Bekijk originele versie : FF serieus, wat als je zwanger bent.
Berkania02
10-05-2004, 14:56
Ik bedoel ook al doe je abortus of zo dan willen ze toch altijd je adres weten en dan komen mijn ouders, zus en broers er toch achter. Kan dit zeg maar nooit geheim gedaan worden? Zonder dat je persoonlijke gegevens moet achterlaten?
He meid...het hangt volgens mij van je leeftijd af.
Als je een abortus wilt doen...dan kan dat zonder dat je broers+ouders erachter komen.....
want een dokter heeft een BEROEPS GEHEIM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
XMX
TenderHeart
10-05-2004, 15:02
GEEN ABORTUS PLEGEN. Het is al erg genoeg dat je zwanger bent, terwijl je niet bent getrouwd (dit maak ik op uit je tekst, correct me if Im wrong), dus bega niet nog een zonde.
Berkania02
10-05-2004, 15:03
Dus jullie zouden het kind houden ??? :confused:
dayman_doemoe3
10-05-2004, 15:04
Als jij een moord op je geweten wilt...?
Je ziet het nu misschien als het beste maar over een jaar of 5 dan zul je jezelf haten dat je deze daad gepleegt hebt.
TenderHeart
10-05-2004, 15:08
Origineel gepost door Berkania02
Dus jullie zouden het kind houden ??? :confused:
Het is jouw verantwoordelijkheid, dus die moet je ook dragen. In dit geval letterlijk!
Life_sucks
10-05-2004, 15:09
Origineel gepost door dayman_doemoe3
Als jij een moord op je geweten wilt...?
Je ziet het nu misschien als het beste maar over een jaar of 5 dan zul je jezelf haten dat je deze daad gepleegt hebt.
Een 1ste zonde heb je al begaan. Bega geen 2de!!!!
Denk heel goed na wat jij wilt en niet wat een ander wilt, jij moet er de rest van je leven mee leven.
Wat je besluit ook wordt, ik wens je heel veel sterkte.
als ik nu zwanger zou raken, dan zou ik et weghalen!
Ik vind dat je je verantwoordelijkheid moet nemen...
waneer jij dacht dat je al oud genoeg was om aan sex te beginnen (buiten het feit om dat het voor je huwlijk is gebeurd) dan moet je ook maar zo volwassen zijn om voor het kind te zorgen.
Het kind heeft hier niet om gevraagd.
Op deze manier zou het wel heel erg makkelijk worden...
Het is nog altijd niet aan ons om te bepalen of een mens het recht heeft om te leven of niet.
Denk eerst na voordat je iets doet, en doe een ander en jezelf niet onnodig pijn..
Saartje20
10-05-2004, 19:22
Ten eerste lieve meid, niet naar de commentaar luisteren van anderen, daar ben je nu niets mee. En dayman_doemoe3, of abortus al dan niet moord is, is al onderwerp geweest van miljarden discussies. Het is alleen een onontwikkelde garnaal die je verwijderd, maar goed, jij bekijkt het waarschijnlijk vanuit religieus standpunt.
Kijk, Berkania, als je minderjarig bent, weet ik niet of je zomaar zonder dat je ouders het weten abortus kan doen. Meerderjarig is geen probleem, alleen, ik denk wel dat je dan wel wat centjes nodig hebt, is dure ingreep. Eerst moet je zeker weten of je de ingreep wel wil doen? Abortus mag je niet zomaar doen, onderschat de psychologische terugslag niet. Maar ik begrijp je standpunt en situatie wel.
Hangt ervan af in welke stad je woont, maar er zijn in alle steden wel centra waar er mensen zijn die een luisterend oor voor je hebben, en trachtten samen met jou een oplossing te zoeken. Dit raad ik je erg aan. :) (bv. Amok)
Verders nog veel sterkte lieve meid, en laat je niet kisten door die commentaar, (mensen oordelen makkelijk en graag, ipv eerst naar zichzelf te kijken). Als je mss vragen hebt kan je me altijd een privé berichtje sturen :)
XXXX :)
salima_magribia
10-05-2004, 19:25
Nooit je kind weg laten halen maakt het alleen erger..
-xxx- Salima
IBTISSAM3
10-05-2004, 19:29
ewa meid ik vind het wel onverstandig dat je aan sex hebt gedaan en nog wel onveilig uiteindelijk zit jij nu met de gebakken peren voor de man is het altijd makkelijk om jou de schuld te geven maaar nu is er een levebn derbij gekomen ik weet niet hoelang je zwanger bent maar in de koran staat voor 3 maanden mag je het kind afbreken het gelden regels als ik jou was meid ga zo snel na vraag doen voordat het te laat is ik weet het ook niet lieverd denk a u b next time na ok voordat je het doet het is niet waard en de sukkel met wie je het gedaan hebt wat zegt hij of is ie een ander slachtoffer aan het zoeken ik vind het zo triest dat dit dames moet over komen ik kan begrijpen dat je in verleiding komt maar je moet sterker zijn dan je gevoelens sterker dan de satan
maar in ieder geval ik wens je sterkte en mocht je houden je krijgt er zo veel voor terug de keus is aan jou INCHALLAH KOMT HET GOED !!!!!!!!!!
Rayhane_20
10-05-2004, 19:34
Gister was ik toevallig naar een lezing geweest, en daar had ze het over hoe een mens ontstaat. Ze vertelde dat als de vierde maand aanbreekt er een engel komt. Die engel blaast leven in het 'lichaampje' dat ontstaan is. Nou weet ik wel niet of je tm die tijd, zolang er nog geen leven ingeblazen is, of je een abortus mag plegen. Ik zou het nagaan als ik jou was. Allah 3lem
Wa3aleikoem salaam
Zou nooit het kindje laten weghalen
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.