Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : --hoe Oud Was Je Toen Je Het Eerste Kind Kreeg?--

Pagina's : [1] 2 3

smurfi
10-05-2004, 23:16

Salaam dames, mijn eerste is onderweg (ben 4 maanden zwanger) en ik zal Insch'allah 24 jaar zijn bij de bevalling. Mij is opgevallen dat ik vaak van die stomme opmerkingen krijg dat ik nog vrij jong ben voor een kind. Mijn moeder was 20 jaar toen zij mij kreeg en ik vond het altijd al leuk om zo een jonge moeder te hebben en nog steeds. Wat vind jij daarvan en hoe oud was jij bij je eerste kindje? groetjes Noura

Nadia_Antwerpen
11-05-2004, 00:58
assalaam wa aleikum mijn zoontje is 7 maanden en ik ben zelf 23. ik vind mezelf al vrij oud voor een eerste kindje. :) mijn moeder was 15 toen ze haar eerste kind had en nu heeft ze al 3 kleinkinderen en 3 schoonzonen en ze is pas veertig. ze ziet er ook nog vrij jong uit en krijgt vaak het compliment te horen dat ze net een zus van ons lijkt. ik vind dit mooi, en ook al omdat ze ook nog jong van geest is. ik hoop dat ik Inshallah later net zo jong van geest zal zijn en ook op gelijke voet kan staan met mijn kinderen. luister vooral niet naar mensenpraat. als je gevoel je nu pas aangeeft dat je klaar bent om moeder te worden, dan is dat zo. ik vind je zeker niet te jong! mha salama

fatima32
11-05-2004, 09:42
nou meid ik was 18 jaar en mijn dochter wordt 16 jaar en de mensen zegen dat we net zusjes van elkaar zijn . leuk he . ik vind dat jij een mooie leeftijd hebt . dus luister niet naar de mensen .

yasmina.
11-05-2004, 09:50
Ik was 23 toen ik beviel van mijn dochtertje die inmiddels 16 maanden is. Vooral van ned. collega's hoor je zulke dingen vaak.... een oud-collega van mij was ook een "vroeger" klasgenootje..... ze had een vriend (nu weer vrijgezel) en had al zoiets van: sooow man, je bent al getrouwd.......?!! Toen ik vertelde dat ik zwanger was (was toen 22) was ze helemaal overdonderd.... maar ze had meer zoiets van: ik ben wel een jaar ouder dan jij en ik heb niet eens een vaste relatie.... laat staan dat ik binnenkort ga trouwen........ of een kindje heb... weet je wel.. maar goed... koelsie bel mekteb.... ik vind het zelf ook goed zo.... ben nou 24 over een maandje 25..... en heb dan een kindje van 1,5 jaar.... vergt wel veel tijd, zorgen, slapeloze nachten en moeite van je.... maar dat heb ik allemaal 200% voor haar over, netzoals mijn moeder dat voor mij over heeft gehad... en alle moeite, krijg je veel meer terug van je kindje........ ze hoeft maar te lachen en je bent alle slabat alweer vergeten ;) nou..... en als laatst sluit ik me bij nadia aan... trek je niets aan van anderen........ als jij voelt dat je ergens klaar voor bent.... of het nou een kindje is, of trouwen, maakt niet uit wat, moet je het gewoon doen....... met hulp van Allah komt alles goed, insa-allah... doeg! y*

moeder4
11-05-2004, 11:28

waneer een je een kind krijgt ligt in allahs handen dus wat nou te oud of te jong alhamdoelilah hoe het gaat ik kreeg mijn eerste kind toen ik 16 was,was jammergenoeg niet voldragen en levenloos daarna kreeg ik alhamdoelilah nog een zoon op mijn 17de, en ik moet zeggen die vind het ook helemaaal geweldig zon jonge moeder,vooral hij is best groot voor zijn leeftijd en men denkt ook vaak dat ik zijn tante ben groetjes moeder4

Hasna_real
11-05-2004, 11:35
Ik was 24 toen ik beviel van mijn dochtertje. Ze is nog steeds enigskind. Je moet je niet teveel van anderen aantrekken. Bij marokkanen is het vrij normaal dat je bevalt op jonge leeftijd, omdat wij ons nou eenmaal minder bezig houden met werk, carriere etc. Nederlandse vrouwen die krijgen heel laat kinderen met alle risico's van dien.

oumkaltoum
11-05-2004, 13:02
Hoi Allemaal, Ik vind persoonlijk ook een jonge moeder het prettigst, heb zelf 2 dochters, de eerste kwam toen ik 21 was en de tweede toen ik 25 was, heb tussendoor een aantal miskramen gehad, ben ondertussen alweer 33. Kinderen houden je jong en is het meest waardevolste bezit in je leven. Groetjes, Oumkaltoum

Thug_Sebnia
11-05-2004, 14:08
Ik ben 22 jaar en ben 4 maandjes zwanger :D

manalltje
11-05-2004, 14:16
salaam alaykoum zusters, Ik was 21 toen ik mijn dochter kreeg , en ben nu 5 maanden zwanger van mijn tweede inshallah , ik ben nu 25 . wa salaam alaykoum

smurfi
11-05-2004, 15:32
Wat een leuke reacties!!! Inderdaad, ik vind ook dat leeftijd ook niet zoveel aan mee doet...als je maar klaar voor bent en dat ben ik helemaal! Ik heb mijn leuke tijd gehad, met werken, reizen en leuke dingen doen met mijn man en wil me nu echt settelen. Een oudewetse Mama wil ik worden die altijd voor hun kids klaarstaat (ga namelijk met werken stoppen als het kind er is). En Insch'allah zal het tweede snel volgen, ik wil namelijk niet zo een groot leeftijdsverschill tussen de kinderen. Ik vind dat er een heleboel voordelen aan een jonge moeder gebonden zijn: een kind kost veel endergie en die heb je nog als je jong bent, je kunt je kinderen beter begrijpen door de niet al te grote leeftijdsverschil, als de kinderen de deur uit gaan ben je nog jong genoeg om iets zelf te doen (bijv. werken), je kunt als jonge oma nog lekker van je kleinkinderen genieten etc. groetjes Noura

Truusje
13-05-2004, 06:14
13 :maf:

Mysticalia
13-05-2004, 12:20
Origineel gepost door Truusje 13 :maf: En je kind is nu hoe oud? :maf: :belgie:

najiba05
14-05-2004, 20:27
ik was 26 jaar toen ik mijn zoontje kreeg , mijn collega vond me veel te jong om al zo jong levenslang aan een kind vast te zitten. Subhannelah hoe sommige mensen denken. Je moet op je intuitie vertrouwen en op allah de rest telt niet mee, dat is mijn point.

saadia29
14-05-2004, 21:02
28 voor het eerst moeder, nu ben ik 30 en heb ik 3 kinderen!

smurfi
15-05-2004, 11:12

Origineel gepost door saadia29 28 voor het eerst moeder, nu ben ik 30 en heb ik 3 kinderen! Laat eens raden, Is er een tweeling bij? En anders knap gedaan hoor! :p

Pagina's : [1] 2 3