Bekijk volle/desktop versie : Hoe maak je fondant/marsepein?



29-06-2009, 15:49
Salam mo3alaikom,

Hoe maak je fondant? Met fondant of marsepein kun je toch de taart mee decoreren? Moet je sowieso kleurstof gebruiken?

alvast bedankt!

29-06-2009, 21:27


Salaam Aleikoem,
Wij hebben het pas voor de verjaardagstaart van mijn dochtertje met Marshmellows gedaan. Was wel een plakkerig zootje, maar uiteindelijk een mooi resultaat.

Anders kijk je eens op youtube? Daar heb je superveel filmpjes met uitleg etc. Voor fondant/marsepein/marshmellows! Succes, en veel plezier met het decoreren van de taart!

29-06-2009, 22:35

Citaat door Noura2m:
Salaam Aleikoem,
Wij hebben het pas voor de verjaardagstaart van mijn dochtertje met Marshmellows gedaan. Was wel een plakkerig zootje, maar uiteindelijk een mooi resultaat.

Anders kijk je eens op youtube? Daar heb je superveel filmpjes met uitleg etc. Voor fondant/marsepein/marshmellows! Succes, en veel plezier met het decoreren van de taart!



Oh wat leuk dat het eindresultaat mooi was. Zou je mij ook het recept willen geven?

30-06-2009, 21:58
Salaam Aleikoem,
Sorry voor mijn trage antwoord, maar hier is de link.
http://www.lilotaart.nl/HowTo.aspx

Zo hebben wij het gemaakt! Weet je al welke kleur je wilt doen?
Als je roze wilt, hoef je geen kleurstof te gebruiken. Succes Meid!

30-06-2009, 22:26


ik koop het altijd, scheelt een hoop geklieder en is makkelijker.

01-07-2009, 09:33
Ja, dat ben ik helemaal met je eens! Het is wel echt een heleboel geklieder, en toen we bezig waren kan ik me nog herinneren dat we zeiden tegen elkaar; dit nooit meer
Ik heb het nooit ergens kunnen vinden in de winkel.

Manarretje, waar koop jij het eigenlijk, online of in de winkel?



Citaat door manarretje:
ik koop het altijd, scheelt een hoop geklieder en is makkelijker.

01-07-2009, 10:24

Citaat door Noura2m:
Ja, dat ben ik helemaal met je eens! Het is wel echt een heleboel geklieder, en toen we bezig waren kan ik me nog herinneren dat we zeiden tegen elkaar; dit nooit meer
Ik heb het nooit ergens kunnen vinden in de winkel.

Manarretje, waar koop jij het eigenlijk, online of in de winkel?


ik bestel het inderdaad in de onlineshops,maakjetaart of deleukstetaartenshop. bij de jamin verkopen ze ook kleine verpakkingen, maar weet niet of dat goed werkt.

04-07-2009, 19:58
Als je de mogelijkheid hebt om online kant en klare fondant te bestellen, is dat zeker de moeite waard! Het is veel meer moeite het zelf te maken! Succes!!!!!

04-07-2009, 22:29
Ik las op het internet over marshmallowfondant. Waar kun je witte marshmallows kopen?

05-07-2009, 12:49
In de C1000, bij het pad van de buitenlandse producten?
Vroeger hadden ze die daar altijd.

05-07-2009, 23:40
xenos verkoopt het ook vaak

07-07-2009, 14:14
ik vind die marsmellows recept lijkt mij niet moeilijk...