Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Haagse Hogeschool wil niet verhuren aan de AEL

Pagina's : [1] 2

NoisySilence
10-05-2004, 15:02

De Haagse Hogeschool wil toch geen ruimte verhuren aan de Arabisch Europese Liga Nederland. Qadi Hussein Ahmad, de leider van de grootste islamitische oppositiepartij in Pakistan, komt op 21 mei naar Nederland. Hij zou op uitnodiging van de AEL een lezing geven op de Haagse Hogeschool. De Haagse Hogeschool laat weten dat het Arabisch Sociaal en Cultureel Centrum 'Al Beit Al Arabi' hen 'niet volledig geïnformeerd heeft over het doel, de aard en het programma van de bijeenkomst'. De Hogeschool heeft daarom wel om die informatie gevraagd toen de verhuur besproken werd. Hussein Ahmad is leider van de fundamentalistische Jamaat-e-Islami. Zijn partij heeft een militaire vleugel die verantwoordelijk is voor een aantal bloedige aanslagen in Kasjmir. Jamaat-e-Islami zou ook banden onderhouden met Al-Qaeda. De lezing die Hussein Ahmad in Den Haag wil geven gaat over de toekomst van de moslimgemeenschap. Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) eist in een brandbrief aan het kabinet dat Hussein Ahmad de toegang tot Nederland wordt ontzegd. Nieuws.nl Democratie en vrijheid van meningsuiting? :rolleyes:

Aislin
10-05-2004, 15:20
Maar mooi blijven waar hij is die Qadi Hussein :zwaai:

freemale
10-05-2004, 15:25
Origineel gepost door NoisySilence De Haagse Hogeschool wil toch geen ruimte verhuren aan de Arabisch Europese Liga Nederland. Qadi Hussein Ahmad, de leider van de grootste islamitische oppositiepartij in Pakistan, komt op 21 mei naar Nederland. Hij zou op uitnodiging van de AEL een lezing geven op de Haagse Hogeschool. De Haagse Hogeschool laat weten dat het Arabisch Sociaal en Cultureel Centrum 'Al Beit Al Arabi' hen 'niet volledig geïnformeerd heeft over het doel, de aard en het programma van de bijeenkomst'. De Hogeschool heeft daarom wel om die informatie gevraagd toen de verhuur besproken werd. Hussein Ahmad is leider van de fundamentalistische Jamaat-e-Islami. Zijn partij heeft een militaire vleugel die verantwoordelijk is voor een aantal bloedige aanslagen in Kasjmir. Jamaat-e-Islami zou ook banden onderhouden met Al-Qaeda. De lezing die Hussein Ahmad in Den Haag wil geven gaat over de toekomst van de moslimgemeenschap. Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) eist in een brandbrief aan het kabinet dat Hussein Ahmad de toegang tot Nederland wordt ontzegd. Nieuws.nl Democratie en vrijheid van meningsuiting? :rolleyes: Het gaat hier om misleiding. AEL is oneerlijk geweest in wat de doeleinden van het huren van die zaal is. En een school mag altijd nog zelf bepalen wie ze binnen laten en wie niet.

NoisySilence
10-05-2004, 15:29
Origineel gepost door freemale Het gaat hier om misleiding. AEL is oneerlijk geweest in wat de doeleinden van het huren van die zaal is. En een school mag altijd nog zelf bepalen wie ze binnen laten en wie niet. Je bedoeld dat de zionistische media en CIDI bepalen voor de hogescholen wie ze mogen binnenlaten en wie niet? :rolleyes:

freemale
10-05-2004, 15:34

Origineel gepost door NoisySilence Je bedoeld dat de zionistische media en CIDI bepalen voor de hogescholen wie ze mogen binnenlaten en wie niet? :rolleyes: Nee dat bedoel ik niet. En dat weet jij ook wel dus leg geen woorden in mijn mond. Scholen hebben een eigen raad van bestuur. Zij bepalen wie wel en wie niet binnen gelaten mag worden. Als dit in strijd is met de 'huisregels'van school hebben ze alle recht om ze tegen te houden. AEL heeft gelogen. Punt. Ze hadden helemaal niet bijverteld dat het om een radicale moslim ging. Dan hadden ze sowieso vanaf het begin geweigerd.

NoisySilence
10-05-2004, 15:46
Origineel gepost door freemale Nee dat bedoel ik niet. En dat weet jij ook wel dus leg geen woorden in mijn mond. Scholen hebben een eigen raad van bestuur. Zij bepalen wie wel en wie niet binnen gelaten mag worden. Als dit in strijd is met de 'huisregels'van school hebben ze alle recht om ze tegen te houden. AEL heeft gelogen. Punt. Ze hadden helemaal niet bijverteld dat het om een radicale moslim ging. Dan hadden ze sowieso vanaf het begin geweigerd. Rustig, rustig, ik leg je geen woorden in je mond maar ik corrigeerde. Geloof het of geloof het niet, maar die hogeschool had de ruimte gewoon verhuurd aan de AEL als de slinkse media en CIDI geen kabaal hadden gemaakt. Jij denkt toch niet dat een HOGESCHOOL achterlijk is en niet weet wie ze binnen haald?, alsof zij de media of het CIDI nodig hebben om te weten wie desbetreffende persoon is. :rolleyes: Men was gewoon genoodzaakt om ervan af te zien anders was het gewoon doorgegaan.

freemale
10-05-2004, 16:04
Origineel gepost door NoisySilence Rustig, rustig, ik leg je geen woorden in je mond maar ik corrigeerde. Geloof het of geloof het niet, maar die hogeschool had de ruimte gewoon verhuurd aan de AEL als de slinkse media en CIDI geen kabaal hadden gemaakt. Jij denkt toch niet dat een HOGESCHOOL achterlijk is en niet weet wie ze binnen haald?, alsof zij de media of het CIDI nodig hebben om te weten wie desbetreffende persoon is. :rolleyes: Men was gewoon genoodzaakt om ervan af te zien anders was het gewoon doorgegaan. Nogmaals, AEL had verzwegen over wie zou komen. En dat kun je niet maken. Ze wisten verdomdes goed dat die school geen toestemming zou geven als ze eerlijk waren geweest over wie er zou komen. Dan maar liegen? Nee.. dat kan ook niet hè?

NoisySilence
10-05-2004, 16:08
Origineel gepost door freemale Nogmaals, AEL had verzwegen over wie zou komen. En dat kun je niet maken. Ze wisten verdomdes goed dat die school geen toestemming zou geven als ze eerlijk waren geweest over wie er zou komen. Dan maar liegen? Nee.. dat kan ook niet hè? Ik denk dat een muur nog beter begrijpt dan sommige mensen, die blijkbaar reageren om te reageren :D :zwaai:

freemale
10-05-2004, 16:11
Origineel gepost door NoisySilence Ik denk dat een muur nog beter begrijpt dan sommige mensen, die blijkbaar reageren om te reageren :D :zwaai: Is ook makkelijk om er zo vanaf te komen.. jouw argument doet er eigenlijk niet eens toe als het vanaf het begin verkeerd is gegaan, door dus te liegen over de doeleinde van het gebruik van de zaal. Dat de media zich er mee ging bemoeien is meer een bijzaak. En by the way: is maar goed ook, zo is ook de leugen naar voren gekomen..

Peej
10-05-2004, 17:53
Ik hoorde vanmiddag op de radio dat na de Haagse Hogeschool een tweede instantie (ik meen het Nederlands Congrescentrum in Den Haag) geweigerd heeft om een zaal te verhuren aan de AEL. Het Congrescentrum had, zonder dat ze iets wisten van het mediaverhaal wat er speelde, aan de AEL gevraagd of het om een risicobijeenkomst ging. Dat is een standaard vraag bij het verhuren van ruimtes. De AEL heeft ondanks herhaalde contacten niet aangegeven wie er kwam en wat er ging gebeuren. Toen is het congrescentrum zelf gaan zoeken en zijn ze de mediaverhalen tegengekomen. de combinatie van het weigeren van verstrekken van informatie door de AEL en de persberichten hebben het congrescentrum doen besluiten om geen ruimte te verhuren. Overigens is het gejank over democratie en vrijheid van meningsuiting compleet onzinnig. Iedereen die ruimtes verhuurd aan groepen heeft het recht om bepaalde groepen te weigeren als hij denkt dat hij die mensen liever niet in huis heeft. En ik weet wel zeker dat zowel de Haagse Hogeschool als het Nederlands Congrescentrum ook geweigerd zou hebben als Nieuw-rechts of een ander naziclubje een ruimte had willen huren.

NoisySilence
10-05-2004, 20:43
Meten met twee maten is voor de kaaskoppen altijd al de normaalste gang van zaken geweest en nog steeds. Niet lang geleden, om precies te zijn op 31 maart 2004, mocht oud-premier Benjamin Netanyahu op uitnodiging van de Economische Faculteitsvereniging Rotterdam in het kader van de EFR-World Leader Cycle een lezing geven. Hij was uiteraard niet de enige Jood die lezingen mocht geven in Nederland, andere waren hem al voorgegaan. 'Israel', het land dat tot op de dag van vandaag, 70 VN-resoluties negeert. Dit was ook onder leiding van wijlen Benjamin Netanyahu, dus waar praten wij in Allahsnaam over. Democratie en vrijheid van meningsuiting my ass!.

Deliana
10-05-2004, 20:59
Origineel gepost door NoisySilence Rustig, rustig, ik leg je geen woorden in je mond maar ik corrigeerde. Je weet toch wel he, hoe je moet corrigeren :cool:

roebla
10-05-2004, 21:32
Origineel gepost door freemale Ze hadden helemaal niet bijverteld dat het om een radicale moslim ging. Dan hadden ze sowieso vanaf het begin geweigerd. Hier zit het verschil van denken in :) Wanneer ben je een radicale moslim ? als je niet voor de belangen van het westen bent misschien ? Het westen heeft nu de Macht om iemand radicaal te noemen wanneer ze willen. en de grootste lulverhalen verzinnen om aan te tonen dat ze banden hebben met Al-Qaeda ! Want zelfs Saddam Hoersein had contacten met Alqaeda toch ?

an3sdej
11-05-2004, 15:11
Ik denk dat er toch wel een moskee is die zo'n groot moslim wil ontvangen om een avondje vol te praten? Of zijn die mensen uit de moskeebesturen net zo "slecht" als de zaaleigenaren?

an3sdej
11-05-2004, 15:12

Wat een sof die AEL onder het bestuur van die Nabil/MokroMike.

Pagina's : [1] 2