Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Rel tussen Theo Van Gogh en Abu Jahjah.

Pagina's : [1] 2 3

-Reda-
10-05-2004, 13:32

AMSTERDAM - Het moest een discussie worden over de toekomst van Nederland, maar het werd een rel waarbij gespreksleider Theo van Gogh de leider van de Arabisch Europese Liga (AEL) Abou Jahjah in de gordijnen joeg. Tijdens een debat over idealisme in een volle Stadsschouwburg in Amsterdam noemde Van Gogh de AEL-leider "de poo¡er van de profeet''. De aanval deed Van Gogh zaterdag 10 minuten voor aanvang van de derde ronde van het debat. Hij had toen net van de organisatie te horen gekregen dat Jahjah hem niet accepteerde als voorzitter van de discussie, aldus Van Gogh. Daarop trok de interviewer zich terug, "omdat ik vind dat het debat boven de voorzitter moet staan. Ik heb toen alleen de eerste twee rondes geleid en de derde waarbij Jajah en D66-leider Dittrich zou optreden, zou journalist Yoeri Albrecht op zich nemen.'' Voordat Van Gogh afzwaaide, gaf hij het publiek wel even een toelichting op het feit dat hij afhaakte. "Ik zei dat ik het raar vond dat de poo¡er van de profeet met Allah aan zijn kant en een paar indrukwekkende lijfwachten niet aan de discussie mee wilde doen als ik die zou leiden'', aldus Van Gogh. Daarop verliet Jahjah de zaal en bleef onder anderen Dittrich verbouwereerd achter. De politicus reageerde ontstemd op het incident, evenals de helft van de aanwezigen in de Stadsschouwburg. Dittrich: "ik vind het onbeschoft wat Van Gogh deed.'' Terwijl Jajah wegliep, riep de interviewer hem nog na dat "Allah het beter weet''. Buiten ontstond een emotinele sfeer met wat duw- en trekwerk. Albrecht probeerde daar Jahjah tevergeefs terug te halen, maar er werden teksten geroepen als "we pikken het niet langer van dat varken''. "Het stoort mij dat Van Gogh het altijd heeft over de vrije meningsuiting en dan toch dit verzoorzaakt. Dat iemand in zijn eentje zo'n avond kan verspesten'', reageerde Dittrich. Van Gogh werd door de organisatie aangeboden per taxi naar huis te gaan, maar hij pakte de fiets. "Jahjah is de grote nagel aan de doodskist van de vrije meningsuiting en die moet bestreden worden. Ik wil zeggen wat ik vind'', aldus Van Gogh. Albrecht, mede-organisator van de debatten van Happy Chaos, zei in een reactie dat maar weer duidelijk is geworden hoe emotioneel het onderwerp religie is: "Zodra meningen tegenover elkaar komen te staan, wordt het bijna onmogelijk een goed gesprek te voeren. Tegelijkertijd zie je daaraan het belang om het debat juist wel te voeren.'' Jahjah was niet bereikbaar voor commentaar.

king_of_asilah
10-05-2004, 21:22
Heeeeeeye,... hebben jullie niet gezien hoe Theo deed in die programma 2010????? Wallah ik wilde hem doodmaken,.. hij deed alsof hij een HADJ was,... en die vrouw HADJA,.... en hij praatte echt over vieze dingen wallah,.. echt hij is echt geen goeie man Wallah!!!! :(:(:(:(:(:(:( Ik kan het niet uitleggen je moest die aflevering zien wallah! Echt te erg,... HMAR

missysebnia
10-05-2004, 21:25
echt hij vraagt er echt om........................

AAAbracadaver
10-05-2004, 21:44
Origineel gepost door king_of_asilah Heeeeeeye,... hebben jullie niet gezien hoe Theo deed in die programma 2010????? Wallah ik wilde hem doodmaken,.. hij deed alsof hij een HADJ was,... en die vrouw HADJA,.... en hij praatte echt over vieze dingen wallah,.. echt hij is echt geen goeie man Wallah!!!! :(:(:(:(:(:(:( Ik kan het niet uitleggen je moest die aflevering zien wallah! Echt te erg,... HMAR Welkom in het land waar op verkleden niet de doodstraf staat. Sterker nog we hebben er zelfs een feest voor dat heet carnaval.

missysebnia
10-05-2004, 21:47

theo van gogh is a fat stupid pig

AAAbracadaver
10-05-2004, 21:50
Origineel gepost door missysebnia theo van gogh is a fat stupid pig En die mening van jou is net zoveel waard als de zijne en die van allah en zijn verzinner Mo. Mooi toch die gelijkheid en vrijheid van meningsuiting.

AAAbracadaver
10-05-2004, 21:55
Origineel gepost door Amazoeloe Zeg eens Varkenskop waarom steek je je mening niet in je reet? Daar zal ie zeker gewaardeerd worden. Kijk, zelfs iemand als amazoeloe mag hier ronduit voor zijn a.nale fixatie uitkomen. Als dat geen vrijheid is dan weet ik het niet meer.

MissyR
10-05-2004, 22:05
Origineel gepost door Amazoeloe Dat is een Varkenskopuitdrukking. Varkenskoppen die hun eigen Varkenskoptaal niet onder de knie hebben wijzen graag naar anderen. Die moeten de taal leren die de Varkenskoppen zelf niet goed beheersen. De vrijheid om je mening in jouw reet te steken. Daar zal ie gewaardeerd worden. K zou niet op Abrablabla letten als k jou was, hij probeert alleen ma uit te lokken, doe wat JahJah deed, er boven staan en hem laten zeveren..

AAAbracadaver
10-05-2004, 22:06
Origineel gepost door Amazoeloe Dat is een Varkenskopuitdrukking. Varkenskoppen die hun eigen Varkenskoptaal niet onder de knie hebben wijzen graag naar anderen. Die moeten de taal leren die de Varkenskoppen zelf niet goed beheersen. De vrijheid om je mening in jouw reet te steken. Daar zal ie gewaardeerd worden. Misschien moet je toch nog maar eens terug lezen om te kijken wie wat ook alweer waar wenste te steken. Ik beperk mijn woordenschat meestal tot lichaamsdelen en gaten boven de gordel. Maar zoals al eerder gezegt ben je vrij om hier je fantasietjes de vrije loop te laten.

AAAbracadaver
10-05-2004, 22:07
Origineel gepost door MissyR K zou niet op Abrablabla letten als k jou was, hij probeert alleen ma uit te lokken, doe wat JahJah deed, er boven staan en hem laten zeveren.. Prima als hij boven me wil staan, ik ben na zijn posts alleen bang dat hij me gaat vragen om te bukken. :D

amina01
10-05-2004, 22:11
Origineel gepost door Abracadaver Welkom in het land waar op verkleden niet de doodstraf staat. Sterker nog we hebben er zelfs een feest voor dat heet carnaval. Carnaval? eerst zondigen dan om vergeving vragen? Daar kom jij zoiezo niet in aanmerking voor, Abracadaver. Gegroet,

amina01
10-05-2004, 22:14
Origineel gepost door Amazoeloe Zeg eens Varkenskop waarom steek je je mening niet in je reet? Daar zal ie zeker gewaardeerd worden. Dan gaat dat beginnen stinken en dat rieken ze niet graag. Gegroet

MissyR
10-05-2004, 22:18
Origineel gepost door Abracadaver Prima als hij boven me wil staan, ik ben na zijn posts alleen bang dat hij me gaat vragen om te bukken. :D en damn wat zou jij dat vervelend vinden :rolleyes:

missysebnia
10-05-2004, 22:26
hahaha dank je amazoeloe dat je voor me opkwam thanks en abracadaver je kan de pot op met je varkenskop grtz missysebnia

Peej
10-05-2004, 22:45

Origineel gepost door king_of_asilah Heeeeeeye,... hebben jullie niet gezien hoe Theo deed in die programma 2010????? Wallah ik wilde hem doodmaken,.. hij deed alsof hij een HADJ was,... en die vrouw HADJA,.... en hij praatte echt over vieze dingen wallah,.. echt hij is echt geen goeie man Wallah!!!! :(:(:(:(:(:(:( Ik kan het niet uitleggen je moest die aflevering zien wallah! Echt te erg,... HMAR Ik vond het wel leuk hoor. Satire noemen ze dat. Daar moet je doorheen kijken. Niet alles zo serieus nemen in het leven. En of Theo al of niet een goede man is...dat oordeel zullen we maar aan Allah overlaten.

Pagina's : [1] 2 3