderdaad, ik ga daar gewoon proberen op te sparen.Ach ik moet er aan wennen zeker? :maf2: En jij Insaf, wat vind je zo juist leuk om te kopen, wat voor toekomst wil jij later hebben? ik zelf persoonlijk denk een appartementje te kopen in Marokko, en hier ook in Belgie, en iets voor mezelf beginnen. :rolleyes: als dat lukt:banana: Hmm ik weet het nog niet maar ik wil over enkele jaren op mijn eigen beginnen... Ik wil ook belgie verlaten en in Azië gaan wonen :D..... en een eigen huis wil ik ook hebben.. Maar moet nog deze drie verloren puzzelstukjes aan elkaar zien te krijgen :hihi: Ik ben ook niet van plan om heel mijn leven te werken .. vind ik zonde het leven bestaat meer dan uit werken... en gij..??

insaf18
30-06-2009, 10:59
Geld moet rollen, alleen rolt het altijd de verkeerde kant op. ge kiest er dan wel zelf voor hé

SerieuzeVrouw
30-06-2009, 11:05
ge kiest er dan wel zelf voor hé Ik weet het nog niet, ik zal eens eerst normaal moeten sparen net als alle andere mensen:D wollah ik ben echt een mietje dat ik niet eens kan sparen, haha laister waha. :nerd:

dunai
30-06-2009, 11:42
Ik weet het nog niet, ik zal eens eerst normaal moeten sparen net als alle andere mensen:D wollah ik ben echt een mietje dat ik niet eens kan sparen, haha laister waha. :nerd: hoi hoi, verdien je 2500 bruto of netto? welke baan heb je? ik probeer ook te sparen maar mij lukt het ook niet echt tenzij ik een doel heb. ik heb in het verleden zoveel geld gesmeten aan merk kleding en dure dingen heb er acher af wel spijt. ik moet nu voor mijn bruiloft gaan sparen, ik hoop dat het mij lukt om 500 maandelijks opzij te zitten, ik heb wel vaste lasten al ik heb mijn eigen appartement en daar moet je ook huur gas en electra en water betalen en boodschappen en onderhoudt van het huis pffffffffffff. ik heb mijn huisje pas en heb veel geld in geinvesteerd en nu nog alleen een bruiloft. meid een tip als je denkt van op de bank kan ik altijd aan komen ik zou zeggen koop een spaarpot bij de blokker die niet open gaat en doe ieder maand zodra je salaris binnen hebt gehad een vaste bedrag vanaf en stop die daar en geloof me zodra je die na een paar maanden open doet zul je versteld staan hoe veel je hebt gespaart. ik kan ook niet sparen als het geld op de bank zit dus ik haal het daar weg en doe het in een spaarpot hihi

insaf18
30-06-2009, 13:49
hoi hoi, verdien je 2500 bruto of netto? welke baan heb je? ik probeer ook te sparen maar mij lukt het ook niet echt tenzij ik een doel heb. ik heb in het verleden zoveel geld gesmeten aan merk kleding en dure dingen heb er acher af wel spijt. ik moet nu voor mijn bruiloft gaan sparen, ik hoop dat het mij lukt om 500 maandelijks opzij te zitten, ik heb wel vaste lasten al ik heb mijn eigen appartement en daar moet je ook huur gas en electra en water betalen en boodschappen en onderhoudt van het huis pffffffffffff. ik heb mijn huisje pas en heb veel geld in geinvesteerd en nu nog alleen een bruiloft. meid een tip als je denkt van op de bank kan ik altijd aan komen ik zou zeggen koop een spaarpot bij de blokker die niet open gaat en doe ieder maand zodra je salaris binnen hebt gehad een vaste bedrag vanaf en stop die daar en geloof me zodra je die na een paar maanden open doet zul je versteld staan hoe veel je hebt gespaart. ik kan ook niet sparen als het geld op de bank zit dus ik haal het daar weg en doe het in een spaarpot hihi ge kunt uw spaarrekening wel blokkeren en éénmaal als je hebt getekend is er geen weg terug :hihi:.

DOUKALIA18
30-06-2009, 14:03
Neem een spaarrekening en laat elke maand van jouw rekening een bedrag automatisch overboeken naar je spaarrekening. Ik probeer elke maand ongeveer de helft van mijn salaris te sparen.

dunai
30-06-2009, 14:40
ge kunt uw spaarrekening wel blokkeren en éénmaal als je hebt getekend is er geen weg terug :hihi:. dat is niet waar want met een geldig rede kun je de blokkade weg zitten, i al ready did that hihi

insaf18
30-06-2009, 15:14
dat is niet waar want met een geldig rede kun je de blokkade weg zitten, i al ready did that hihi hangt ervanaf wat je ze te zeggen hebt hé.. Mijn vriendin had ervoor gezegd ik wil pas mijn centjes kunnen nemen als ik trouw.. Nadat ze voor de wet had getekend geraakte ze pas aan haar centjes.. ;) sommige kunnen pas op een bep. leeftijd aan hun geld geraken.. :)

SimpelZieltje
30-06-2009, 15:58
hangt ervanaf wat je ze te zeggen hebt hé.. Mijn vriendin had ervoor gezegd ik wil pas mijn centjes kunnen nemen als ik trouw.. Nadat ze voor de wet had getekend geraakte ze pas aan haar centjes.. ;) sommige kunnen pas op een bep. leeftijd aan hun geld geraken.. :) hoe werkt dit dan? eens je het blokkeert, kun je er niet meer aan?

Ik-ram-je
30-06-2009, 16:08

- Al je vaste maandelijkse kosten op een rij zetten; - reserveer een bepaald bedrag voor persoonlijk gebruik per maand (niet te hoog natuurlijk, max 100,-) en neem dit contant op; - Trek het bovenstaande van je inkomen af, en dan blijft er als het goed is een bedrag over, die stort je op je spaarrekening; - Laat je pasje altijd thuis liggen en winkel zo min mogelijk, ga uberhaupt geen kledingwinkels in of winkels waar je een zwak voor hebt; - Voordat je wat wil kopen, dan moet je denken "heb ik het echt nodig? Zou ik het deze week nog aantrekken/gebruiken?" is het antwoord NEE, laat het dan liggen; - Profiteer van de luxe dat je nog geen vaste kosten hebt als je bij je ouders woont, het is een buitenkans om een goede buffer op te bouwen; - Let op je telefoonkosten. Nadat ik een keer een telefoonrekening kreeg waar je U tegen zegt, heb ik nooit meer buiten mijn belminuten gebeld, en op den duur helemaal geen abbo meer genomen. Succes!

Pagina's : [1] 2