Bekijk volle/desktop versie : Wat nemen jullie aan eten en drinken mee onderweg?



29-06-2009, 14:38
naar Marokko.

Eten:
- brood
- tonijn
- worst
- broodjes (gezond)
- (gevulde )croissants
- lemsemmen
- gebakken kippenpootjes
- loempia's (kip)
- salades
- tortilla
- kafta
- kip
- Pasta
- rijstsalade
- noodles
- witte/bruine/ krenten bolletjes
- kaas, smeerkaas, pindakaas
- cup a soup

Drinken:
- red bull
- cola
- koffie
- thee
- multivitaminen drank
- espresso
- spa
- siroop
- pakjes drinken

Extra's:
-Snoep (verschillende soorten)
- kleine zakjes chips
- cake
- Liga
- Sultana
- rijstwafels
- snack a jacks cheese
- kauwgom

Gezond:
- broodjes gezond. (bijv. met tomaat, kaas, komkommer)
- appels
- peren
- sinasappels
- druiven

Wat nemen jullie mee, dan zet ik het erbij. (als het lekker is)

29-06-2009, 21:05


Salaam Aleikoem,

Nou meid, ik heb ook eventjes met je meegedacht;-)
Koffie, thee, (gevulde) Croissants, Lemsemmen, broodjes kofta, merguez, gebakken kippenpootjes, loempia's, Salades, Cake, Broodjes gezond, sinaasappels, druiven (?)

30-06-2009, 13:20

Citaat door Noura2m:
Salaam Aleikoem,

Nou meid, ik heb ook eventjes met je meegedacht;-)
Koffie, thee, (gevulde) Croissants, Lemsemmen, broodjes kofta, merguez, gebakken kippenpootjes, loempia's, Salades, Cake, Broodjes gezond, sinaasappels, druiven (?)



dank je wel meid, ik heb het erbij gezet. Staan dingen bij waar ik niet eens aan had gedacht

30-06-2009, 14:54
ik heb ook een lijst gemaakt wat ik sowieso mee moet nemen, dan vergeet ik t niet en kan ik op de dag dat we insha allah vertrekken alles doorstrepen. Op zo'n dag ben je zoo druk bezig dat je bijna altijd wel wat vergeet. Jullie lijstjes hebben me goed geholpen. Thanks!!

30-06-2009, 17:25



Citaat door Chanel_Chance:
ik heb ook een lijst gemaakt wat ik sowieso mee moet nemen, dan vergeet ik t niet en kan ik op de dag dat we insha allah vertrekken alles doorstrepen. Op zo'n dag ben je zoo druk bezig dat je bijna altijd wel wat vergeet. Jullie lijstjes hebben me goed geholpen. Thanks!!



Heb je dat lijstje ook voor ons?

30-06-2009, 21:30

Citaat door Chanel_Chance:
ik heb ook een lijst gemaakt wat ik sowieso mee moet nemen, dan vergeet ik t niet en kan ik op de dag dat we insha allah vertrekken alles doorstrepen. Op zo'n dag ben je zoo druk bezig dat je bijna altijd wel wat vergeet. Jullie lijstjes hebben me goed geholpen. Thanks!!


Lekker geurtje ik heb die gisteren uit de verpakking gehaald!

Als ik Insha3Allah ga dan nemen we tortilla, kafta, kip (mams) Pasta salade rijst salade noodles en multivitaminen drank, espresso, spa en siroop, broodjes gezond (onderweg klaar maken) witte/bruine/ krenten bolletjes. Liga, Sultana en rijstwafels. Snoep en snack a jacks cheese, chips. Kaas, smeerkaas pasta pindakaas en tonijn in tomatensaus Dat was het ongeveer

01-07-2009, 09:22

Citaat door Princess24:
Lekker geurtje ik heb die gisteren uit de verpakking gehaald!

Als ik Insha3Allah ga dan nemen we tortilla, kafta, kip (mams) Pasta salade rijst salade noodles en multivitaminen drank, espresso, spa en siroop, broodjes gezond (onderweg klaar maken) witte/bruine/ krenten bolletjes. Liga, Sultana en rijstwafels. Snoep en snack a jacks cheese, chips. Kaas, smeerkaas pasta pindakaas en tonijn in tomatensaus Dat was het ongeveer



thnxx

02-07-2009, 18:18
Wij nemen mee:

- drinken zoals sapjes, frisdrank, water.
- Gevulde broodjes met zoet en hartig beleg
- Tonijn
- Cup a soup
- Chips en koek
- Tortilla in bolletjes

Dit is voor de 1ste dag. Tweede dag zoeken we een restaurant in Spanje op waar we gezamenlijk uit eten

03-07-2009, 15:11
oke nemen jullie dat echt allemaal mee?

Mijn man en ik nemen echt niks mee, drinken kopen we gewoon onderweg bij een tankstation lekker koud en eten doen we ook in een restaurantje ofzo een friettentje

We nemen wel snoepgoed mee chocola, kauwgom chips maar verders echt niks

maar stoppen jullie echt onderweg want dat deden we vroeger met me vader ook dan had me ma een kleedje bij zich en dan gingen met heel de familie eten hihi (was wel gezellig) er kwam echt van alles uit dat bus je nu niet meer nu stoppen we echt als het nodig is.

03-07-2009, 18:34

Citaat door najima_i:
oke nemen jullie dat echt allemaal mee?

Mijn man en ik nemen echt niks mee, drinken kopen we gewoon onderweg bij een tankstation lekker koud en eten doen we ook in een restaurantje ofzo een friettentje

We nemen wel snoepgoed mee chocola, kauwgom chips maar verders echt niks

maar stoppen jullie echt onderweg want dat deden we vroeger met me vader ook dan had me ma een kleedje bij zich en dan gingen met heel de familie eten hihi (was wel gezellig) er kwam echt van alles uit dat bus je nu niet meer nu stoppen we echt als het nodig is.



Wij nemen alles mee ja. Drinken en snoepgoed bij een benzinestation kost ongelofelijk duur. een croissantje kost in Frankrijk bijna 2 euro terwijl ik een hele pak koop voor het hele gezin voor nog geens 2 euro. Drinken stoppen we in de koelbox zodat alles lekker koud blijft. Ook dat kost duur onderweg.


Wij doen dat ook, gezellig picknicken met de hele familie. Hartstikke leuk.

03-07-2009, 22:39

Citaat door najima_i:
oke nemen jullie dat echt allemaal mee?

Mijn man en ik nemen echt niks mee, drinken kopen we gewoon onderweg bij een tankstation lekker koud en eten doen we ook in een restaurantje ofzo een friettentje

We nemen wel snoepgoed mee chocola, kauwgom chips maar verders echt niks

maar stoppen jullie echt onderweg want dat deden we vroeger met me vader ook dan had me ma een kleedje bij zich en dan gingen met heel de familie eten hihi (was wel gezellig) er kwam echt van alles uit dat bus je nu niet meer nu stoppen we echt als het nodig is.


nee niet alles, maar we nemen wel wat mee. het is indd goedkoper dan onderweg. In Spanje eten we wel in een restaurantje en we kopen af en toe ook drinken onderweg.
Chocola zal ik maar niet meenemen, zeker niet als het hier al 30 graden is.

04-07-2009, 09:33
hoe doen jullie het met de kaas... want mijn ma stopt het in de diepvries en neemt het in een koeltas mee.. met koelelementen .. en dan komt ze aan in marokko en doet het in de koelkast...

04-07-2009, 10:00



Citaat door najima_i:
oke nemen jullie dat echt allemaal mee?

Mijn man en ik nemen echt niks mee, drinken kopen we gewoon onderweg bij een tankstation lekker koud en eten doen we ook in een restaurantje ofzo een friettentje

We nemen wel snoepgoed mee chocola, kauwgom chips maar verders echt niks

maar stoppen jullie echt onderweg want dat deden we vroeger met me vader ook dan had me ma een kleedje bij zich en dan gingen met heel de familie eten hihi (was wel gezellig) er kwam echt van alles uit dat bus je nu niet meer nu stoppen we echt als het nodig is.



Onderweg vindt je niet altijd plek en ruimte om ergens wat te gaan eten. Het is dan ook superdruk en veel dingen zijn vaak op. Mijn ervaring is dat dat eten vaak ook niet te vreten is.
Wij gaan dit jaar richting Noorwegen, ook wel met de auto maar ik neem voor de zekerheid toch wel wat broodjes mee. Drinken kun je indd wel koel halen, tenzij je ook een goede koelbox hebt, maar die hebben wij nog niet.

Ik merk dat ik ook vaak de neiging heb om meer te snoepen als je in de auto zit, omdat je niks om handen hebt...

04-07-2009, 10:02

Citaat door amira00:
hoe doen jullie het met de kaas... want mijn ma stopt het in de diepvries en neemt het in een koeltas mee.. met koelelementen .. en dan komt ze aan in marokko en doet het in de koelkast...


Vroeger met mijn ouders, die namenook kaas mee, maar dan die grote rode bol als je weet wat ik bedoel.... is zo een grote rode bol jonge kaas. En dat werd niet slecht eigenlijk, ondanks het warme weer.... we namen ook campingboter mee, dat zit in blik en melk namen we ook mee als er nog kleintjes waren....

04-07-2009, 16:51

Citaat door najima_i:
oke nemen jullie dat echt allemaal mee?

Mijn man en ik nemen echt niks mee, drinken kopen we gewoon onderweg bij een tankstation lekker koud en eten doen we ook in een restaurantje ofzo een friettentje

We nemen wel snoepgoed mee chocola, kauwgom chips maar verders echt niks

maar stoppen jullie echt onderweg want dat deden we vroeger met me vader ook dan had me ma een kleedje bij zich en dan gingen met heel de familie eten hihi (was wel gezellig) er kwam echt van alles uit dat bus je nu niet meer nu stoppen we echt als het nodig is.



Ja precies.. Ik zit er ook al van te kijken.. I vindt het echt veelste veel wat sommige meenemen, de helft ga je toch weggooien.. Ik zou de koelbox volgooien met drinken vooral.. (sapjes,Redbull) een thermoskan met koffie voor de man hahaha.. En misschien op ze max wat broodjes gezond of met kaas.. Maar evrder thatss itt.. Maar ik snap wel als je een gezin heb dat er zoveel meegenomen word... Maar zonder kinderen vindt ik persoonlijk echt veelste veel..