Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : 1,618 Het wiskundige mirakel van de Kaaba. Septemer 2009 in de bioscoop

Pagina's : 1 [2] 3 4 5

Chimpansee
25-06-2009, 13:00

Fout, de kaaba zou dan eerst en vooral nog kleiner dan een zandkorrel moeten worden. De gulden snede is geen rationaal getal, dus het is duidelijk dat je gwn negatief wil doen ... Anyway ik vind het toch straf, (afgerond) tot op 2 cijfers na de komma juist. Vooral als je in uw achterhoofd houdt dat we werken met cijfers van grootte orde 10^8.Ik ben niet negatief. Ik laat alleen zien dat je het moeilijk kunt volhouden dat de Kaaba met duidelijk opzet op een plek is gebouwd die voldoet aan de gulden snede. Een fout van 8km is nogal wat. Veel zaken zijn 'straf', gewoon omdat je altijd wel eens van die verrassende toevalligheden zult vinden als je er naar op zoek gaat. Het zijn de godsdienstfanaten die op die manier overal wonderen zoeken en als ze wat hebben gevonden dat een beetje in de buurt komt, wordt het gelijk tot overduidelijk wonder uitgeroepen. Alle 'mathematische Koranwonderen' komen zo tot stand.

TURKje
25-06-2009, 13:07
Interresant onderwerp. Gaan jullie vooral door :D

Mhmd
25-06-2009, 13:34
Ik ben niet negatief. Ik laat alleen zien dat je het moeilijk kunt volhouden dat de Kaaba met duidelijk opzet op een plek is gebouwd die voldoet aan de gulden snede. Een fout van 8km is nogal wat. Veel zaken zijn 'straf', gewoon omdat je altijd wel eens van die verrassende toevalligheden zult vinden als je er naar op zoek gaat. Het zijn de godsdienstfanaten die op die manier overal wonderen zoeken en als ze wat hebben gevonden dat een beetje in de buurt komt, wordt het gelijk tot overduidelijk wonder uitgeroepen. Alle 'mathematische Koranwonderen' komen zo tot stand. Waarom ben ik nog met u bezig, je praat met een doel. Ik kan genoeg zaken aanhalen om dat te bevestigen. Bijvoorbeeld: de aarde is niet exact een bol etcetera, dus zou je op de eerste plaats de exacte bolcoördinaten nooit kunnen vinden, maar wel zeggen dat het tot een bepaalde interval (cirkel met een bepaald straal) behoort (volgens mij zal die interval (straal) zeker > 16 km) wat dan wil zeggen dat de kaaba mooi erin zit. En ik weet niet, volgens mij is dit meer dan een toevalligheidje :-), maar je kan dan vinden wat je wil en dat accepteer ik zolang je maar ons niet afschilderd als ...

jHenosch
25-06-2009, 13:37
Waarom ben ik nog met u bezig, je praat met een doel. Ik kan genoeg zaken aanhalen om dat te bevestigen. Bijvoorbeeld: de aarde is niet exact een bol etcetera, dus zou je op de eerste plaats de exacte bolcoördinaten nooit kunnen vinden, maar wel zeggen dat het tot een bepaalde interval (cirkel met een bepaald straal) behoort (volgens mij zal die interval (straal) zeker > 16 km) wat dan wil zeggen dat de kaaba mooi erin zit. En ik weet niet, volgens mij is dit meer dan een toevalligheidje :-), maar je kan dan vinden wat je wil en dat accepteer ik zolang je maar ons niet afschilderd als ... dat geldt aan beide polen dus de afwijking blijft exact gelijk. en bedenk ook al zou het exact kloppen, het is een aardse -phi, geen goddelijke +phi. en de breedte klopt al helemaal niet!!! die is ook totaal arbitrair, door britten neergelegd, en niet door een meer eeuwige poolrotatie van een planeet.

MarocinoRifino
25-06-2009, 14:15

Die verteller van het filmpje zegt dat het niet perce de Kaaba moet raken, maar ook de omgeving in Mekka wordt meegeteld. Dat kan echt wel 8 km zijn. Het hoeft niet percee de kaaba te raken. Daar zijn andere mirakelen zoals het feit dat als je een rechte streep trekt van de kaaba over de top van de berg van Dhin(bij de grens van saudi arabie) en zo naar de moskee van Sanaa, dan zul je zien dat het precies de kaaba raakt van de moskee van Sanaa. De hoofdstad van Jemen. Die berekening klopt precies. Dit is een hadith vastgesteld dat Mohamed sala lahu 3alaihi wassalam dit heeft gezegt. Dit is 1 van de mirakelen die sinds het ontstaan van deze wereld nu pas met de moderne wetenschap kunnen worden vastgesteld. Zo ook het woord Mekka, dat alleen in surah 2: Ali Imraan kan worden gevonden. Met behulp van die cijfercombinatie is het woord Mekka daar ook te vinden in deze ayat. Zoals de verteller zegt. Zou het woord 1 stapje naar rechts zijn dan was had dit niet tot de mirakelen kunnen worden gezien. Maar integendeel. Waarom dit cijfer. Ik wil graag weten of de mens ook op deze snelheid beweegt bijvoorbeeld. Misschien kunnen we de wereld perfectioneren als we dit cijfer gaan gebruiken bij verschillende projecten. Wie weet dient het voor iets.

TURKje
25-06-2009, 14:24
Hier is de website: http://www.holymysteries.com/

MarocinoRifino
25-06-2009, 14:39
Hier is de HD Link http://vimeo.com/3206907?pg=embed&sec=&hd=1

Djeny
25-06-2009, 14:46
Die verteller van het filmpje zegt dat het niet perce de Kaaba moet raken, maar ook de omgeving in Mekka wordt meegeteld. Dat kan echt wel 8 km zijn. Het hoeft niet percee de kaaba te raken. Daar zijn andere mirakelen zoals het feit dat als je een rechte streep trekt van de kaaba over de top van de berg van Dhin(bij de grens van saudi arabie) en zo naar de moskee van Sanaa, dan zul je zien dat het precies de kaaba raakt van de moskee van Sanaa. De hoofdstad van Jemen. Die berekening klopt precies. Dit is een hadith vastgesteld dat Mohamed sala lahu 3alaihi wassalam dit heeft gezegt. Dit is 1 van de mirakelen die sinds het ontstaan van deze wereld nu pas met de moderne wetenschap kunnen worden vastgesteld. Zo ook het woord Mekka, dat alleen in surah 2: Ali Imraan kan worden gevonden. Met behulp van die cijfercombinatie is het woord Mekka daar ook te vinden in deze ayat. Zoals de verteller zegt. Zou het woord 1 stapje naar rechts zijn dan was had dit niet tot de mirakelen kunnen worden gezien. Maar integendeel. Waarom dit cijfer. Ik wil graag weten of de mens ook op deze snelheid beweegt bijvoorbeeld. Misschien kunnen we de wereld perfectioneren als we dit cijfer gaan gebruiken bij verschillende projecten. Wie weet dient het voor iets. De kaaba was er eerder dan de moskee dus dat kan in die tijd al heel goed uitgemeten zijn; dus andersom van de kaaba naar de moskee.

TURKje
25-06-2009, 14:56
Hier is de HD Link http://vimeo.com/3206907?pg=embed&sec=&hd=1 Thanks

Chimpansee
25-06-2009, 15:35
Waarom ben ik nog met u bezig, je praat met een doel. Ik kan genoeg zaken aanhalen om dat te bevestigen. Bijvoorbeeld: de aarde is niet exact een bol etcetera, dus zou je op de eerste plaats de exacte bolcoördinaten nooit kunnen vinden, maar wel zeggen dat het tot een bepaalde interval (cirkel met een bepaald straal) behoort (volgens mij zal die interval (straal) zeker > 16 km) wat dan wil zeggen dat de kaaba mooi erin zit. En ik weet niet, volgens mij is dit meer dan een toevalligheidje :-), maar je kan dan vinden wat je wil en dat accepteer ik zolang je maar ons niet afschilderd als ...Pardon, de berekening heb ik uitgevoerd op basis van de correcte aanname dat de aarde een omwentelingsellipsoide is en niet een bol. Maar ook de berekening op basis van een bol brengt de Kaaba niet op de juiste plaats omdat de verhoudingen dan een getal van 1.6249 opleveren, dus nog verder weg van de gulden snede. Je stelt dat het met een interval van 16km wel lukt. Nou, dat is correct. Maar wat wil dat zeggen? Niet meer dan dat je een interval definieert om de Kaaba in te laten vallen. Als de Kaaba nu eens 50km te noordelijk zou hebben gelegen, had je dan intervallen van 100km gebruikt? Mijn opmerking over gosdienstfanaten is zeker niet beleefd. Misschien had ik beter kunnen zeggen: er heerst op dit forum onder sommige gelovige moslims een cultuur van wonderzoeken die verre van nuchter of kritisch is en waar door nogal (gewetenloze?) lieden gemakkelijk misbruik van kan worden gemaakt.

Chimpansee
25-06-2009, 15:38
dat geldt aan beide polen dus de afwijking blijft exact gelijk. en bedenk ook al zou het exact kloppen, het is een aardse -phi, geen goddelijke +phi. en de breedte klopt al helemaal niet!!! die is ook totaal arbitrair, door britten neergelegd, en niet door een meer eeuwige poolrotatie van een planeet. Het verhaal staat los van de definitie van een gradenstelsel op onze planeet. Als de Kaaba 8km zuidelijker had gelegen, was het verhaal veel sterker geweest.

Chimpansee
25-06-2009, 15:54
Die verteller van het filmpje zegt dat het niet perce de Kaaba moet raken, maar ook de omgeving in Mekka wordt meegeteld. Dat kan echt wel 8 km zijn. Het hoeft niet percee de kaaba te raken.Het ware kenmerk van een mirakel is dat het eenvoudigweg verpletterend is in zijn helderheid. Als men water bij de wijn begint te doen en marges gaat hanteren, kan je alles tot wonder gaan verklaren. Daar zijn andere mirakelen zoals het feit dat als je een rechte streep trekt van de kaaba over de top van de berg van Dhin(bij de grens van saudi arabie) en zo naar de moskee van Sanaa, dan zul je zien dat het precies de kaaba raakt van de moskee van Sanaa. De hoofdstad van Jemen. Die berekening klopt precies. Dit is een hadith vastgesteld dat Mohamed sala lahu 3alaihi wassalam dit heeft gezegt. Ga ik controleren. Landmeten is mijn vak. Dit is 1 van de mirakelen die sinds het ontstaan van deze wereld nu pas met de moderne wetenschap kunnen worden vastgesteld. Zo ook het woord Mekka, dat alleen in surah 2: Ali Imraan kan worden gevonden. Met behulp van die cijfercombinatie is het woord Mekka daar ook te vinden in deze ayat. Zoals de verteller zegt. Zou het woord 1 stapje naar rechts zijn dan was had dit niet tot de mirakelen kunnen worden gezien. Maar integendeel. Waarom dit cijfer. Ik wil graag weten of de mens ook op deze snelheid beweegt bijvoorbeeld. Misschien kunnen we de wereld perfectioneren als we dit cijfer gaan gebruiken bij verschillende projecten. Wie weet dient het voor iets.Men zal altijd mathematische verbanden vinden als men maar lang genoeg zoekt. Als men daarbij alles dat niet miraculeus kan worden uitgelegd systematisch negeert, is men gewoon niet eerlijk bezig.

TURKje
25-06-2009, 16:04

:confused: :confused: :confused:

Chimpansee
25-06-2009, 16:23
Daar zijn andere mirakelen zoals het feit dat als je een rechte streep trekt van de kaaba over de top van de berg van Dhin(bij de grens van saudi arabie) en zo naar de moskee van Sanaa, dan zul je zien dat het precies de kaaba raakt van de moskee van Sanaa. De hoofdstad van Jemen. Die berekening klopt precies. Dit is een hadith vastgesteld dat Mohamed sala lahu 3alaihi wassalam dit heeft gezegt.Is dit de hadith? Al-Tabarani narrates in the Mu'jam Al-wsat saying: Wabr ibn Yohanas Al-Khozaee said: the prophet (peace be upon him) said to me ' if you build the mosque of Sana'a, make it to the right of a mountain called Deyn' Hoe zit het trouwens met de richting van een moskee? Moet die altijd naar Mekka zijn?

Chimpansee
25-06-2009, 16:56
Wel, ik heb eens gekeken. De berg Deyn ligt precies op de lijn van de Kaaba's van Sana en Mekka en het is inderdaad de geodetische lijn, dus de kortste verbindingslijn. Waarschijnlijk is het toeval. Want de richting van de Kaaba van Sana is niet naar die van Mekka. Daar zit een fout van een graad of 10 in.

Pagina's : 1 [2] 3 4 5