Bekijk originele versie : Internetten in marokko
Hallo,
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om met mijn laptop in marokko thuis te kunnen internetten. Het zou dan gaan om een periode van ongeveer 4 weken. Zal ik in marokko dan een abonnement van 4 weken kunnen nemen ofzo?
Mohim ik hoor graag van jullie,
Ma3 salama
Yassin75
27-06-2009, 11:38
ja volgens mij gaat dat wel je huurt of koopt een antenne, internet is best goedkoop maar slow....
We hebben thuis in marokko ook internet.....
Yassin75
27-06-2009, 11:41
Internet Connectivity
Internet has been introduced in Morocco in November 1995. The national telecom, Itissalat Al Maghrib (IAM), provides the international Internet hub for a large ISP sector. The international link has been upgraded from 8 Mbps to 13 Mbps and it runs to the US, Italy and France. There are currently 75 Internet Service Providers (ISPs) located in Casablanca, Rabat and Tangier, with others in Tetouan, Fes, Meknes, Marrakech, Oujda and Agadir.
IAM assumes the top level administrarion of .ma. The Morocco Internet Society Chapter is the first one to be established in the continent. With an active programme of events, its large membership is probably the most representative of the public sector networking in the country. Out of the 75 ISPs, the major ones include the following:
Autoroutes de l'Information et du Multimedia (AIM)
ACDIM
Arcnet
Atlas Net
Athena Online
Azure Net
Casa Net
CBI Maroc
Cybermania
Cyber
Cybernet
DigiWeb
EBE
Extra Bit Newtork
Elan
Espace Net
Groupe ESG
IPC
L&L technologies
Marocnet: www.marocnet.net.ma
Maroc net: www.maroc.net
Maghrebnet: www.maghrebnet.net.ma
Maghreb net: www.maghreb.net
Morocco Internet Services
Morocco Trade and Development Services
Open Group
Rym t&f
SIS Consultants
Sprint Technology
Wafa Negoce Net
Winner Net
World Telecommunications
Ok thanks voor je reactie bro. Heb jij enig idee welke kosten hieraan zijn verbonden. En is internet overal traag of ligt dat net als hier aan het pakket wat je neemt?
lady_rifia
27-06-2009, 21:05
up, zou ik ook wel willen weten..
Hagenese
28-06-2009, 00:41
Had het al uitgezocht voor mezelf als ik naar maroc ga en me daar weer eens kapot verveel :hihi:
je kan zo'n prepaid usbstick nemen voor 20 euro voor een maand.
je betaalt in de winkel. Het gaat via het netwerk van Meditel.
Geen dank :D
Had het al uitgezocht voor mezelf als ik naar maroc ga en me daar weer eens kapot verveel :hihi:
Thnx, maar welke winkel, gewoon die van meditel?
Bagi1234
28-06-2009, 10:40
Heb geen ervaring met internet in Marokko dus kan je niet echt helpen maar toch succes.
Yassin75
28-06-2009, 12:18
:goedzo:
Hagenese
28-06-2009, 23:32
Thnx, maar welke winkel, gewoon die van meditel?
JA precies. Je betaalt die 20 piekies in de winkel van Meditel. Je krijgt een USBstick voor draadloos internet.
.
JA precies. Je betaalt die 20 piekies in de winkel van Meditel. Je krijgt een USBstick voor draadloos internet.
.
Heb je dan altijd verbinding en zit je niet contractueel ergens aan vast??
Heb je dan altijd verbinding en zit je niet contractueel ergens aan vast??
handig
Khalid Yasin, met een boodschap voor de jongeren.
http://www.youtube.com/watch?v=mQeCjCGW-dc&feature=channel_page
http://www.youtube.com/watch?v=mQeCjCGW-dc&feature=channel_page
zuster wil Jihad doen en belt tijdens een tv uitzending Sheikh 3awidi op.
http://www.youtube.com/watch?v=SAsESJukGwU&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=SAsESJukGwU&feature=channel
cooleothman
29-06-2009, 22:31
Ik heb er nog noooit van gehoord, details alsjeblieft?
my-two-angels
30-06-2009, 17:12
ja, ik zou het ook willen weten heeft iemand ervaring mee of heeft iemand het ook gedaan
moonwalker
30-06-2009, 19:51
We gebruikten vorig jaar WANA. Ik zou het jullie niet aanbevelen, want dat was supertraag. Behalve als je gaat internetten rond 2 uur in de nacht, dan was het iets sneller.
Kostte ook 20 euro per maand. USB stick leenden we van onze neef in Marokko.
Mijn broertje was degene die met zijn laptop was gaan zoeken hoe hij kon internetten. Ik ben altijd blij dat ik een maand lang zo weinig mogelijk achter de pc zit. Maar volgens mij was toen meditel nog niet bezig met mobiel internet, want dat hij vorig jaar gevraagd. Allahoe a3lam.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.